Oorspronkelijk geplaatst door
FloridaFabian
Leuk dat jullie Florida gaan bezoeken. Zo op het eerste gezicht hebben jullie de mix van natuur & bezienswaardigheden prima in balans. Wat mij betreft is het prima te doen om vanuit Marathon naar Miami International te rijden om de vlucht van 15:40 te halen. Waarschijnlijk wil je drie uur van tevoren aanwezig zijn (=12:40) en het is zo'n twee tot tweenhalf uur rijden, afhankelijk van het drukke verkeer in en rondom Miami. Als je dus rond 10:00 / 10:30 vertrekt vanuit Marathon zul je zeker op tijd aanwezig zijn voor de vlucht.
Begrijp ik het goed dat jullie op dag vier via Wynwood Walls, Sawgrass Mills Mall én Fort Lauderdale (downtown?) naar Orlando willen rijden? In dit geval zou ik adviseren om in ieder geval twee van die activiteiten op de eerdere dagen in Miami te plannen. Vooral in Sawgrass ben je zo uren verder voordat je het door hebt. Je kunt je niet voorstellen hoe gigantisch dit winkelcentrum is als je er nooit geweest bent.
Voor wat betreft dag 8-11; kijk of je een accommodatie kunt vinden in de buurt van Fort Myers/Cape Coral/Naples - vanuit hier kun je Sanibel & Captiva prima bezoeken en alle drie deze steden zijn prima strandvakantie-bestemmingen. Op dag 11 zou je kunnen overwegen om naar Marco Island te gaan, wat ten zuiden van Naples ligt. Het is vergelijkbaar met Sanibel/Captiva naar mijn mening maar toch net weer anders. Kun je op de terugweg mooi naar de Naples Pier.
Het is altijd super stom om te promoten maar mijn vriendin heeft afgelopen jaren veel vlogs gemaakt in deze regio, wellicht dat jullie hier iets mee kunnen. De link vind je in mijn 'handtekening'. Veel plan-plezier!