Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 37

Onderwerp: Bagage: Koffer of reistas

  1. Top | #1

    Standaard Bagage: Koffer of reistas

    Over zes weken gaan mijn vriend en ik voor 3 weken naar florida. We hebben daar een auto gehuurd en maken een rondrit door florida. Omdat we bijna elke dag verhuizen naar een ander hotel wist ik niet goed of ik een koffer of een reistas moet meenemen. Een koffer is volgens mij zo'n gesleep en een reistas kan weer niet op slot. Ik heb ook iets gelezen over het slot van je koffer wat niet op slot mag tijdens de vliegreis????

    Wie heeft er wat tips en advies?

  2. Top | #2
    Florida Groupie marisca's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    634

    Standaard

    Ik zou alsnog voor de koffer gaan, Je sleept toch wel! :?
    En steviger is het om een koffer mee te nemen!
    Koffers mogen niet op slot maar wel met een tsa slot!
    Marisca.
    Getrouwd in orlando 16 mei 1996, Rondreis 3 weken. 1997: 4 weken Californie en Lasvegas. 1998 Ny/LasVegas.Florida 00,03,04,05,06,07 LV en 07 Orlando en bahama's http://ris32.hyves.net/

  3. Top | #3
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Koffer of reistas

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marijke
    Omdat we bijna elke dag verhuizen naar een ander hotel wist ik niet goed of ik een koffer of een reistas moet meenemen. Een koffer is volgens mij zo'n gesleep en een reistas kan weer niet op slot.
    Doe maar een koffer! En die reistas ook, want die komt tijdens de reis wel vol met alle leuke dingen die je daar gaat kopen. Je zult zien dat meerdere koffers niet in de achterbk van je auto passen, maar één koffer p.p. past best wel. De "extra" bagage kun je dan beter in een reistas doen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marijke
    Ik heb ook iets gelezen over het slot van je koffer wat niet op slot mag tijdens de vliegreis????
    O ja? :shock: :shock: :shock:

    Nee, da's flauw. Als je daar meer over wilt weten, kijk dan even naar de onderwerpen die daarover eerder op het forum zijn geplaatst. Daar staan allerlei feiten en meningen al in, heeft geen zin om hier weer opnieuw te vermelden.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #4
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    498

    Standaard

    Koffers en/of reistassen met wieltjes! Da's pas lekker. Voor mij geen schoudertas meer.

    Bij Walmart kan je een hele praktische (zwarte) wieltas kopen met lange hendel. Die kan bovendien mee als handbagage. Lekker ruim, veel vakjes en niet duur.
    Ik heb de mijne even bekeken en daar staat niet echt een merknaam op. Op het voorvak en aan alle ritsen zit wel een metalen vierkantje waarop een zwarte "R" op een rode achtergrond. Ik heb meer mensen met dit model zien lopen.
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

  5. Top | #5

    Standaard Re: Harde Koffers/Koffers Stof

    Ik zou ook voor de zachte koffers gaan.
    Ze zijn veel flexibeler in gebruik.
    We zijn nu in Florida met 1 harde en 3 zachte koffers en je loopt bij het inladen in de auto altijd weer te kloten met die stomme harde koffer. Het past vaak net niet, en dan heb je met een harde koffer toch echt een probleem.
    En bij terugkomst kun je de meeste zachte koffers ook nog iets groter maken, mocht je iets gekocht hebben in Florida

  6. Top | #6
    Florida Groupie S@skia's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    384

    Standaard Re: Harde Koffers/Koffers Stof

    Koffers? Per persoon 1 heen en 2 mee terug, hard of zacht maakt niet uit als er maar veel ingaat.

    Overigens zijn wij om hierboven eerder genoemde redenen voorstanders van zachte koffers. Verder beschermt een hard koffer je spullen beter maar de kans op permanente beschadiging bij het vliegen (ontwrichting door harde smak tegen de zijkant bijvoorbeeld) is ook veel groter.

    Kortom kies een zacht koffer, versterk dit met zo'n kofferriem (maakt je koffer meteen gemakkelijk herkenbaar) en zorg voor plaats om je 'geshopte' spullen mee terug te nemen.

  7. Top | #7
    Florida Groupie Tinkerbell's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    671

    Standaard Re: Harde Koffers/Koffers Stof

    In ieder geval een hard koffer. Ik spaar Lenox beeldjes en ik ben als de dood dat ze kapot gaan in een zachte koffer of tas.
    Web log voor onze mei vakantie : http://slavessunandfun.punt.nl/#430722


  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    74

    Standaard Re: Harde Koffers/Koffers Stof

    Ik heb pas twee harde samsonite koffers gekocht met tsa slot. Zit ik in ieder geval gelijk goed! Zit ook nog 10 jaar garantie op!

    Voorheen wel zachte koffers gehad, maar bij een kennis die ook zachte koffers had, is er eentje eens ergens achter bliijven hangen op een vliegveld, met als gevolg de koffer open gescheurd en bagage uit de koffer....

    Groetjes, Ingrid

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2008
    Locatie
    Ede GLD
    Berichten
    117

    Standaard Re: Harde Koffers/Koffers Stof

    Hard of zacht?
    Maakt weinig uit, neem vooral degelijke koffers.
    Niet te groot, want dan is de verleiding tot overvol proppen te groot.

    Vergeet niet:
    Maximale afmeting is per luchtvaartmaatschappij verschillend, maar ligt op ongeveer 157 cm (l+b+h) en gewicht is ongeveer 23 kg per koffer.

    Vaak geldt ook 1 koffer heen, 2 terug per persoon.
    Volgend bezoekje Jun/Jul 2014
    Vorige keren: Nov. 2013, Nov. 2012, Jun. 2012, Sep. 2010, Apr. 2010, Okt 2009, Apr. 2009, Sep. 2008 en Apr. 2004

  10. Top | #10
    Florida Groupie A.Hofman's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Berichten
    433

    Standaard Re: Harde Koffers/Koffers Stof

    Wij nemen altijd een opvouwbare koeltas mee op vakantie. Handig voor in de auto, of op het strand op de plaats van bestemming. Op de heenreis vouw je hem dubbel, en gaat ie mee in de koffer. Op de terugreis kan je hem vullen met kleding of andere aankopen.

    Regelmatig te koop bij de Aldi voor een tientje, incl. 2 koelelementen.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •