Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 19 van de 19

Onderwerp: Hulp huren auto

  1. Top | #11
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2018
    Berichten
    16

    Standaard Re: Hulp huren auto

    Top! Bedankt voor al jullie reacties. Ik ga kijken naar jullie tips.

  2. Top | #12
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    423

    Standaard Re: Hulp huren auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Disneykids Bekijk Berichten
    Ik betaal nu $542 voor gegarandeerd een full sIze en keuze uit de executive area.

    Er kunnen dus premium auto’s staan en fullsize SUV’s etc.
    Let op dat je je niet gelijk rijk rekent: je huurt via de EC club een midsize (sedan!, dus bv de Hyundai Elamtra of Ford Focus of vergelijkbaar). Hierna heb je keus uit de EC aisle (en als je EC executive member bent ook uit een extra aisle waar grotere auto’s staan). Hier kunnen ook Full Size SEDANS en af en toe een verdwaalde Challenger of Mustang Cabrio staan...meestal staan hier ook meerdere SUV’s.

    De kans dat je een SUV vindt in deze aisles is vrij groot, meestal zijn dit midsize (bij andere verhuurders noemen ze dit ook wel intermediate SUV), zoals bv Ford Escape/Toyota RAV4/Jeep Compass of vergelijkbaar.

    Soms heb je iets meer geluk en staat er een Standard SUV, bijvoorbeeld een Ford Edge, Hyundai Santa Fe, Jeep Cherokee. Als je nog meer geluk hebt staat er ook bv een Jeep Grand Cherokee of een Ford Explorer (of je vraagt lief aan de greeter).

    Vrij zeldzaam in de aisles zijn de nog grotere Full Size SUV’s (vrijwel altijd 7-zitters) bv de Ford Expedition, GMC Acadia, of Chevrolet Tahoe...als je die vindt (of gratis krijgt als je nog liever vraagt) heb je echt mazzel.

    Heb je echt je zinnen gezet op een bepaald type auto, maak dan ook een reserve boeking voor de klasse die je graag wilt rijden: bij National vervalt deze automatisch als je die reservering niet gebruikt (wel zo netjes om even af te melden bij de booth!) let er wel op dat je de juiste Rental voucher overlegt als je toch een aisle auto meeneemt, anders betaal je alsnog de verkeerde (hogere) prijs!
    If it ain't Dutch it ain't much

  3. Top | #13
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Berichten
    57

    Standaard Re: Hulp huren auto

    Hoi Terpies,

    In mijn boeking staat gegarandeerd een full size. Ik ga er dus vanuit dat in de executive area geen mid size auto’s staan.
    Zo staat het ook uirgelegd op https://www.emeraldaisle.com/#introEE.
    Je moet wel executive elite member zijn uiteraard.

    Groet,
    Dkids.

  4. Top | #14
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    423

    Standaard Re: Hulp huren auto

    Lees aub wat ik typ...een full Size is wat anders dan een Full Size SUV. Je huurt (en betaalt) via EC lidmaatschap een midsize SEDAN klasse, geen Full Size en ook geen SUV.

    Als je een EC Executive boeking doet heb je keus uit de aisle (zowel de gewone EC aisle (midsize auto’s)als de EC executive aisle (ook grotere Full Size auto’s)).

    in de aisles staat van alles, zoals al in mijn eerdere post aangegeven....ook midsize auto’s, soms groter, of SUV’s (zowel midsize als af en toe Standard). De kans dat je een Full Size SUV in de EC aisle treft is vrij klein, dus dat zou je kunnen proberen via een greeter in de garage (al dan niet met behulp van een groen briefje van $20].
    Laatst gewijzigd door Terpies; 18-01-19 om 22:36.
    If it ain't Dutch it ain't much

  5. Top | #15
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Berichten
    57

    Standaard Re: Hulp huren auto

    Beste Terpies,
    Ik bedoel geen full size SUV. Als Executive elite member huur je een full size SEDAN met de prijs van een mid size sedan en keuze uit de executive area. In je boeking staat dan dat je gegarandeerd een full size SEDAN krijgt. Ik huur dus een full size en geen mid size zoals jij beaamt. Zoals eerder gezegd dit staat ook op hun website. Als je geen elite member bent dan klopt jouw verhaal......

    Groet,
    Dkids.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 23-01-19 om 01:15. Reden: q

  6. Top | #16
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    423

    Standaard Re: Hulp huren auto

    Ik ben ook elite member en voor de EC executive elite boekingen die ik heb staan voor zowel Miami als Orlando voor komende zomer staat een midsize in mijn bevestiging, net zoals alle andere jaren dat ik via National gehuurd heb.

    Als jij een fullsize reservering geboekt (en betaald!) hebt betaal je nu waarschijnlijk teveel voor je reservering.

    Met code NU3767ZDW kun je zelfs een compact klasse reserveren en het bijbehorende (goedkopere) tarief betalen. Je krijgt dan bij het boeken een gratis upgrade naar een midsize, wat je dus weer een aisle pick oplevert uit zowel de gewone EC als de EC executive aisle.

    Het lijkt er op dat je nu teveel betaalt voor je reservering: een midsize boeking (en met de bovenstaande code een compact klasse boeking) levert je al keus uit de aisles op....het lijkt nu voor mij dat jij op dit moment te veel hebt betaald.

    Voor een keus uit de executive aisle is een midsize boeking voldoende, en met bovenstaande code is zelfs het boeken van een compact klasse voldoende om toegang tot de aisles te krijgen: het boeken van fullsize is dan dus ook onzin en te duur.

    Edit: ik heb even gekeken voor je periode 21 april t/m 4 mei op MCO, kost een midsize reservering met aisle pick $424. Je betaalt nu dus $118 teveel! Ik zou even opnieuw een reservering maken....

    Wel zou je een reserve boeking kunnen maken voor een Standard SUV (met 2 volwassenen en 2 kids zou ik geen midsize SUV nemen ivm ruimte). Deze backup boeking gebruik je dan ALLEEN als er echt geen goede auto staat in een van de EC aisles.

    NB: Deze backup boeking vervalt sowieso automatisch als je de andere (goedkopere) boeking voor aisle pick gebruikt, maar ik vind het altijd wel zo netjes om even bij het uitrijden te melden dat je de andere reservering wilt laten vervallen, of je annuleert deze reservering ter plekke via de app.
    Laatst gewijzigd door Terpies; 19-01-19 om 22:33.
    If it ain't Dutch it ain't much

  7. Top | #17
    Florida Groupie theovg's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Rotterdam, Netherlands
    Berichten
    290

    Standaard Re: Hulp huren auto

    Als je bent ingelogd als emerald executive maakt het niet uit of je een fulsize of midsize boekt de prijs is op laatst hetzelfde.
    Zo is het in ieder geval bij mij sinds ik executive ben.

  8. Top | #18
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Berichten
    57

    Standaard Re: Hulp huren auto

    Sorry Terpies,

    Ten eerste gaan wij tot 7 mei en niet 4 mei. Als ik een nieuwe boeking maak met jouw coupon code krijg ik toch echt wel dezelfde prijs die ik nu betaal. En ook echt wel een full size. Echter als jij in de emerald app boekt of online je cookies niet wist krijg je bij dezelfde boeking geen executive area pick meer. Dan wordt het emerald aisle pick.
    Meer ga ik er niet meer over zeggen....

  9. Top | #19
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    423

    Standaard Re: Hulp huren auto

    Laat maar... je huurt toch voor de eerste keer via National? Je lidmaatschapsstatus binnen EC bepaalt je aisle pick niet je reservering. Ik boek en betaal compact class, krijg met de code een gratis upgrade, en op mijn reservering staat dat ik gewoon naar de executive aisle kan om een auto uit te zoeken.

    Dit doe ik al jaren zo, grappig dat het bij mij dan altijd wel goed werkte...

    Bovendien... EC executive elite status geeft geen recht op andere auto’s, je spaart alleen sneller voor extra Rental dagen of Miles. Wel geeft het je een betere status match bij bv Avis (president circle).
    Laatst gewijzigd door Terpies; 20-01-19 om 12:58.
    If it ain't Dutch it ain't much



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •