Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Reisschema Geert VW Miami-Miami juli 2019

  1. Top | #1

    Standaard Reisschema Geert VW Miami-Miami juli 2019

    Dag iedereen.
    Wij gaan voor de eerste keer naar Florida met z'n vieren (2 kids van 17 en 20 jaar). We willen een mix van strand/natuur en bezienswaardigheden. Voorlopig hebben we onderstaande planning staan.
    Hebben jullie hier ergens opmerkingen bij? Wat missen we voornamelijk?

    Vooral dag 8 t.e.m. dag 11 zijn voor mij nog moeilijk in te vullen. Wat kan ik daar best doen?
    Is de rit van Marathon naar Miami airport te doen om de vlucht van 15.40 u te halen?
    We zijn geen pretparkgangers en nemen dit minimaal mee op in de planning.


    Dag1: Heenreis rechtstreeks BRU-Miami
    Dag2: Miami (Riu Plaza Miami Beach)
    - Zwembad+strand
    - South Pointe park + Ocean Drive
    Dag3: Miami
    - Fietsen
    - Bayside Market
    - Boottocht
    Dag4: Rijden Miami-Orlando (Regal Oaks - Kissimee)
    - Auto ophalen Miami beach (AVIS)
    - Wynwood street art
    - Sawgrass Mills, Fort Lauderdale en Wallmart
    Dag5: Orlando
    - Kennedy Space center
    Dag6: Orlando
    - Universal studio's
    Dag7: Orlando
    - Daytona beach
    Dag8: Rijden Orlando-Sanibel
    - Is me nog niet duidelijk??
    Dag9: Sanibel-Captiva
    - Vooral strandvakantie
    - Wandeling
    Dag10: Sanibel-Captiva
    - Vooral strandvakantie
    - Boottocht op zoek naar Dolfijnen
    Dag11: Naples
    - Naples Pier 's avonds
    - OVERDAG??
    Dag12: Key's Marathon
    - Everglades + Airboat
    Dag13: Key's Marathon
    - Naar Key West en return
    Dag14: Key's Marathon
    - Zwembad
    - Bahia Honda SP
    Dag15: Terugreis Miami-BRU
    - Terugvlucht is pas om 15u40, dus voldoende tijd

  2. Top | #2
    Florida Groupie FloridaFabian's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    326

    Standaard Re: Reisschema Geert VW Miami-Miami juli 2019

    Leuk dat jullie Florida gaan bezoeken. Zo op het eerste gezicht hebben jullie de mix van natuur & bezienswaardigheden prima in balans. Wat mij betreft is het prima te doen om vanuit Marathon naar Miami International te rijden om de vlucht van 15:40 te halen. Waarschijnlijk wil je drie uur van tevoren aanwezig zijn (=12:40) en het is zo'n twee tot tweenhalf uur rijden, afhankelijk van het drukke verkeer in en rondom Miami. Als je dus rond 10:00 / 10:30 vertrekt vanuit Marathon zul je zeker op tijd aanwezig zijn voor de vlucht.

    Begrijp ik het goed dat jullie op dag vier via Wynwood Walls, Sawgrass Mills Mall én Fort Lauderdale (downtown?) naar Orlando willen rijden? In dit geval zou ik adviseren om in ieder geval twee van die activiteiten op de eerdere dagen in Miami te plannen. Vooral in Sawgrass ben je zo uren verder voordat je het door hebt. Je kunt je niet voorstellen hoe gigantisch dit winkelcentrum is als je er nooit geweest bent.

    Voor wat betreft dag 8-11; kijk of je een accommodatie kunt vinden in de buurt van Fort Myers/Cape Coral/Naples - vanuit hier kun je Sanibel & Captiva prima bezoeken en alle drie deze steden zijn prima strandvakantie-bestemmingen. Op dag 11 zou je kunnen overwegen om naar Marco Island te gaan, wat ten zuiden van Naples ligt. Het is vergelijkbaar met Sanibel/Captiva naar mijn mening maar toch net weer anders. Kun je op de terugweg mooi naar de Naples Pier.

    Het is altijd super stom om te promoten maar mijn vriendin heeft afgelopen jaren veel vlogs gemaakt in deze regio, wellicht dat jullie hier iets mee kunnen. De link vind je in mijn 'handtekening'. Veel plan-plezier!
    Klik HIER voor het eerste deel van onze NIEUWE Florida vlogs uit 2019
    Klik HIER voor het eerste deel van onze reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!

  3. Top | #3

    Standaard Re: Reisschema Geert VW Miami-Miami juli 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FloridaFabian Bekijk Berichten
    Leuk dat jullie Florida gaan bezoeken. Zo op het eerste gezicht hebben jullie de mix van natuur & bezienswaardigheden prima in balans. Wat mij betreft is het prima te doen om vanuit Marathon naar Miami International te rijden om de vlucht van 15:40 te halen. Waarschijnlijk wil je drie uur van tevoren aanwezig zijn (=12:40) en het is zo'n twee tot tweenhalf uur rijden, afhankelijk van het drukke verkeer in en rondom Miami. Als je dus rond 10:00 / 10:30 vertrekt vanuit Marathon zul je zeker op tijd aanwezig zijn voor de vlucht.

    Begrijp ik het goed dat jullie op dag vier via Wynwood Walls, Sawgrass Mills Mall én Fort Lauderdale (downtown?) naar Orlando willen rijden? In dit geval zou ik adviseren om in ieder geval twee van die activiteiten op de eerdere dagen in Miami te plannen. Vooral in Sawgrass ben je zo uren verder voordat je het door hebt. Je kunt je niet voorstellen hoe gigantisch dit winkelcentrum is als je er nooit geweest bent.

    Voor wat betreft dag 8-11; kijk of je een accommodatie kunt vinden in de buurt van Fort Myers/Cape Coral/Naples - vanuit hier kun je Sanibel & Captiva prima bezoeken en alle drie deze steden zijn prima strandvakantie-bestemmingen. Op dag 11 zou je kunnen overwegen om naar Marco Island te gaan, wat ten zuiden van Naples ligt. Het is vergelijkbaar met Sanibel/Captiva naar mijn mening maar toch net weer anders. Kun je op de terugweg mooi naar de Naples Pier.

    Het is altijd super stom om te promoten maar mijn vriendin heeft afgelopen jaren veel vlogs gemaakt in deze regio, wellicht dat jullie hier iets mee kunnen. De link vind je in mijn 'handtekening'. Veel plan-plezier!
    Hey,

    Bedankt voor de feedback. Ik heb veel van de vlogs zitten bekijken. Haal je toch veel info uit. Jullie zijn al echt vele keren in Florida geweest zeg...

    We gaan op de reisdag van Miami naar Orlando enkel de Wynwood Walls zeker doen. De rest zien we wel. Waarschijnlijk 's avonds Disney Springs. Ft. Lauderdale en Sawgrass gaan we laten vallen. Komt nog shopping gelegenheid genoeg.
    Ik heb alle dagen al goed ingevuld behalve dag 11 zit ik nog mee. 's morgens kom ik van twee daagjes Captiva Island en de dag erna heb ik drie nachten hotel op Marathon key. Om na Captiva nog meer strand te doen, lijkt me wat veel. De afstand om van Captiva naar Marathon te overbruggen in 1 dag lijkt me ook wat veel. Uiteraard kan ik de dag na Captiva via Naples en Everglades goed invullen. Maar waar zou ik dan best overnachten? Doen velen Homestead? Is dat wat, of eerder ongezellig? Dan toch maar doorrijden naar bv. Key Largo?

    Bedankt om mee te denken...
    Geert

  4. Top | #4
    Florida Groupie nicolea's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Etten-Leur
    Berichten
    408

    Standaard Re: Reisschema Geert VW Miami-Miami juli 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FloridaFabian Bekijk Berichten
    Het is altijd super stom om te promoten maar mijn vriendin heeft afgelopen jaren veel vlogs gemaakt in deze regio, wellicht dat jullie hier iets mee kunnen. De link vind je in mijn 'handtekening'. Veel plan-plezier!
    Fabian, dat is echt niet superstom! Heel veel Floridagangers halen hier bruikbare tips uit, en buiten dat zijn de vlogs gewoon bijzonder leuk, grappig en informatief. Je mag gewoon trots zijn op je meisje hoor!
    Kissimmee&Cape Coral 8-22 augustus 2014
    http://ammerlaantjes.blogspot.nl/
    Kissimmee&Cape Coral 27 april-11 mei 2019
    https://ammerlaantjes2019.blogspot.com/

  5. Top | #5
    Florida Groupie FloridaFabian's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    326

    Standaard Re: Reisschema Geert VW Miami-Miami juli 2019

    @Geert

    Verstandig om in ieder geval Fort Lauderdale te laten voor wat het is in deze en Wynwood Walls wel te bezoeken! Sawgrass Mills is ook absoluut de moeite waard maar daar moet je wel een bepaalde tijd voor kunnen nemen. Hoeveel tijd is natuurlijk voor iedereen verschillend.


    Met Homestead heb ik geen ervaring (vele anderen hier wel en volgens mij altijd positief), met Key Largo wel en zou zeker aanraden om daar te overnachten om de afstand wat in te korten. Mocht je het kunnen & willen inplannen zou je een fantastische snorkeltour kunnen doen vanaf Key Largo in het John Pennekamp State Park.

    @Nicolea super lieve reactie, ik ben ook zeker trots op haar hoor!
    Klik HIER voor het eerste deel van onze NIEUWE Florida vlogs uit 2019
    Klik HIER voor het eerste deel van onze reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •