Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Stempel in Paspoort

  1. Top | #1
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Stempel in Paspoort

    Gisteren in Miami aangekomen.
    Niet helemaal ter zaken maar weer met Tui.be een prima vlucht.
    De gebruikelijke lange loop naar de immigratie.
    Was wat drukker dan we de laatste jaren gewend waren.
    Voor degene die bekend zijn met het systeem, de kiosk leverde ons twee kaarten af met een kruis erdoor.
    Helemaal niet erg maar dan moet je langs een aparte immigratie officier die nogmaals alles controleert en je opnieuw je vingerafdrukken moet afstaan.
    Afgezien dat deze meneer best wel wat traag was en zich snel liet afleiden met praatjes van collega's ging het best wel vriendelijk.
    Op de vraag waar wij heengingen (Sebring) dacht hij even na en knikte goedkeurend.
    We mochten verder en na het ophalen van de huurauto op weg naar Sebring.
    Onderweg dacht ik er ineens aan dat ik, in tegenstelling wat ik normaal doe, het paspoort niet had gecontroleerd.
    Dus mijn vrouw even kijken terwijl ik reed en kwam tot de conclusie dat er helemaal geen stempel in stond.
    Dit verontruste mij.
    Want er staat in mijn paspoort wel een I 94 stempel die nog steeds geldig is tot half maart.
    En we willen nu blijven tot eind april dus ik kreeg een wat moeilijk gevoel over me.
    Toen we thuis waren was ik te moe om er aandacht aan te besteden maar toen ik wakker werd in de ochtend, met een hoofd waar nog steeds spinnenwebben inzaten, zijn we samen gaan zoeken met onze telefoon.
    Normaal kost dat twee minuten maar ik was nu wat langer bezig.
    Tot onze opluchting kon ik bij de CBP onze record vinden waar duidelijk staat dat we tot 28 juli mogen blijven.
    Probleem opgelost.
    Maar waar ik wel nieuwsgierig over ben is of dit vaker voorkomt of dat dit gewoon slordigheid was.
    Laatst gewijzigd door Frans1949; 31-01-19 om 01:09.

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: Stempel in Paspoort

    Ik denk dat het slordigheid is want ik het nog nooit eerder gehoord.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  3. Top | #3
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Stempel in Paspoort

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ebelix Bekijk Berichten
    Ik denk dat het slordigheid is want ik het nog nooit eerder gehoord.
    Toevallig doordat ik dit bericht ook op facebook had gezet een reactie van een ex-collega.
    Het was hun bij hun kind ook overkomen.
    Ze ontdekte dat terwijl ze nog op het vliegveld waren.
    Direct teruggegaan en door een beveiliger verwezen naar een immigratie officier die net aan zijn dienst begon.
    De man vertelde dat het niet zo belangrijk was maar heeft alsnog een stempel gegeven.

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    64

    Standaard Re: Stempel in Paspoort

    Is mij 2 jaar geleden ook overkomen in Dublin bij de US preclearance. Wilde toen teruglopen naar de balie om de stempel alsnog te laten plaatsen. Dit werd mij geweigerd. Zij vertelden: If it is in the computer then it is ok! Inderdaad verder geen last van gehad.

  5. Top | #5
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Stempel in Paspoort

    Komt vaker voor.
    Ik reis dan weliswaar op Esta, maar bij mij werd een stempel geplaatst maar verder geen datum ingevuld, vorig jaar op IAH.
    Ik zag het pas later. Op de site van Esta kon ik gewoon mij aankomst- en vertrekdatum aflezen.

  6. Top | #6
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Stempel in Paspoort

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    Komt vaker voor.
    Ik reis dan weliswaar op Esta, maar bij mij werd een stempel geplaatst maar verder geen datum ingevuld, vorig jaar op IAH.
    Ik zag het pas later. Op de site van Esta kon ik gewoon mij aankomst- en vertrekdatum aflezen.
    Ja Knaapje, dat kon ik dus ook.
    Maar zoals vermeld was ik een tikkeltje ongerust omdat ik reeds een geldig stempel had tot eind maart.
    Ik ben een paar keer naar Canada geweest en dan krijg je bij terugkomst ook geen nieuw stempel mag mag je op de oude toestemming weer de USA in.
    En de data voor de uitreis blijft dan gelijk.
    Maar ik was de volgende morgen ook gerustgesteld toen we het bij de CBP opzochten.

  7. Top | #7
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Stempel in Paspoort

    Als ik dat zo hoor is het stempel in het paspoort dus intussen folklore, en over een aantal jaar afgeschaft.

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2010
    Locatie
    Kontich, Belgium
    Berichten
    124

    Standaard Re: Stempel in Paspoort

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ebelix Bekijk Berichten
    Ik denk dat het slordigheid is want ik het nog nooit eerder gehoord.
    Wij zijn vorig jaar november geweest. Ook bij ons is er geen stempel in de reispas gezet. We hebben ons via de automaten 'aangemeld' en het ticket werd gecontroleerd door een douane-beambte ... We hebben geen stempel gekregen. Bij de terugvlucht was er geen enkel probleem...

  9. Top | #9
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Stempel in Paspoort

    Even hier je gegevens invullen en je weet je status:

    https://i94.cbp.dhs.gov/I94/#/home

  10. Top | #10
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Stempel in Paspoort

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Minneke Bekijk Berichten
    Wij zijn vorig jaar november geweest. Ook bij ons is er geen stempel in de reispas gezet. We hebben ons via de automaten 'aangemeld' en het ticket werd gecontroleerd door een douane-beambte ... We hebben geen stempel gekregen. Bij de terugvlucht was er geen enkel probleem...

    Even ter verduidelijking.
    Bij het verlaten van de USA is het onwaarschijnlijk dat je tegen problemen oploopt.
    Er wordt namelijk alleen achteraf gecontroleerd en als je een zgn "over stay" hebt kom je er wel achter als je weer de USA in wilt.
    Maar mijn probleem was dat ik reeds een geldige stempel had in mijn paspoort met een vroegere datum.
    En onderweg reizend wist ik niet welke datum zou worden aangehaald.
    Maar de volgende dag heb ik gekeken bij de CBP (zie link het bericht van Knaapje) en was toen gerustgesteld.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •