Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Reisschema Florida mei 2020

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2018
    Berichten
    5

    Standaard Reisschema Florida mei 2020

    Hallo iedereen!

    Wij hebben onze vliegtickets en huurauto geboekt voor volgend jaar mei 2020. Jippie!
    Mijn man, zoontje van tegen dan 5 jaar en ik gaan van 14 mei tot en met 28 mei 2020 dus voor het eerst naar Florida. We starten en eindigen in Orlando. De eerste week zitten we in een Villa in Davenport (is reeds geboekt), van hieruit gaan we verschillende uitstapjes maken naar o.a. Daytona, Clearwater, Kelly Park, Disney...De tweede week had ik volgend schema in gedachte:

    - donderdag 21 mei, vertrekken uit villa richting Fort Meyers (hotel geboekt)
    - vrijdag 22 mei, verblijf Fort Meyers met bezoek aan Sanibel
    - zaterdag 23 mei, vertrekken uit Fort Meyers richting Key Largo via Everglades NP
    - zondag 24 mei verblijf Key Largo
    - maandag 25 mei verblijf Key Largo met bezoek aan Key West
    - dinsdag 26 mei, vertrekken naar Miami
    - woensdag 27 mei Miami
    - donderdag 28 mei Miami en richting Orlando rijden want nacht vlucht terug naar huis via MCO

    Wat denken jullie van deze route? Is dit haalbaar? Hebben jullie nog tips?

    Ik heb helaas gemerkt dat we net in het weekend van Memorial Day op de Keys zitten.. de prijzen van de hotels zijn dus ook vrij hoog We zijn dus nog opzoek naar een hotel op Key Largo.. Moeten we nog met iets rekening houden dat weekend? Ik veronderstel dat het wel druk zal zijn en het verkeer ook niet meteen zal mee zitten maar ik hoop dat het al bij al wel mee zal vallen? Of denken jullie dat ik het schema beter om gooi?

    Alvast bedankt voor de reacties en de vele tips die ik hier al gelezen heb!!

  2. Top | #2
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Reisschema Florida mei 2020

    Het schema omgooien heeft denk ik weinig zin, want dat Memorial Day weekend zal het overal druk zijn. Probeer tijdig een (annuleerbare) reservering voor een hotel te maken op key largo. Ik zou op de 22e al richting de keys vertrekken: dan heb je tijd voor een airboat tour en de everglades. Je zou die dag kunnen overnachten in Homestead (ons bevalt BW gateway to the keys erg goed). De volgende dag kun je dan op je gemak naar key Largo.
    If it ain't Dutch it ain't much

  3. Top | #3
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2018
    Berichten
    5

    Standaard Re: Reisschema Florida mei 2020

    Bedankt voor je reactie! Indien we de 22ste al richting de Keys zouden vertrekken, moeten we Sanibel laten vallen.. dit hadden we echter ook heel graag gedaan
    We zouden graag de 23ste vroeg willen vertrekken vanuit Fort Meyers richting Key Largo maar wel met een bezoek aan de Everglades (een wandeling maken, airboat tour..) en dan pas tegen de avond aan komen in ons hotel in Key Largo. Denk je dat dit haalbaar zal zijn?

    Bedankt!

  4. Top | #4
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Reisschema Florida mei 2020

    Persoonlijk zou ik de 22e vertrekken uit Fort Myers, in de ochtend Sanibel doen en daarna via de i75 en US41 (inclusief Loop Road) naar Homestead rijden. Onderweg kun je een Airboat tour doen in Florida City of langs de US41 (Corey Billie's Airboat rides is ons erg goed bevallen: kleine bootjes en uitgestrekt gebied).

    Als je Sanibel in de middag bezoekt, op de dag dat je vanaf Davenport vertrekt (de 21e) hou je meer tijd over voor de airboat en de loop road.
    Je zou dan Key largo overnachting kunnen skippen en een overnachting in Key West kunnen boeken.
    If it ain't Dutch it ain't much

  5. Top | #5
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2018
    Berichten
    5

    Standaard Re: Reisschema Florida mei 2020

    Bedankt! Ik ga het eens bekijken



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •