Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Ons reisje is ook gereed.

  1. Top | #1
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    451

    Standaard Ons reisje is ook gereed.

    Na een hoop gewik, geweeg en gewijzig hebben wij onze planning/ to do list ook gereed, de villa en hotels staan definitief vast voor ons 10 jarig jubileum reisje naar Florida. We hebben wel eens een poging tot bloggen gedaan maar zijn hier niet zo voor weg gelegd. We zullen dit topic uiteindelijk aanvullen met een achteraf verslag en wat leuke foto's van de reis.

    1) Reis van thuis naar Duisburg per auto en vervolgens per ICE trein van Duisburg naar Frankfurt Airport. Overnachting Hilton Frankfurt Airport.
    2) Vertrek met Lufthansa rechtstreeks naar Orlando. Aankomst rond 18:00u Verblijf in het Hyatt Regency Grand Cypress met de uitkijk op het het Disney vuurwerk in de avond.
    3) Boodschappen inslaan en natuurlijk wat speelgoed voor Kylie bij de Walmart en Publix. Verder relaxen op de eerste dag in de villa.
    4) Relax en zwemdag, bijkomen van alle gereis eventueel kort uitstapje als we zin hebben.
    5) Bezoek Seawold
    6) Relax en zwemdag eventueel aangevuld met een klein kort uitstapje bv naar een outlet als we zin hebben
    7) Dagje strand aan de Westkust ( Treasure Island, nabij St Petersburg) met een overnachting aldaar.
    8) Bezoek aan Bush Gardens in Tampa en daarna terug naar de villa
    9) Relax dagje Villa, waarschijnlijk boodschappen aanvullen dus naar de Walmart of Publix.
    10) Dagje Disney's Magic Kindom
    11) Relax/ zwem dagje
    12) Ontbijt met Disney figuren bij Chef Mickey's en daarna staat nog open. Disney Springs, outlet of andere korte activiteit.
    13) Relax/ zwemdagje aan de villa met in ieder geval F1 op TV kijken ( Ron ).
    14) Bezoek Seawold of bezoek Outlet
    15) Terug reis wordt ingezet mar we hoeven pas om 20:00 u te vertekken dus een bezoek aan de outlet/ mall staat op de planning in de late morgen. Vervolgens Terug reis
    16) Aankomst Frankfurt en met de ICE trein naar Duisburg waar we opgehaald worden.
    2010 Rondreis Florida/ 2011 Orlando-Miami/ 2012 Orlando-LA/ 2013 West USA/ 2014 Orlando/ 2014 Rondje zuid Florida/ 2015 New York-Boston-Orlando/ 2017 Mia - Fort Lauderdale - Orlando - Mia/ 2018 Orlando/ 2019 Orlando




  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Ons reisje is ook gereed.

    Ik zie vaak schema's voorbij komen en dan denk ik dat ze hard aan vakantie toe zijn bij thuiskomst.
    Maar jullie schema is voor mij een schema waar goed over is nagedacht.
    Kom je uitgerust thuis met leuke ervaringen.

  3. Top | #3
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Ons reisje is ook gereed.

    Lekker vooruitzicht hoor. Mag ik vragen waarom jullie ervoor kiezen om met de trein naar Frankfurt te reizen? Scheelt dat veel in ticketprijs?
    Onze terugreis in juni is van Tampa naar Frankfurt en dan naar Amsterdam. Heen trouwens wel rechtstreeks van Amsterdam naar Houston.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  4. Top | #4
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    451

    Standaard Re: Ons reisje is ook gereed.

    @Frans, idd goed over nagedacht. De "uitput" reisjes hebben wij nooit zozeer gedaan. Maar is net wat je zoekt natuurlijk. Als je Florida in 1x wil zien ga je er met een andere gedachte heen als wij in 10 jaar nu
    Ook geven wij ieder jaar toch wel best een bedrag uit voor hotels en/ of de villa huur voor ons drietjes. We hechten best wat waarde aan een wat luxer verblijf, en dit compenseert zich weer door geen 4 Disney parken te doen. Wat ook een aardig bedrag is natuurlijk.
    Bedoeling van vakantie is voor ons bijkomen icm leuke dingen doen. Zeker ook nog omdat we reizen met onze 3,5 jarige dochter.
    2010 Rondreis Florida/ 2011 Orlando-Miami/ 2012 Orlando-LA/ 2013 West USA/ 2014 Orlando/ 2014 Rondje zuid Florida/ 2015 New York-Boston-Orlando/ 2017 Mia - Fort Lauderdale - Orlando - Mia/ 2018 Orlando/ 2019 Orlando




  5. Top | #5
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    451

    Standaard Re: Ons reisje is ook gereed.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stephie Bekijk Berichten
    Lekker vooruitzicht hoor. Mag ik vragen waarom jullie ervoor kiezen om met de trein naar Frankfurt te reizen? Scheelt dat veel in ticketprijs?
    Onze terugreis in juni is van Tampa naar Frankfurt en dan naar Amsterdam. Heen trouwens wel rechtstreeks van Amsterdam naar Houston.



    De voornaamste reden voor ons dat wij geen slapers in het vliegtuig zijn en als we na de nachtvlucht nog 3,5 terug moeten rijden vind ik dit niet heel veilig. We zijn altijd best moe na de vliegreis. Daarbij wonen wij bijna aan de grens met Duitsland in Noord Limburg, en is het makkelijk ons naar Duisburg treinstation te laten brengen en halen. Van daaruit rijdt de ICE sneltrein rechtstreeks in 1:50 min naar Frankfurt Airport. Je stapt uit en je staat in no time in de vertrekhallen ,of in ons geval bij het Hilton in de luchthaven.
    Heerlijk om de dag erna een ontbijtje te nemen, en de vakantie zo relaxt te beginnen.
    2010 Rondreis Florida/ 2011 Orlando-Miami/ 2012 Orlando-LA/ 2013 West USA/ 2014 Orlando/ 2014 Rondje zuid Florida/ 2015 New York-Boston-Orlando/ 2017 Mia - Fort Lauderdale - Orlando - Mia/ 2018 Orlando/ 2019 Orlando




  6. Top | #6
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Ons reisje is ook gereed.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ronenivonne Bekijk Berichten
    De voornaamste reden voor ons dat wij geen slapers in het vliegtuig zijn en als we na de nachtvlucht nog 3,5 terug moeten rijden vind ik dit niet heel veilig. We zijn altijd best moe na de vliegreis. Daarbij wonen wij bijna aan de grens met Duitsland in Noord Limburg, en is het makkelijk ons naar Duisburg treinstation te laten brengen en halen. Van daaruit rijdt de ICE sneltrein rechtstreeks in 1:50 min naar Frankfurt Airport. Je stapt uit en je staat in no time in de vertrekhallen ,of in ons geval bij het Hilton in de luchthaven.
    Heerlijk om de dag erna een ontbijtje te nemen, en de vakantie zo relaxt te beginnen.
    ah ok! Dan is het voor jullie wel gunstig.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  7. Top | #7
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Ons reisje is ook gereed.

    Wat een heerlijk schema! Leuke dingen, maar ook genoeg relaxdagen. Zal maar niet mijn schema laten zien... haha!
    En gelijk hebben jullie hoor.
    Zelf overnacht ik altijd in hotels (is als je alleen bent voordeliger) en die mogen ook weer niet teveel kosten. Dat geld geef ik dan weer liever uit
    aan leuke dingen daar, of shoppen.
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  8. Top | #8
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Ons reisje is ook gereed.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ronenivonne Bekijk Berichten
    @Frans, idd goed over nagedacht. De "uitput" reisjes hebben wij nooit zozeer gedaan.
    Hier ben ik het helemaal mee eens.
    De laatste jaren brengen we de meeste tijd door in ons huis in Florida maar in veel jaren daarvoor hebben we erg vaak een rondreis gemaakt.
    En dan waren er reizen bij van 1 maand maar ook reizen van 8 weken en zelfs een keer 12 weken.
    Wij hebben een grondregel.
    Daar zijn we vrij zorgvuldig mee hoewel het niet altijd lukt.
    Wij zoeken een volgende bestemming op wat niet verder weg ligt dan maximaal 6 uur rijden.
    En dan blijven we er minstens twee nachten.
    Wat je meemaakt is dat je af en toe "In the middle of no-where." een nacht verblijft maar dat levert dan heel vaak zeer interessante dag tochten op.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •