Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Reisschema Paul76: Orlando - Orlando, september/oktober 2019

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker Paul76's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Locatie
    Echt
    Berichten
    69

    Standaard Reisschema Paul76: Orlando - Orlando, september/oktober 2019

    Hallo allemaal,
    in september gaan we voor de vierde keer naar Florida. De eerste drie keer zijn we niet veel verder gekomen als Orlando en dan met name de pretparken.
    Deze keer willen we meer gaan ontdekken van Florida en dan met name de Golf-kust. Ons schema is als volgt:

    Dag 1 Na aankomst Sanford doorrijden naar Leesburg voor overnachting.
    Dag 2 Vanuit Leesburg via Homosassa (bezoek Ellie Schiller) naar Tampa voor overnachting
    Dag 3 Vanuit Tampa naar Sarasota voor 3 dagen te verblijven
    Dag 6 Vanuit Sarasota via Sanibel naar Naples voor 2 dagen
    Dag 8 Vanuit Naples terug naar Orlando voor 4 dagen
    Dag 12 Terugreis

    Eigenlijk is alles al geregeld, alleen gaan we op een vrijdag naar Sanibel en dan is (als ik de ik de info goed lees) de wild-life drive dicht van JN Ding Darling.
    Nu is mijn vraag is er iemand al eens op vrijdag op Sanibel geweest bij JN Ding Darling? En zo ja, is er evengoed een wandeling of iets mogelijk?

    Groetjes Paul

  2. Top | #2

    Standaard Re: Reisschema Paul76: Orlando - Orlando, september/oktober 2019

    Oh Paul, er is zoveel meer.... te denken aan snorkelen met manatee’s, tampa bay Rays, everglades, daytona speedway, turtles trek, blue spring, kissimmee photo cowboy.....

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker Paul76's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Locatie
    Echt
    Berichten
    69

    Standaard Re: Reisschema Paul76: Orlando - Orlando, september/oktober 2019

    Ik weet het.. Maar ja, des te meer reden om weer terug te gaan! Voor mij is het alleen moeilijk in te schatten hoe zeer Sanibel de moeite is om te bezoeken met zoveel andere mooie stranden in de omgeving. Doordat we relatief kort in Florida zijn, zullen we keuzes moeten maken.

  4. Top | #4

    Standaard Re: Reisschema Paul76: Orlando - Orlando, september/oktober 2019

    Hoi Paul

    Zie dat je al meerde keren naar florida bent geweest gaaf.
    Wij willen volgend jaar in maart 15 dagen gaan heb je nog tips we willen niet teveel knallen moeten ook genieten we willen in orlando beginnen vanwege de daytona
    dus een klein rondjemet 2 of 3 dagen rust
    hoor graag of je tips hebt
    Groetjes Michelle

  5. Top | #5
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    528

    Standaard Re: Reisschema Paul76: Orlando - Orlando, september/oktober 2019

    Tampa -> we hebben daar een paar jaar geleden verbleven in Clearwater Beach. Prachtig!

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker Paul76's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Locatie
    Echt
    Berichten
    69

    Standaard Re: Reisschema Paul76: Orlando - Orlando, september/oktober 2019

    Hoi Michelle,
    voor ons is dit wel de eerste keer dat we naar golfkust gaan. De voorgaande keren waren we in Florida voornamelijk voor de pretparken en zijn we het grootste gedeelte in Orlando gebleven. 1 keer zijn we wel met een cruise vertrokken van Port Canaveral. Toen zijn we 1 dag eerder richting Cocoa Beach gegaan, via de Blackpoint Wildlife Drive. Dit was geweldig! Heel veel alligators daar gezien in een mooie omgeving. Echt een aanrader. Voor de rest kan ik je alleen nog als tip geven, probeer inderdaad niet te veel in te plannen op een dag. Wij hebben die "fout" wel al eens gemaakt, maar dan heb je geen vakantie meer. Bij ons had dat als resultaat dat we constant op de klok waren het kijken of we alles zouden halen. Overal hadden we haast, gewoon niet fijn. Wat wij aanhouden is per dag maximaal 4 uur rijden, zodat ook dit ook leuk blijft. Veel plezier met het voorbereiden van de reis! En als je keuzes moet maken, zijn er ook weer redenen om terug te kunnen gaan.

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker Paul76's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Locatie
    Echt
    Berichten
    69

    Standaard Re: Reisschema Paul76: Orlando - Orlando, september/oktober 2019

    Hoi Utah, we zijn inderdaad benieuwd hoe de stranden en kust(plaatsen) gaan bevallen. Het schijnt er erg mooi te zijn!

  8. Top | #8
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Reisschema Paul76: Orlando - Orlando, september/oktober 2019

    Ik ben afgelopen mei voor het eerst naar de gulfcoast geweest, na ook een flink aantal keren in Orlando te hebben gezeten.
    Prachtig daar, compleet verkocht. Ga in februari weer die kant op.
    Ik kan je Myakka River State Park aanraden. Erg mooi!
    Ben ook bij JN Ding Darling geweest, leuk maar niet heel speciaal vond ik. En idd, niet op een vrijdag.
    Wellicht kun je nog wat tips uit mijn blog halen.
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker Paul76's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Locatie
    Echt
    Berichten
    69

    Standaard Re: Reisschema Paul76: Orlando - Orlando, september/oktober 2019

    Hoi Cindy, inderdaad je blog gelezen. Wat ziet dat er allemaal mooi uit! We zijn nog steeds aan het kijken hoe we terug gaan rijden vanuit Naples naar Kissimmee, maar via Myakka River State Park is ook een goede optie. In principe staat het " programma" voor Sarasota al vast, maar plannen kunnen altijd wijzigen... Dus misschien dat we Myakka River State Park daar al gaan doen. Bedankt voor de tip!

  10. Top | #10
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Reisschema Paul76: Orlando - Orlando, september/oktober 2019

    Graag gedaan! Op de heenweg ben ik via Circle B Bar gereden, daar een stop gemaakt. Wat is het daar mooi! Vond het daar nog mooier dan Myakka.
    Maar is wel een omweg, je gaat binnendoor naar Kissimmee dan, en denk dat het een uur om is. Maar ik rij graag op binnendoor wegen.
    Wellicht ook een optie voor jullie, om vanaf Napels dan daar te stoppen.
    Ben nu in mei 1 dag in Sarasota geweest, dat smaakte naar meer. Komende februari verblijf ik 6 dagen in Sarasota. Zal ook lastig kiezen worden wat ik allemaal ga doen
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •