Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: New York en Florida 19 april t/m 4 mei

  1. Top | #1

    Standaard New York en Florida 19 april t/m 4 mei

    Goedemorgen,

    Graag zou ik jullie feedback ontvangen op de planning van onze eerste vakantie naar de VS. We vertrekken 19 april naar New York. Daar verblijven we tot 24 april. Op 24 april vliegen we door naar Miami.
    Door veel blogs/reisverslagen te lezen realiseer ik me steeds meer dat de dagen in New York best vol zullen zijn met het bezoeken van bezienswaardigheden en vermoeiend zijn. En dan aansluitend een heel volgepland programma in Florida is dan misschien niet zo prettig. Ik heb daarom de planning in Florida iets aangepast en daardoor zijn 29 en 30 april en 1 mei nog niet ingevuld (we wilden eerst die dagen richting Chrystel river, Orlando en KSC bezoeken, je denkt toch steeds we zijn nu in Florida en misschien komen we er nooit meer, dus zoveel mogelijk zien in de korte tijd daar). Hoe dichter de vakantie nadert hoe meer ik op zie tegen het vele reizen met het gevaar dat je veel reist en weinig ziet.
    De dagen in Naples en Miami staan vast en kunnen niet meer aangepast worden. De andere dagen zijn nog flexibel.

    Onze planning ziet er nu als volgt uit:

    24 april aankomst in Miami, huurauto ophalen en doorrijden naar Marathon voor 3 overnachtingen aldaar
    25 april eilanden verkennen en duiken/snorkelen
    26 april eilanden verkennen en duiken/snorkelen
    27 april naar Everglades overnachten in Naples
    28 april Everglades ?? overnachten in Naples
    29 april Sanibel/Fort Myers overnachten in??
    30 april nog niet ingevuld, overnachten in ??
    1 mei nog niet ingevuld, overnachting wel geboekt in Miami beach
    2 mei Miami/Fort Lauderdale overnachten in Miami beach
    3 mei ochtend strand Miami beach en einde middag vertrek naar NL.
    4 mei aankomst in NL

    Missen we met deze planning bijzondere/mooie plekken die we zeker zouden moeten zien? We houden van natuur, wandelen/fietsen, steden bezoeken en af en toe een strand moment.
    We zijn een gezin van 4 met 2 dochters van 13 en 15.

    Alvast heel hartelijk dank voor jullie reacties!

    Hartelijke groeten,
    Evelien

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: New York en Florida 19 april t/m 4 mei

    Na de drukte in NY is het inderdaad fijn om even wat rustige dagen in te plannen in Florida.
    Enne... eenmaal een keer in Florida geweest ben je besmet met het Florida virus, dus je zult er ongetwijfeld nog wel een keer komen
    Ik zou 29-30 april en 1 mei lekker een verblijf in de buurt van Ft Myers zoeken, er is daar in de regio zoveel te doen, mooie strandjes, natuurparken.
    Dan hoef je niet al te ver te rijden als je ergens naar toe wil, en heb je toch een soort van rustmoment ingepland.
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  3. Top | #3
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: New York en Florida 19 april t/m 4 mei

    Wat een lekker vooruitzicht! Idd wat Cindy zegt, eenmaal in Florida geweest, raken jullie vast verslaafd
    Ik zou ook wat meer dagen rond Ft Myers plannen. Ook zou ik wat minder dagen op the Keys plannen en wat meer in Miami doen. Ik zou niet naar Crystal River gaan of naar Orlando als je echt voor ontspanning wil gaan. Je moet dan best wel behoorlijke afstanden afleggen.
    Everglades kun je gemakkelijk bezoeken vanaf Miami of Ft Myers. Ook kun je het park bezoeken als je op doorreis bent van Miami naar Ft Myers of andersom.
    Ik ben een keer op the Keys geweest voor een dag en ik vond dat prima. Maar smaken verschillen.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  4. Top | #4

    Standaard Re: New York en Florida 19 april t/m 4 mei

    Dank voor jullie reactie. Daar heb ik zeker iets aan! Andere tips en suggesties zijn welkom.
    Groetjes Evelien

  5. Top | #5
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: New York en Florida 19 april t/m 4 mei

    Chrystal River zou ik overslaan als je 1e keer naar Florida gaat. Het is een flink eind rijden en er is weinig is de buurt te doen. Je moet ook weer terug naar het zuiden rijden, dan blijf je heen en weer gaan omdat je voornamelijk in het zuiden zit. Je zou eventueel vanuit Fory Myers naar Anna Maria Island kunnen gaan voor een of twee nachtjes bij zee. Er heerst hier een beetje een Key West-achtig sfeertje en als je van strand houdt, zit je hier goed.
    Kennedy Space Center vinden wij ook heel bijzonder, maar dat is aan de oostkant, dus de andere kant op. Ik zou kiezen voor of de oostkant of de westkant om ook weer te voorkomen dat je heen en weer blijft rijden.
    Succes met de keuzes! Je kunt gewoon niet alles in beperkte tijd.

    Overigens, denk er ook aan dat de eerste dagen in New York heel vermoeiend kunnen zijn. Even uitrusten als je in Florida aankomt, is ook niet verkeerd.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •