Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 50

Onderwerp: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

  1. Top | #11

    Standaard Re: 9 uur vertaging, compensatie?

    Of vertrekken van een niet Europese luchthaven en dan vliegen naar een Europese lichthaven op een ticket gekocht bij een Europesche maatschappij.



  2. Top | #12
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    145

    Standaard Re: 9 uur vertaging, compensatie?

    TS kan het ook wat duidelijker maken door aan te geven of het alleen JFK - MIA betrof of een vlucht van AMS via JFK naar MIA. In het laatste geval zou je compensatie kunnen krijgen. Ik denk trouwens dat je om deze twee reden (weer en zieke pax) geen compensatie ontvangt.
    Onze reisverslagen staan hier : https://ruud2004.com/

  3. Top | #13
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    158

    Standaard Re: 9 uur vertaging, compensatie?

    Het betreft een ticket ams-jfk(overstap) -mia. De vertraging was op de vlucht jfk-mia. Dus binnen de usa.

  4. Top | #14
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    145

    Standaard Re: 9 uur vertaging, compensatie?

    Het gaat altijd om de gehele vlucht, dus in dit geval vertrek AMS en aankomst MIA, dan zou je dus compensatie kunnen aanvragen. Ik blijf bij mijn standpunt dat je deze vertraging de maatschappij niet kunt aanrekenen, maar proberen kan altijd.
    Onze reisverslagen staan hier : https://ruud2004.com/

  5. Top | #15

    Standaard Re: 9 uur vertaging, compensatie?

    Mee eens met Rudi. Het was mij niet duidelijk dat het startpunt op Amsterdam lag, maar de 2 redenen doe genoemd waren geven inderdaad geen recht op compensatie.



  6. Top | #16
    Stamgast mirretje's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    noord holland
    Berichten
    131

    Standaard Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

    Wij zijn nu 2 dagen terug van 3 heerlijke weken Florida.

    Helaas is de terugreis niet zo verlopen als verwacht en ik zou graag jullie advies willen.

    De terugreis was gepland op 7 augustus 19.55u. Ik had smorgens ingecheckt voor de vlucht Orlando -Gatwick en Gatwick - Schiphol.

    Tegen de middag kregen we een mail dat de vlucht 50 minuten was vertraagd. Later in de middag een mail dat de vlucht totaal was omgegooid.
    We vlogen pas de volgende dag 14.30. Niet meer met BA maar met American. Niet meer op Gatwick maar met tussenstop in Philadelphia.

    We zijn gelijk naar het vliegveld gereden. Er was een grote computerstoring bij BA en de vlucht voor ons was vertraagd daardoor was onze vlucht ook vertraagd en zouden we onze aansluiting niet halen op Gatwick. Door de computerstoring zouden ze ons niet kunnenhelpen daar.
    Het is verder netjes afgehandeld we hebbeneen hotel gekregen met diner en ontbijt.

    Ik heb geruime tijd voor de vlucht stoelen gereserveerd daar was nu natuurlijk geen sprake meer van. We zaten 2 bij 2 uit elkaar, het vliegtuig had geen entertainment systeem, geen opladers en er was een storing met de verlicnting waardoor de business class de hele vlucht in de meest felle verlichting heeft gezeten en bij ons leefde de verlichting een beetje een eigen leven en kon de nachtverlichting niet aan.

    Nu willen wij een claim indienen maar wij zijn daar groentjes in. We hebben op internet al gezocht bij diverse bureaus. Krijgen wij 250 euro pp? (Dat staat bij sommige als wij de vluchtnummers invoeren) weet iemand een goed en betrouwbaar bedrijf of kunnen we dit zelf en hoe moeten we dit dan aanpakken?

    Alvast bedankt!
    Florida rondreis juli 2014, New York/Canada/pennsylvania/Florida juli 2016 , Davenport Florida 2017, Clermont Florida 2018, Citrus ridge Florida 2019

  7. Top | #17
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    528

    Standaard Re: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

    Via je reisbijstandsverzekering?

  8. Top | #18
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

    Bij meer dan 4 uur vertraging op deze route heb je recht op €600. Ik heb dat ook een keer gehad met BA en uiteindelijk het geld ook gekregen (koste wel wat moeite). Ik heb er voor gekozen om dat via een bedrijf te doen (ik dacht EUclaim) maar daar betaal je dan wel voor. Je kan het ook zelf doen. Op de site vd consumentenbond kan je een voorbeeldbrief downloaden.

  9. Top | #19
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

    Wij hebben dit in 2014 ook gehad. Toen hadden we op de heenweg bijna een dag vertraging. Wij hebben de claim toen laten indienen door vluchtvertraagd. We kregen toen 600 pp terug, dus 1200 euro in totaal. Ik weet niet hoeveel vluchtvertraagd nu kost. Toen was het nog niet zo duur om via hen de claim in te dienen.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  10. Top | #20
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

    Inderdaad, normaal gesproken zou je recht hebben op EUR 600 pp bij een vertraging van meer dan 4uur, dat is bij jullie dus zeker het geval. In mijn ervaring betaalt BA vrij makkelijk uit, maar dat is alweer een tijdje geleden. Ze kunnen zeker moeilijk gaan doen en op overmacht en dat soort zaken gooien. Ik zou toch gewoon eerst eens zelf proberen, stuur een nette email of complaint (zoek even op de website van BA), geef al je details door (boekingsnummer etc), geef aan dat je pas dag later bent gevlogen en dat je dus conform de EU verordening XYZ (zoek even op google de precieze naam) recht hebt op EUR 600 per persoon, en dat je die graag gestort krijgt op bankrekeningnummer ABC.

    Je kan het in ieder geval eerst zelf proberen, scheelt je veel geld, die bureau's zijn best duur ! Anders wil ik het wel voor je proberen, voor EUR 100 pp, hahaha !! Ik vermoed zelfs, als je even zoekt, dat je standaard/concept brieven/emails vindt voor deze claim. Natuurlijk heb je verschillende bureau's die dit uit handen nemen, maar is met 4 personen toch wel veel geld ... Ik zou het echt eerst even zelf proberen, de moeite waard ! Succes !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •