Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 28

Onderwerp: Zwemmen met wilde dolfijnen

  1. Top | #11
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Zwemmen met wilde dolfijnen

    Wat verstaat TS onder zwemmen met echt wilde dolfijnen?

    Als je aan het zwemmen bent en je hebt het geluk dat er ook dolfijnen in je buurt zijn? Dat kan op elk willekeurig stuk zee of baai in Florida. Op de ene plek is de kans wat groter dan op de andere plek.

    Of bedoel je als een dolle op een groep dolfijnen afvaren tijdens een boot excursie en dan allemaal in het water springen? Jeetje...echt? Bestaat dat? Ik vind het een bizarre vorm van dieren in hun natuurlijke omgeving lastig vallen....
    Laatst gewijzigd door Terpies; 14-10-18 om 16:00.
    If it ain't Dutch it ain't much

  2. Top | #12
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Zwemmen met wilde dolfijnen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terpies Bekijk Berichten
    Wat verstaat TS onder zwemmen met echt wilde dolfijnen?

    Als je aan het zwemmen bent en je hebt het geluk dat er ook dolfijnen in je buurt zijn? Dat kan op elk willekeurig stuk zee of baai in Florida. Op de ene plek is de kans wat groter dan op de andere plek.

    Of bedoel je als een dolle op een groep dolfijnen afvaren tijdens een boot excursie en dan allemaal in het water springen? Jeetje...echt? Bestaat dat? Ik vind het een bizarre vorm van dieren in hun natuurlijke omgeving lastig vallen....
    Hier ben ik het helemaal mee eens.
    Wel heb ik een keer meegemaakt dat op letterlijk minder dan 3 meter er twee dolfijnen voor mij langs zwommen.
    Zelfs zo onverwacht dat ik min of meer een kreet van schrik gaf.
    Vond dat een zeer bijzondere belevenis maar ik had de dolfijnen zeker niet opgezocht noch op een of andere wijze gestoord.

  3. Top | #13
    Florida Groupie Lannie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    402

    Standaard Re: Zwemmen met wilde dolfijnen

    Google eens naar Dolphin Playgroud Key West. Heb hier van gehoord, maar geen ervaring mee.

  4. Top | #14
    Vaste Bezoeker mijnie's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2015
    Berichten
    104

    Standaard Re: Zwemmen met wilde dolfijnen

    Wilde dieren moet je lekker wild houden. Er naar kijken en genieten en vooral niet aanraken of voeren.

  5. Top | #15
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Tijdelijk niet in: Kissimmee / Orlando
    Berichten
    1.273

    Standaard Re: Zwemmen met wilde dolfijnen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hannie Bekijk Berichten
    Wij gaan a.s maandag dit doen: http://dolphinfamilytours.com/book-s...anatee-lagoon/
    Weet niet of dit precies is wat jij bedoeld. Heb het met een Groupon gekocht.
    Deze hebben wij een paar jaar geleden gedaan. Geen dolfijnen gezien, wel manatees rond om ons heen.
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

    Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

  6. Top | #16
    Florida Groupie Lindaa's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009
    Locatie
    Bonita Springs
    Berichten
    251

    Standaard Re: Zwemmen met wilde dolfijnen

    Je kunt dolflijnen zien, maar niet mee spelen en aanraken in het wild. Ze vinden jou helemaal niet leuk over het algemeen. En die in gevangenschap worden gedwongen en dat moet je niet willen zoals TS zegt.
    Ga met een speedboot mee, huur er een, en ga op de binnenwateren varen net voor de kust. Met een bepaalde snelheid komen ze achter je boot aan. Superleuk. Bij ons zwemmen ze ook regelmatig onder het paddleboard door, maar dan moet je geluk hebben. Ze doen wat ze zelf willen en maken niet actief contact.
    Life is one long insane trip. Some people just have better directions.

  7. Top | #17
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Zwemmen met wilde dolfijnen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hannie Bekijk Berichten
    Wij gaan a.s maandag dit doen: http://dolphinfamilytours.com/book-s...anatee-lagoon/
    Weet niet of dit precies is wat jij bedoeld. Heb het met een Groupon gekocht.
    Zoals verteld, gisteren met deze tour mee geweest. Veel dolfijnen gezien en een stuk of 5 manatees. Maar idd zwemmen met wilde dolfijnen gaat denk ik nergens lukken.

  8. Top | #18
    Regelmatige Bezoeker Kathyfyrstadóttir's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2018
    Berichten
    19

    Standaard Re: Zwemmen met wilde dolfijnen

    @Lindaa, dat lijkt mij heel leuk.. Misschien ga ik dat doen!!

  9. Top | #19
    Regelmatige Bezoeker Kathyfyrstadóttir's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2018
    Berichten
    19

    Standaard Re: Zwemmen met wilde dolfijnen

    @Terpies, als een dolle op een groep dolfijnen afspringen is niet wat ik bedoel. Even goed lezen nu. Wat ik wel bedoel, is zoals ik al aangaf, een soort dropping, waarbij ik rustig in het water dobber, in de hoop wat wilde dolfijnen te spotten..

  10. Top | #20
    Regelmatige Bezoeker Kathyfyrstadóttir's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2018
    Berichten
    19

    Standaard Re: Zwemmen met wilde dolfijnen

    Oké, kennelijk ben ik niet goed in staat me goed uit te drukken. Is wat lastig voor mij.

    Zoals ik aangaf, wil ik niet meedoen aan een excursie waarbij dieren in gevangenschap leven. Dus dan kun je wel nagaan dat ik er zeker geen voorstander van ben om als een bezetene een groep dolfijnen in het wild lastig te vallen.

    Een kennis van mij heeft ooit in Australië een dropping gehad waarbij ze op een bepaald moment de boot uit ging met een klein groepje, op een plek waar veel dolfijnen in het wild zwemmen. Ze heeft gedurende 2 uur, veel dolfijnen gezien, sommige zelfs op een afstand van nog geen 3 meter. Dít lijkt mij leuk. Het zwemmen 'met' dolfijnen zoals ik het omschreef, is dus niet helemaal juist. Wat ik wel bedoel is dus ze in hun natuurlijke omgeving kunnen zien, het liefst vanuit het water.

    Sorry voor der verwarring. En allemaal bedankt voor het meedenken.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •