Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 15 van de 19 EersteEerste ... 51314151617 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 150 van de 189

Onderwerp: Mobiele telefonie

  1. Top | #141
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Berichten
    68

    Standaard Re: Mobiele telefonie

    Ik had met met name last in Disney, binnenshuis of binnen in een winkelcentra met T-mobile, KPN totaal geen last maar maakt ook gebruik van andere partners, Grappige is als je de USA bundel van T-mobile gebruikt of je zoekt automatisch naar een netwerk, let op dan betaal je alles los van je huidige bundel, is het verschil in netwerk bij handmatig selecteren of de automatische stand waanzinnig verschil, heb hierover ook een klacht ingediend bij T-Mobile en kreeg netjes alles vergoed maar of dit altijd zo is weet ik niet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anthonie Bekijk Berichten
    Dat is ook voor mij de reden om van Vodafone over te stappen naar T-Mobile, waar was met T-Mobile het bereik slecht?

  2. Top | #142
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Berichten
    68

    Standaard Re: Mobiele telefonie

    Sommige US apps werken alleen met een Amerikaans nummer, deze moet je even uitleggen, dit heeft toch niks met je nummer te maken maar meer dat de Apps niet via de Nederlandse App stores geactiveerd kunnen worden/ herkend worden, maar dit kun je omzeilen door een Amerikaans account aan te maken.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terpies Bekijk Berichten
    Nog een nadeel is dat een aantal bedrijven geen NL nummers accepteren, mocht je bv gebruik maken van Uber/Lyft in de US. Chauffeurs willen je ook wel bellen als ze je niet kunnen vinden en die bellen geen NL nummer. Sommige US apps werken alleen met een Amerikaans nummer.

    je hoeft overigens je whatsapp nummer niet aan te passen, dus ook met je US Sim krijg je gewoon op je NL nummer je Whatsappje binnen.

    Ik zou geen reden weten om met je NL Sim te gaan bellen in de US. De mensen die je echt moeten kunnen bereiken stuur je heel makkelijk je tijdelijke Amerikaanse nummer en voor de rest is het heerlijk rustig (voor wie er überhaupt nog belt met zijn telefoon).

  3. Top | #143
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Mobiele telefonie

    JA ik heb ook een account op de Amerikaanse Apple App store om lokale apps te downloaden, maar dan nog kun je je in de meeste amerikaanse apps alleen registreren als je een US telefoonnummer hebt.

    Ze verifieren dan je telefoonnummer om deel te kunnen nemen. Het gaat dan met name om apps met spaarpunten voor gratis items, bv bij restaurants/fast food ketens, etc...
    (BV gratis ijs bij Haagen Dasz, Sonic specials, maar ook gratis voorgerechten bij bv Longhorn, Texas Roadhouse, Outback... deelname aan spaarporgrammas van de LANDRY restaurants club, etc etc.)

    MAar bv ook extra korting bij winkels, zoals JC Penny's, Target, Famous Footwear, en VIP passen bij de outlets. Registreren voor benzine spaar programmas, wat je al gauw best veel voordeel oplevert als je bij 1 maatschappij tankt...
    Kortom teveel om op te noemen en voor mij (naast dat het goedkoper is om een US sim te gebruiken) een reden om elk jaar gewoon een lokaal nummer te nemen.
    If it ain't Dutch it ain't much

  4. Top | #144
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Mobiele telefonie

    Let er ook op dat als je met andere mensen gaat (die wel een losse SIM nemen) die opeens naar NL moeten bellen en dat is qua kosten toch wel flink duurder dan

    Beste (naar mijn mening) is nog steeds: dual sim telefoon met zowel je NL-sim (om bereikbaar te blijven) als een US sim.

  5. Top | #145
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Mobiele telefonie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattie Bekijk Berichten
    Let er ook op dat als je met andere mensen gaat (die wel een losse SIM nemen) die opeens naar NL moeten bellen en dat is qua kosten toch wel flink duurder dan .
    Wat bedoel je? Met een Simple mobile sim van Arieli kun je gewoon naar NL bellen hoor, het gaat alleen niet met de AT&T sim. Met je eigen NL SIM naar Nderland bellen kost ca 1 EURO per minuut.
    If it ain't Dutch it ain't much

  6. Top | #146
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: Mobiele telefonie

    ik zou alleen wel goed op de kleine lettertjes letten met bepaalde prepaid sim kaarten. Arieli geeft je bijvoorbeeld de eerste 100 minuten internationaal bellen op zowel mobiele als landlijnen. Andere kaartjes kan je alleen gratis internationaal bellen naar landlijnen en gaat internationaal mobiel bellen van je tegoed af, H20 heeft dat bijvoorbeeld.

  7. Top | #147
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Mobiele telefonie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terpies Bekijk Berichten
    Wat bedoel je? Met een Simple mobile sim van Arieli kun je gewoon naar NL bellen hoor, het gaat alleen niet met de AT&T sim. Met je eigen NL SIM naar Nderland bellen kost ca 1 EURO per minuut.
    Wat ik bedoel:

    1 persoon heeft T-Mobile (of wat dan ook) met USA bundel
    1 persoon heeft Arieli sim, wanneer deze naar de andere persoon geld is dit een internationale call dus daar even rekening mee houden (soms is dit inbegrepen soms gewoon per minuut afrekenen)

  8. Top | #148
    Vaste Bezoeker Esther43's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Locatie
    NL, Noord- Brabant
    Berichten
    118

    Standaard Re: Mobiele telefonie

    Na veel wikken en wegen toch een simkaart/plan bij Arieli besteld. Het is nu al ruim 1,5 week geleden. Duurde het bij jullie ook zo lang voor jullie het in de brievenbus kregen?

  9. Top | #149
    Florida Groupie Ilse_'s Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Locatie
    Vlijmen
    Berichten
    574

    Standaard Re: Mobiele telefonie

    na 1,5 week was bij ons t kaartje binnen. dus hope dat hij daar vandaag ook in de bus valt.

  10. Top | #150
    Vaste Bezoeker Krullenbol's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2018
    Berichten
    122

    Standaard Re: Mobiele telefonie

    Ja, bij mij ook en een mail dat de kaart onderweg is.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •