Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 25

Onderwerp: Villa eigenaar wil buiten HomeAway om betaling incasseren

  1. Top | #11
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Villa eigenaar wil buiten HomeAway om betaling incasseren

    Ik heb vorig jaar ook, buiten Home away om, een villa gehuurd, die te koop stond.

    Wel met een formeel contractje en het was van Nederlanders.. Die ik wel eerst (min of meer) na getrokken heb op social media, waar ze ook goed te vinden waren.
    Dat vond de verhuurder dan weer wat vreemd, maar dat was dan jammer, ik was toch de gene die het risico nam.

    Wel wat gedoe gehad omdat ze het contract al met het management bureau hadden opgezegd, maar na 1 mail kwam de poolman toch, toen het zwembadwater plots groen was :-)
    En in de periode dat we er zaten kwam er plots iemand van een buro de buitenmaten opnemen, want het huis was verkocht.

    Verder alles okay. Wij huren sowieso geen huis of villa meer, simpelweg omdat we het niet nodig hebben en voor ons 2 toch aardig aan de prijs is.
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  2. Top | #12
    Banned User
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Berichten
    211

    Standaard Re: Villa eigenaar wil buiten HomeAway om betaling incasseren

    Het advies is: als je er geen goed gevoel bij hebt: niet doen.

  3. Top | #13
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: Villa eigenaar wil buiten HomeAway om betaling incasseren

    Even terug komend op wat Mattrob schrijft, ja je wordt geholpen door de verhuurbedrijven.
    Wij hadden via Flipkey (van tripadvisor) (een aanrader trouwens) een huis gehuurd.
    Zeer goede recensies.
    Maar bij aankomst in het huis was het bloedheet en het verwarmde zwembad ijskoud.
    Dus een heel net mailtje gestuurd, er kwam uit dat er onaangekondigd een monteur langs is geweest voor de airco.
    Maar het zwembad bleef koud.
    Een lang verhaal maar wij kregen de schuld van alles. En we voelde al aankomen dat het niet goed zou gaan met onze borg.
    Dus gelukkig nog wel wat foto's gemaakt van onze ongemakken enzo.
    En inderdaad we kregen onze borg niet terug om allerlei redenen, wat eigenlijk achterstallig onderhoud was in het huis.
    Omdat de eigenaar niet reageerde had ik flipkey al ingeschakeld en ze hebben ons heel goed geholpen.
    Na veel heen en weer gemail met de eigenaar is flipkey er tussen gekomen en heeft ons de borg terug gegeven.
    Daar waren we uiteraard heel blij mee. Maar het geeft een hele nare nasmaak.
    Ook wel lachwekkend; dat de airco niet goed werkte door ons wifi gebruik......!
    Maar bij het volgende huis wordt alles eerst gedocumenteerd

  4. Top | #14
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Villa eigenaar wil buiten HomeAway om betaling incasseren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marjolijne Bekijk Berichten
    Even terug komend op wat Mattrob schrijft, ja je wordt geholpen door de verhuurbedrijven.
    Wij hadden via Flipkey (van tripadvisor) (een aanrader trouwens) een huis gehuurd.
    AirBnB staat ook wel goed bekend om oplossen, volgens mij. HomeAway/VRBO (van Expedia) een stuk minder. Het beste is toch bij een betrouwbaar iemand te huren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marjolijne Bekijk Berichten
    En inderdaad we kregen onze borg niet terug om allerlei redenen, wat eigenlijk achterstallig onderhoud was in het huis.
    Ook wel lachwekkend; dat de airco niet goed werkte door ons wifi gebruik......!
    Schandalig gewoon ... Ik zou mijn villa erna nooit meer durven verhuren ...
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  5. Top | #15
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Villa eigenaar wil buiten HomeAway om betaling incasseren

    Ik heb vorige week ook een villa via HomeAway gehuurd. Ik wilde wel buiten HomeAway om boeken, maar de villa eigenaar durfde dat niet en zei dat dat niet mocht.
    Uiteindelijk had ik de huurprijs iets omlaag gekregen. Helaas zette dit geen zoden aan de dijk want toen ik via HA de betaling deed was de prijs weer hoger dan de quote.
    Bleek dat de service fee van HA opeens hoger was. Ik heb hierover contact gehad met HA. Het antwoord was hoe lager de huurprijs, hoe hoger de service fee!

  6. Top | #16
    Stamgast mirretje's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    noord holland
    Berichten
    131

    Standaard Re: Villa eigenaar wil buiten HomeAway om betaling incasseren

    Nou we hebben geboekt en de eerste betaling is gedaan. Ze heeft netjes een betaalverzoek gestuurd via HomeAway.
    Misschien was het gewoon aardig bedoeld van haar. Het zou ons 170 dollar schelen maar ja ik heb dan gelijk horrorscenario's in mijn hoofd (na sommige verhalen van jullie niet geheel onterecht)
    We hebben inclusief de kosten van HomeAway toch een hele mooie prijs. Dus we zijn blij en gerustgesteld!

  7. Top | #17
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Villa eigenaar wil buiten HomeAway om betaling incasseren

    Kijk, daar gaat het uiteindelijk om, dat jullie blij en gerustgesteld zijn ! Maar nogmaals, ik denk serieus dat de kans op horrorverhalen heel erg klein is. Maar uitgesloten is het zeker niet. En voor jullie is dit belangrijker, prima dus !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  8. Top | #18

    Standaard Re: Villa eigenaar wil buiten HomeAway om betaling incasseren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattrob Bekijk Berichten
    Kijk, daar gaat het uiteindelijk om, dat jullie blij en gerustgesteld zijn ! Maar nogmaals, ik denk serieus dat de kans op horrorverhalen heel erg klein is. Maar uitgesloten is het zeker niet. En voor jullie is dit belangrijker, prima dus !
    Horrorverhaal of niet, homeaway is voor zover ik weet niet aangesloten bij SGR of andere instantie dus mocht de villa er niet staan ofzo of een ander probleem mee zijn dan doen die echt 0,0 hoor en geld zie je al helemaal niet terug van homeaway. Als je gewoon een beetje met je verstand boekt dan moet het goed komen dus dat zijn dan geen villa's die er pas een paar dagen opstaan en sowieso nooit 1 die nog geen enkele review heeft. Liefst minimaal 5-10 reviews.

    AirBNB lijkt me iets veiliger want die boeken het geld niet gelijk door naar de verhuurder. De verhuurder krijgt het geld pas op de 1ste of 2de dag van je vakantie als je daar al bent. In de tussentijd tot je vakantie houden hun het nog in beheer. Wel weer een nadeel als AirBNB dan failliet gaat natuurlijk

  9. Top | #19
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Villa eigenaar wil buiten HomeAway om betaling incasseren

    Homeaway bied een 'Boek met vertrouwen garantie'. Zie https://www.homeaway.nl/info/ha-guar...met-vertrouwen . Verder geen idee hoeveel dat waard is.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #20
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Villa eigenaar wil buiten HomeAway om betaling incasseren

    Zo, je bent erg sceptisch Dennis. Maar goed, dat mag natuurlijk ! Homeaway is niet aangesloten bij SGR, maar denk dat weinig Amerikaanse partijen dat zijn. Maar het is onderdeel van Expedia, dat geeft mij toch wel iets meer vertrouwen. Die zullen niet continu negatief in het nieuws willen staan. En zoals Njit aangeeft, je krijgt een 'garantie' terug voor het boeken via hen. Voor wat het waard is inderdaad. Maar als iets je dan misschien wat extra vertrouwen geeft; wij krijgen ook bij Homeaway het geld pas na 3 dagen op onze rekening gestort, net als bij AirBnB ;-) !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •