Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Hoe lang op voorhand kan je vluchten boeken?

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker Leentje's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    Westerlo - België
    Berichten
    59

    Standaard Hoe lang op voorhand kan je vluchten boeken?

    Wij zijn van plan om de periode rond Nieuwjaar 2020 naar Florida te reizen.
    Ik ben al een poosje de prijzen van de vliegtuigtickets in de gaten aan 't houden. Het is misschien een domme vraag, maar vanaf wanneer kan je eigenlijk tickets boeken?

    Ik dacht altijd dat het zo'n 330 dagen op voorhand was? Als ik nu kijk waar ik meestal boek (www.cheaptickets.be) kan ik vandaag 1/2 als laatste terugkeerdatum 1/1/2020 ingeven (vertrek 1/1, aankomst 2/1).
    Dus neem ik aan dat ik op 10/2/2019 kan boeken om 10/1/2020 terug te komen?
    Op andere sites echter (oa www.vliegtickets.be en www.airstop.be) kan ik ook latere datums aanvinken. Zou ik maw nu al kunnen boeken om op 10/1 terug te keren. Kan dit?
    Of zijn dit "voorlopige" prijzen, kan je die wel boeken maar waar achteraf evt nog een toeslag aangerekend worden? Of kan je ze gewoon nog niet boeken als je verder wil gaan met de boeking?
    Het is de eerste keer dat ik zo lang vooraf wil boeken. Iemand hier ervaring mee?

  2. Top | #2
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    145

    Standaard Re: Hoe lang op voorhand kan je vluchten boeken?

    Je zou ze even kunnen bellen, maar als je via een broker of rechtstreeks bij een luchtvaartmaatschappij boekt heb je nooit te maken met "voorlopige prijzen", maar met een daadwerkelijke boeking. Kan anders zijn via een reisbureau, die kan al stoelen hebben ingekocht.
    Onze reisverslagen staan hier : https://ruud2004.com/

  3. Top | #3

    Standaard Re: Hoe lang op voorhand kan je vluchten boeken?

    Maatschappijen hanteren veelal of de 330 dagen regel of de seizoenregel waarin in 1x een heel seizoen (nov-mrt en apr-Okt) boekbaar wordt.
    Indien seizoenen dan is september/oktober vaak de periode dat het zomerseizoen online komt en mrt-apr vaak de periode voor het winterseizoen.

    Touroperators en reisbureaus kunnen al eerder stoelen kopen en aanbieden.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •