Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25

Onderwerp: Villa eigenaar wil buiten HomeAway om betaling incasseren

  1. Top | #1
    Stamgast mirretje's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    noord holland
    Berichten
    131

    Standaard Villa eigenaar wil buiten HomeAway om betaling incasseren

    Beste forumleden, wij hebben jullie advies even nodig.
    Voor onze vakantie volgend jaar zomer (we zijn er lekker vroeg bij zeg maar.... &#128521 hebben we op HomeAway de perfecte villa gevonden.
    We hebben de eigenaar een offerte laten opstellen en dat was binnen het budget dus gingen we de boekingsformulkeren invullen en verstuurd naar de investment company. Toen ik vroeg of ze me een betaallink wilde sturen via HomeAway, zei ze eerst dat dat oké was maar later kreeg ik een mail dat HomeAway daar 170 dollar voor in rekening brengt.
    We kunnen volgens haar dus beter betalen via een cheque of PayPal. Ze noemt ook een aantal banken maar die ken ik niet.
    Wat zouden jullie doen? Ik heb home away een mail gestuurd maar die geven niet echt een antwoord we krijgen meer standaard mails retour. Ik weet dat als de betaling buiten HomeAway om gaat, de garantie vervalt dus dat doen we liever niet. Graag jullie reactie. Alvast bedankt
    Florida rondreis juli 2014, New York/Canada/pennsylvania/Florida juli 2016 , Davenport Florida 2017, Clermont Florida 2018, Citrus ridge Florida 2019

  2. Top | #2
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Villa eigenaar wil buiten HomeAway om betaling incasseren

    Deze aanbiedingen komen vaker langs van huiseigenaren.
    Onze ervaring is doe het gewoon via Homeaway.
    Dit n.a.v. onze ervaring vorig jaar .
    Wij hadden een prachtige villa helemaal wat wij wilden gevonden en wij kregen een rekening via onze gewone mail gestuurd,
    met 2 opties als we geheel zouden voldoen dan kregen we een korting of een gedeelte, het eerste hebben wij gedaan, wij hadden er toen nog alle vertrouwen erin.
    Omdat je het adres niet doorkrijgt, maar pas vlak voor tijd, gingen wij googlen een beetje als voorpret en wij vonden de villa maar wat tot onze verbazing stond de villa te koop op datzelfde moment, dus bij homeaway kan je dan niet aankloppen. Het bedrag hebben we uiteindelijk omdat we betaald hebben met de creditcard via onze creditcardmaatschappij teruggekregen pfffffffff.
    Maar goed dit is onze ervaring als huurder.

  3. Top | #3
    Stamgast mirretje's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    noord holland
    Berichten
    131

    Standaard Re: Villa eigenaar wil buiten HomeAway om betaling incasseren

    Mijn hemel wat zullen jullie een stress hebben gehad. Hebben jullie uiteindelijk wel een ander huis gevonden?

    Eigenlijk vind ik het toch een beetje eng om te boeken. Ik begrijp niet zo goed waarom de huiseigenaar het zo wil doen. Het lijkt me echt een nachtmerrie om alles op het laatst nog te moeiten regelen (een ander huis enz) wat jullie hebben gehad.
    Aan de andere kant staan er alleen maar lovende reacties op HomeAway

  4. Top | #4
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Villa eigenaar wil buiten HomeAway om betaling incasseren

    Misschien zijn wij wel te goed van vertrouwen maar tot nog toe hebben wij alle huizen, zowel in Florida, Griekenland en Frankrijk altijd rechtstreeks met de eigenaar geregeld en nog nooit via Homeaway. Ook altijd goed gegaan dus ik zie het probleem niet. Ik kijk wel altijd naar de aantallen reviews. Daarbij huren wij in Florida bijna altijd van Duitsers en daar kun je gewoon goed zaken mee doen.

  5. Top | #5
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Villa eigenaar wil buiten HomeAway om betaling incasseren

    Als wij voor de tweede keer hetzelfde huis huren, vragen wij de eigenaar altijd of we buiten Homeaway om bij hem of haar kunnen boeken. Dat kan eigenlijk altijd wel. Soms biedt de eigenaar dit zelf ook al aan. We hebben al diverse keren meegemaakt dat de huiseigenaren balen van de Homeaway fee en eigenlijk liever daarbuiten hun huis willen aanbieden. Soms halen ze hun huis ook uit de Homeaway site omdat het mensen afschrikt als er een Homeaway fee wordt gevraagd. Dat maakt het voor de klant extra duur en de huiseigenaar heeft er ook weinig aan, want hij moet de fee afdragen aan Homeaway.

  6. Top | #6
    Florida Groupie tomenvalesca's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Hasselt
    Berichten
    324

    Standaard Re: Villa eigenaar wil buiten HomeAway om betaling incasseren

    Vorig jaar hebben wij dit gedaan, maar wel omdat het de 2e maal was dat we (toen een condo) zouden huren, we kenden de eigenaar en wisten dat alles tiptop in orde zou zijn. Als het echt een nieuwe eigenaar was in een villa waar je nog nooit bent geweest weet ik niet of wij het zouden doen... Succes met jullie beslissing

  7. Top | #7
    Florida Groupie sunnyrojo's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Locatie
    Almere, en Villa Maggiore Watersong Davenport
    Berichten
    442

    Standaard Re: Villa eigenaar wil buiten HomeAway om betaling incasseren

    bij de 2e keer zou ik het ook zeker doen, wij kennen nu de huiseigenaren van een andere woning en we kunnen appen wanneer we weer mogen komen. We hebben voor volgend jaar een appartement al gecanceled via home away en dat wordt heel goed geregeld dus ik betaal liever de 1e keer wat meer. Maar ieder moet zijn eigen keuze hierin maken hoor.

  8. Top | #8
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Villa eigenaar wil buiten HomeAway om betaling incasseren

    De fees voor Homeaway zijn echt hoog. ' Vroeger' bestond Homeaway/VRBO niet, en boekte je bijna altijd rechtstreeks. Gewoon goed googlen (overigens, een huis wat te koop staat wil ook niet zeggen dat het een probleem is, formeel moet de nieuwe eigenaar de boekingen overnemen, en vaak zijn ze daar nog heel blij mee ook), en goed reviews lezen. Ik heb nog nooit een probleem gehad, en ik heb echt al vaak geboekt. Overigens, je hoort heel soms wel eens een issue bij iemand, maar de vraag is of Homeaway je dan echt helpt. Wij hebben ons huis op Homeaway en AirBnB staan, en mensen betalen dan gewoon (ongeveer) 20% meer dan rechtstreeks bij ons (via onze website of Facebook, of terugkerend); wij berekenen die kosten van Homeaway door. Dus heel soms vraag ik ook wel eens, als ik een vraag krijg of de kosten naar beneden kunnen omdat het niet in budget past en zo, of ze niet rechtstreeks willen huren. Ik verwijs dan naar onze website en reviews daarop (om te proberen ze goed gevoel te laten krijgen). Recent heeft er op deze manier weer iemand geboekt. Overigens zijn AirBnB en Homeaway daar niet blij mee natuurlijk, dus ik moet dat heel voorzichtig brengen, want ze lezen mee hoor ik wel eens en dan kunnen ze je eraf gooien.

    Dus mijn antwoord op jouw vraag; kijk goed naar reviews (ook op Homeaway), google eens op de eigenaren, en ik denk dat de kans groot is dat het gewoon prima buiten VRBO/Homeaway om te doen is. Jij betaalt dan een lagere prijs (de opslag van Homeaway/VRBO), en de verhuurder draagt iets minder af. Dus allebei blij, als je het vertrouwt. Voor onze villa maakt het mij niet zoveel uit, want ik leg de volledige kosten hiervoor (de 20%) bij de huurder neer. Heel veel mensen hebben groot vertrouwen in boeken via VRBO/Homeaway en AirBnB, en dat geeft hun zekerheid. Ik denk dat het wel meevalt met die zekerheid, maar goed, als mensen daar graag voor betalen, prima natuurlijk ! Succes, hopelijk kan je hier iets mee
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  9. Top | #9
    Stamgast mirretje's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Locatie
    noord holland
    Berichten
    131

    Standaard Re: Villa eigenaar wil buiten HomeAway om betaling incasseren

    Bedankt voor jullie reacties. We kijken er nu toch anders tegenaan.
    We gaan het huis wel huren en ik heb inmiddels een mail gestuurd naar de verhuurder met de vraag of ze via HomeAway een link wil sturen. Ik begrijp het nu wel dat ze het buiten HomeAway om wil doen ivm de kosten.
    En inderdaad als we voor een tweede keer zouden boeken bij dezelfde eigenaar zou ik geen seconde twijfelen en het gewoon rechtstreeks doen.
    Bedankt allemaal!

  10. Top | #10
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Villa eigenaar wil buiten HomeAway om betaling incasseren

    Klopt, maar het scheelt jou waarschijnlijk ook in de kosten, want nu komen de HomeAway kosten er bovenop ? Of heb je vaste prijs-afspraak ?
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •