Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Even voorstellen: Kathy

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker Kathyfyrstadóttir's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2018
    Berichten
    19

    Standaard Even voorstellen: Kathy

    Hoi, ik ben Kathy en ik ga volgend jaar voor de tweede keer naar Florida.. De eerste keer was in 2004, dus alweer een poos geleden.. Toen heb ik een groepsrondreis gemaakt die 9 dagen duurde.. Aan het einde van de reis werd onze groep, tezamen met enkele honderdduizenden anderen, geëvacueerd vanwege orkaan Frances.. Sindsdien ben ik al van plan de geannuleerde excursies alsnog te doen en weer terug te gaan naar Florida, maar tot op heden toch elke keer iets anders gekozen..

    Volgend jaar ga ik eindelijk weer naar Florida en dan met name voor een strandvakantie/stedentrip Miami, met als hoogtepunt een dagtip Key West.

    Deze keer heb ik alleen een vlucht en hotel geboekt via een reisbureau en doe de rest op eigen gelegenheid, voornamelijk op een huurfiets..

    Het duurt nog acht maanden, maar ik heb iets moois om naar uit te kijken..

  2. Top | #2
    Florida Groupie nicolea's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Etten-Leur
    Berichten
    408

    Standaard Re: Even voorstellen: Kathy

    Geheel off topic, maar wat een prachtige achternaam heb je! Veel plezier met de voorbereidingen.
    Laatst gewijzigd door nicolea; 12-10-18 om 08:26.
    Kissimmee&Cape Coral 8-22 augustus 2014
    http://ammerlaantjes.blogspot.nl/
    Kissimmee&Cape Coral 27 april-11 mei 2019
    https://ammerlaantjes2019.blogspot.com/

  3. Top | #3
    Regelmatige Bezoeker Kathyfyrstadóttir's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2018
    Berichten
    19

    Standaard Re: Even voorstellen: Kathy

    Hoi Nicolea, bedankt voor je compliment. Maar eerlijk gezegd is het niet mijn officiële achternaam, maar mijn nickname

  4. Top | #4
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Even voorstellen: Kathy

    IJslandse nickname neem ik aan. Wat is je binding met IJsland?

    Welkom op dit forum van Floridaverslaafden.

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker Kathyfyrstadóttir's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2018
    Berichten
    19

    Standaard Re: Even voorstellen: Kathy

    Hoi, ik heb geen binding met IJsland, ik vind alleen Dóttir (dochter) een mooi klinkend woord.. Ook de manier waarop achternamen worden gevormd in IJsland, vind ik interessant..

  6. Top | #6
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Even voorstellen: Kathy

    Welkom op het forum! Interessant dat je je voornamelijk wilt verplaatsen op de fiets. Dat hoor je niet vaak.

  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker Kathyfyrstadóttir's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2018
    Berichten
    19

    Standaard Re: Even voorstellen: Kathy

    @Elstars, ik heb bewust geen rijbewijs en was aangenaam verrast te lezen dat in Miami ook fietstochten worden georganiseerd en op meerdere plekken fietsenhuur mogelijk is..

  8. Top | #8
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Even voorstellen: Kathy

    Dat klopt, maar hou er wel rekening mee dat voor het overige fietsen door Florida een onbegonnen zaak is. De afstanden zijn van een heel andere orde dan in Nederland, en dat bij hoge temperaturen, en fietspaden ho maar. Of je moet de 40 cm asfalt rechts van de streep, waar ze zo af en toe heel optimistisch een fiets op afdrukken, en waar de vrachtwagens aan de andere kant van de streep met 65 mijl per uur voorbij denderen, serieus een fietspad noemen.

    In Miami Beach kun je inderdaad redelijk fietsen. Zou je denken dat je op de fiets ook gemakkelijk naar Downtown Miami, Coral Gables of Coconut Grove kunt fietsen, ik denk dat dat een hele onderneming wordt, en zeker niet naar de steden ten noorden van Miami, die vaak voor het gemak ermee worden vereenzelvigd.

    Ook "even" naar Key West met de fiets, daar zou ik niet aan beginnen, te ver, te warm en veel te gevaarlijk in het verkeer.

  9. Top | #9
    Regelmatige Bezoeker Kathyfyrstadóttir's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2018
    Berichten
    19

    Standaard Re: Even voorstellen: Kathy

    Ik ben ook zeker niet van plan naar Key West te fietsen, daar ga ik met de bus heen. Lijkt mij ook wel wat ver om op de fiets te doen..

    Vanaf Miami Marriott Biscayne Bay, waar ik 10 dagen verblijf, kan ik wel mooi in een half uur tijd naar South Beach fietsen en naar andere leuke plekken in Miami.. Alles wat te ver is om te fietsen, doe ik met de metromover, bus of taxi.. Ik heb er ongelooflijk veel zin in..
    Laatst gewijzigd door Kathyfyrstadóttir; 06-11-18 om 23:53.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •