Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 50

Onderwerp: Compensatie vertraagde / geannuleerde vlucht

  1. Top | #1
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    158

    Standaard 9 uur vertaging, compensatie?

    Hallo,
    We zouden gisteren om 18:00 uur met Delta landen (van JFK) op MIami. Helaas is dit door het weer en door n zieke passagier 03:00 uur geworden.

    Kan iemand me vertellen of ik hier compensatie/voucher voor kan aanvragen? Kan ik dat later vanuit thuis doen?

    Wat n horrorvlucht was dat zeg!

    Mvg
    Wendy

  2. Top | #2

    Standaard Re: 9 uur vertaging, compensatie?

    Wendy,

    Een paar jaar geleden hebben wij dat ook gehad, maar dan vanwege weer. Als het weer de oorzaak is krijg je normaal niet veel.
    Na veel zeuren etc kregen wij een paar extra miles echter hier hadden we niets aan. Verder helemaal niets.

    Echter proberen moet je altijd en zeker zo snel mogelijk mailen. Je weet nooit hoe er gereageerd wordt zeker niet als er ook nog een zieke aan boord was.

  3. Top | #3
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    158

    Standaard Re: 9 uur vertaging, compensatie?

    Dank je.
    Ik heb de vlucht geboekt via klm, maar heb met Delta gevlogen. Wie van de 2 kan ik het beste benaderen?

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2016
    Berichten
    64

    Standaard Re: 9 uur vertaging, compensatie?

    In 2012 hadden wij met klm een lekke band en daardoor de aansluiting in detroit gemist, met veel haken en ogen uiteindelijk in Miami aangekomen. Ik heb de boarding passen bewaard en ben naar mijn reisafent gegaan. Klm heeft uiteindelijk 800 euro per persoon aan vliegtickets voor een volgende vlucht gegeven, als wij contant wilden werd het 600 naar mijn idee goed opgelost

  5. Top | #5

    Standaard Re: 9 uur vertaging, compensatie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wendy1 Bekijk Berichten
    Dank je.
    Ik heb de vlucht geboekt via klm, maar heb met Delta gevlogen. Wie van de 2 kan ik het beste benaderen?
    Via KLM, hier heb je geboekt.

  6. Top | #6
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    230

    Standaard Re: 9 uur vertaging, compensatie?

    http://www.consumentenbond.nl/vluchtvertraging/
    je kan even op deze site kijk. Staat het 1 en ander uitgelegd.

  7. Top | #7
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: 9 uur vertaging, compensatie?

    Het maakt niet zoveel uit welke maatschappij je benadert. Wij vlogen vorig jaar met Delta ( ook geboekt bij Delta), hadden een haperend entertainmentsysteem bij een van onze stoelen in het vliegtuig, misten de aansluitende vlucht in Atlanta vanwege vertraging en drukte op het vliegveld en werden niet aardig behandeld. We hebben meteen na thuiskomst een klacht ingediend bij Delta en 3 dagen later kregen we bericht van KLM met een paar vouchers van enkele honderden euro's ter compensatie. Vanuit die invalshoek, denk ik dat je best veel kans maakt.
    Ik zou het in ieder geval proberen, niet geschoten is altijd mis!
    Laatst gewijzigd door elstars; 02-07-16 om 18:41.

  8. Top | #8
    Florida Groupie Ilse_'s Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Locatie
    Vlijmen
    Berichten
    574

    Standaard Re: 9 uur vertaging, compensatie?

    Wij vorig jaar met Air Berlin gevlogen en 5 uur vertraging. Na veel mailen en onze poot stijf houden de maximale vergoeding gekregen. Wel stond hier duidelijk in de "regels" dat als het met het weer te maken zou hebben we geen enkele recht op vergoeding zouden hebben. ( was in ons geval niet zo )

    Wel hebben we toen al meteen een eerste mailtje gestuurd rest is verder thuis afgehandeld.

  9. Top | #9

    Standaard Re: 9 uur vertaging, compensatie?

    Nu lees ik misschien verkeerd, maar iedereen refereert hier aan een vlucht welke geldt in de EU Regelgeving (vertrokken vanaf Europa of naar Europa)
    zoals ik het lees gaat het hier om een binnenlandse vlucht van JFK naar MIA en daar geldt volgens mij de EU regelgeving niet voor.... Maar ik kan me uiteraard vergissen.

    Als slecht weer of medische emergency Na "close doors, arm slides and cross check" een rol hebben gespeeld heb je overigens ook onder de EU regels geen enkele recht op compensatie.



  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Locatie
    tilburg
    Berichten
    24

    Standaard Re: 9 uur vertaging, compensatie?

    B767-300r heeft gelijk de vlucht moet zijn vertrokken van een europeese luchthaven.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •