Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 50

Onderwerp: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

  1. Top | #31
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

    @Mushu;
    Ja, snap ik. Ik bedoelde eigenlijk niet specifiek deze situatie, maar het was meer een algemene opmerking.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 12-08-19 om 22:55. Reden: q-

  2. Top | #32
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattrob Bekijk Berichten
    Dat lijkt me ook, zo had ik het ook begrepen. Dacht dat de opmerking van Elstars in zijn algemeenheid was, en niet specifiek in geval van mirretje ;-) !
    O ja, zo kan je het ook lezen. Dan snappen we het allemaal weer

  3. Top | #33
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mushu Bekijk Berichten
    officieel vlogen ze toch met BA? Daar stond de boeking en die hadden vertraging. Uiteindelijk zijn ze daardoor in een American vliegtuig beland want dat was de oplossing van BA. Als ik het goed begrepen heb. Dus de vertraging is te claimen bij BA.
    Volgens deze pagina is een omboeking inderdaad geen reden om compensatie te weigeren: https://www.vlucht-vertraagd.nl/vlucht-omgeboekt
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #34
    Stamgast mirretje's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    noord holland
    Berichten
    131

    Standaard Re: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

    Wij vlogen inderdaad oorspronkelijk met BA.

  5. Top | #35
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    145

    Standaard Re: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

    BA was in ons geval niet zo makkelijk hoor. In 2017 (BA vlucht YVR-LHR-AMS) haalden we de overstap op LHR naar AMS niet door vertraging op LHR (geen A380 geschikte gate beschikbaar). Door naar AMS zat er niet meer in. Netjes door BA ondergebracht in een hotel met diner- en ontbijtbonnen. Na terugkomst via hun website document opgemaakt en claim ingediend. Ik kwam er dus niet met ze uit, vertraging was volgens BA klantenservice te wijten aan de luchtverkeersleiding en hoewel netjes onderbouwd, kwam ik er met hun echt niet uit. We iets heel anders dan wat de captain ons allen meedeelde. Uiteindelijk claim door EU-Claim verder laten afhandelen, welke tegen een behoorlijk vergoeding (zo'n 27%) de claim succesvol afhandelde.
    Uit de documentatie van EU-Claim bleek dat BA de waarheid behoorlijk had verdraaid. Reden vertraging klopte niet en de juiste aankomst LHR- en vertrektijd vlucht naar AMS klopten ook niet.

    Naar mijn mening hebben jullie recht op 600Eur PP vergoeding volgens de EU regeling. Mijn advies, probeer het eerst zelf, maar zoek bij afwijzing gelijk juridische hulp. Kan misschien zonder kosten via je reisverzekeraar, anders maar via zo'n claimbedrijfje.
    Onze reisverslagen staan hier : https://ruud2004.com/

  6. Top | #36
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

    Precies mijn idee Ruud, helemaal eens
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  7. Top | #37
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2009
    Locatie
    Belgie
    Berichten
    60

    Standaard Re: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

    Hallo ik heb een vraagje. Ik heb begin december een terugvlucht gehad MIA-JFK-BRU geboekt bij klm uitgevoerd door klm-delta. Doordat de vlucht in Miami 50 minuten later vertrok heb ik de vlucht in NY gemist en hadden ze mij op de vlucht van 2,5 u later gezet. Daar aangekomen kon men mij niet vinden in het systeem van Virgin waardoor ik terug naar de Delta balie moest. Daardoor ook deze vlucht gemist en een hotel gekregen voor de nacht en de volgende avond andere vlucht en 24 u later aangekomen dan verwacht. Nu heb ik een claim bij Klm ingediend en zij zeggen dat ik geen recht op compensatie heb om dat deze vlucht door Delta werd uitgevoerd. En ook helemaal geen recht zou hebben op een compensatie. Weten jullie wat ik hier het best mee doe. Alvast bedankt

  8. Top | #38
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

    Ja, KLM heeft helaas voor jou gelijk. Delta valt niet onder de Europese regelgeving op de terugvlucht vanuit de US naar Nederland. Dus ze hebben netjes je hotel betaald, maar je hebt geen recht op verdere compensatie ... Het maakt niet uit bij wie het geboekt is (KLM dus), het gaat om de maatschappij die de vlucht uitvoert (Delta begrijp ik dus). Dus helaas ... Je zou nog Delta separaat kunnen proberen, die willen nog wel eens iets doen, maar denk aan voucher van $ 100 bv. Maar er is geen verplichting voor deze compensatie.
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  9. Top | #39

    Standaard Re: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

    Ook wij hadden dezelfde ervaring vanuit MIA naar FRA en dan AMS. Geboekt bij United maar gevlogen met Lufthansa. Door omstandigheden niet gehaald maar we moesten een claim indienen bij Lufthansa en niet United. Wat United wel netjes deed was de hele claim doorsturen naar Lufthansa. Die reageerde dan ook binnen 2 dagen en stuurde het geld binnen een week op. Wat ik wel las, door de mails heen, als dit was met United dat deze ook betaald had. Kreeg nooit een bericht terug dat zij niet onder de wet vallen. Volgens mij vallen ze er wel onder als ze naar Europa vliegen (zeker ben ik niet). Dus niet een vertraging van MIA naar jFK maar wel van JFK naar BRU.
    Zoals mattrob al aangaf gewoon proberen.

  10. Top | #40
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

    Nee, ze vallen er ook niet onder als ze naar Europa vliegen. De Europese regelgeving geldt voor alle Europese maatschappijen op alle vluchten, en voor niet-Europese maatschappijen alleen bij een vertrek vanuit een Europese luchthaven.
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •