Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: Rechtstreeks boeken van hotel of via booking site?

  1. Top | #1
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    528

    Standaard Rechtstreeks boeken van hotel of via booking site?

    Vandaag eens ( wat doet een mens anders op zijn regenachtige zaterdag) vergeleken wat het kost om rechtsreeks bij een hotel te boeken vs booking sites. Zelf had ik via booking com en Expedia boekingen lopen op Miami / Orlando / Daytona van hotels.

    Vandaag allen rechtstreeks geboekt via hotels zelf en ondervonden dat ik zowat 500€ bespaar.

    Boeken jullie via reisbureau of booking sites? Of steeds rechtstreeks?

    Welk voordeel bracht dit bij jullie op?

  2. Top | #2
    Vaste Bezoeker Paul76's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Locatie
    Echt
    Berichten
    69

    Standaard Re: Rechtstreeks boeken van hotel of via booking site?

    Wij vergelijken ook altijd, maar de laatste tijd zien wij ook dat rechtstreeks boeken goedkoper is. Vooral als je lid bent van een loyality-programma van een hotelketen. Ook levert het ons regelmatig upgrades op als "vaste" gast, zonder hierom te vragen.

  3. Top | #3
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Rechtstreeks boeken van hotel of via booking site?

    Ik heb voor onze rondreis van Houston naar Bradenton de meeste hotels rechtstreeks geboekt, omdat het toch goedkoper was. Ik heb alleen ons hotel in New Orleans via expedia geboekt, dat was toch goedkoper.
    Het is echt een kwestie van vergelijken. Bij Hilton konden we de hotels reserveren en ter plaatse betalen. Tot 4 dagen voor de datum van reservering konden we nog kosteloos wijzigen of annuleren.
    We hebben twee keer in een Comfort inn geslapen. Het vooraf boeken en betalen via hun website was zeer voordelig. Red Roof inn plus hadden we ook gereserveerd via de eigen website en was ook relatief goedkoop. Het hangt ook weer van de koers af. Ik zag dat de dollarkoers nu weer iets gunstiger is dan een paar weken geleden.

    succes met uitzoeken, ik vond dat best een leuke klus
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker Krullenbol's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2018
    Berichten
    122

    Standaard Re: Rechtstreeks boeken van hotel of via booking site?

    Ook eigenlijk alles wat hierboven al staat maar er zijn ook verschillen met de .nl of .com met bv. Expedia in Dollar.
    En toch ook regelmatig weer checken en kan toevallig weer een dag aanbieding zijn van de hut.

  5. Top | #5
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Rechtstreeks boeken van hotel of via booking site?

    Ik boek niks vooraf (behalve de eerste nacht) en gebruik mijn status bij de verschillende ketens om rechtstreeks te boeken (zo spaar je ook voor gratis overnachtingen). Met de verschillende kortingscodes (zoals status of ABN of AAA) is dit altijd goedkoper dan booking.com of Expedia.
    If it ain't Dutch it ain't much

  6. Top | #6
    Stamgast Anthonie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Elst UTR
    Berichten
    237

    Standaard Re: Rechtstreeks boeken van hotel of via booking site?

    Ik boek vaak via TRVL daar krijg je de commissie zelf uitbetaald na verblijf. Werkt goed.
    Deep South 2023... Facebook photo blog


  7. Top | #7
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    528

    Standaard Re: Rechtstreeks boeken van hotel of via booking site?

    Wat je vaak leest is dat, als je geboekt hebt via een reisagent of booking site, je soms wel eens de mindere kamer krijgt bij aankomst. Wegens “ spijtig, je kamer is niet meer beschikbaar, maar we hebben wel een alternatief”. Niet echt abnormaal als je weet dat bijvoorbeeld booking com 10 tot 15% comissie krijgt op je boeking.

  8. Top | #8
    Florida Fanaat Syllvia's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Berichten
    974

    Standaard Re: Rechtstreeks boeken van hotel of via booking site?

    Wij boeken altijd via Booking of Expedia en hebben nog nooit een 'mindere' kamer gekregen.
    Verder heb ik een paar keer vergeleken met de site van het hotel, en kwam meestal op dezelfde prijs uit, dan maar via booking want dan kun je makkelijk annuleren.
    Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
    2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida

  9. Top | #9
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    528

    Standaard Re: Rechtstreeks boeken van hotel of via booking site?

    Zelf ondervonden bij boekingen via travelbird indertijd. Ze waren niet echt geliefd bij hoteleigenaars.

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Kontich, Belgium
    Berichten
    124

    Standaard Re: Rechtstreeks boeken van hotel of via booking site?

    Boeken rechtstreeks bij hotel of eigenaar. Hebben vorig jaar condo gehuurd via booking.com. Daarna rechtstreeks contact gehad met de eigenaar. Op vraag van eigenaar Booking.com geannuleerd en rechtstreeks bij eigenaar geboekt. Ontvingen onmiddellijk een korting ... en waren dus goedkoper af. Misschien een nadeel hierbij is dat je een voorschot moet betalen. Bij Booking.com kan je meestal tot het laatste moment kosteloos annuleren.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •