Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Reisschema Jeli Jafra: Orlando - Miami, April/Mei 2019

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2018
    Berichten
    18

    Standaard Reisschema Jeli Jafra: Orlando - Miami, April/Mei 2019

    Hallo allemaal,


    Na veel lezen zijn wij begonnen met de voorbereidingen voor onze allereerste trip naar Florida. We zijn van plan (ongeveer) 2 weken te gaan.
    Helaas moeten we rekening houden met de schoolvakanties ivm het werk. We kijken nu naar de periode 20-4 tot 5-5. In ons voorlopige schema zouden we 20-4 heen vliegen en 4-5 terug vliegen (dus dan komen we 5-5 in Europa terug). Onder wij versta ik trouwens mijzelf en mijn vriendin.

    Dit is de voorlopige reis zoals ik hem zelf bedacht heb:

    Overnachting Activiteit
    Dag 1 Zaterdag 20-apr Amsterdam Orlando Heenvlucht
    Dag 2 Zondag 21-apr Orlando Daytona Beach & Mall/Outlet
    Dag 3 Maandag 22-apr Orlando Animal Kingdom
    Dag 4 Dinsdag 23-apr Orlando Typhoon Lagune & Mall/Outlet
    Dag 5 Woensdag 24-apr Orlando Epcot & Magic Kingdom
    Dag 6 Donderdag 25-apr Orlando Volcano Bay & Mall/Outlet
    Dag 7 Vrijdag 26-apr Orlando Universal Studios & Islands of Adventure
    Dag 8 Zaterdag 27-apr Orlando Naples Tampa Outlet, Myakka River State Park, Miromar
    Dag 9 Zondag 28-apr Naples Homestead Everglades Airboat, Loop road, Shark Valley fietsen, Anhinga trail
    Dag 10 Maandag 29-apr Homestead Key West Robert is here, Robbie's, Bahia Honda State park, Key West
    Dag 11 Dinsdag 30-apr Key West Power Adventure
    Dag 12 Woensdag 1-mei Key West Islamorada Key west
    Dag 13 Donderdag 2-mei Islamorada Miami Snorkelen Key Largo naar Christ beeld, Miami Mall
    Dag 14 Vrijdag 3-mei Miami Miami ontdekken
    Dag 15 Zaterdag 4-mei Miami Mall & Outlet, terugvlucht
    Dag 16 Zondag 5-mei Amsterdam

    Om het echte Florida gevoel te pakken te krijgen heb ik voor de eerste week in Orlando een Villa gehuurd op Eagle Pointe in Kissimmee. Natuurlijk wel met de mogelijkheid deze nog te kunnen annuleren.

    Ook wil ik voor de eerste week een 14 dagen unlimited combi pas kopen voor Disney en Universal. Zodat we veel kunnen wisselen van parken en ook eens een middag terug kunnen naar de villa, om dan in de avond weer terug te gaan naar een park. Ik heb deze pas via attraction-tickets-direct gezien voor ongeveer 750 euro PP. Aangezien we 5(en misschien wel 6) dagen gebruik maken van deze pas lijkt me dat niet extreem duur, ondanks dat ik er maar een week gebruik van maak ipv 2, maar als jullie een andere mogelijkheid weten hoor ik het graag. De rest van de eerste week zal gevuld worden met Malls/Outlets bezoeken en misschien de eerste dag richting Daytona Beach.

    Ik zal de keuze van de voorlopige pretpark planning even uit leggen. Animal Kingdom kijken we het meest naar uit en daarom kiezen wij ervoor hier een hele dag aan te besteden. Aangezien we al enkele keren naar Disney Parijs zijn geweest kiezen we ervoor de studios over te slaan(moet nog even nakijken of we misschien voor een speciale attractie even een kort bezoek gaan brengen). Ook is dat de reden voor een wat minder lang bezoek aan Magic Kingdom, alleen wil ik hier wel zeker enkele attracties doen. Misschien slim om eens in de avond terug te gaan of na Epcot te doen. Omdat we volledig onbekend zijn met dit park weet ik niet hoeveel tijd je hier doorbrengt. Vorig jaar zijn we in Universal LA geweest dus daarom denken we dat het mogelijk is beide parken op 1 dag te combineren. Natuurlijk willen we ook met de Hogwarts mee en zo komen we automatisch in beide parken. Als laatst willen we ook naar de waterparken. Voorkeur gaan naar Volcano Bay en Typhoon Lagune. Ook hier is het mij onbekend hoelang je het leuk blijft vinden. Door onze pas is het ook nog mogelijk het ander waterpark te bezoeken en gebruik te maken van de minigolf banen als we tijd over houden.

    Bij vertrek uit Orlando rijden we via Tampa, om daar nog een Mall en Outlet te bezoeken, over de Sunshine Skyway Bridge naar het Myakka River State Park. Daar lopen we de Canopy Walk en rijden we door via de Miromar Outlets naar Naples. Zondags rijden we door de Everglades om hier een airboat tour te doen(Everglades City Airboat Tours??), de Loop Road rijden, fietsen bij Shark Valley en als we het halen de Anhinga trail lopen. Dat is ook de reden dat ik voor Homestead kies, omdat ik verwacht dat het kwa tijd en afstand de beste keus is. Op weg naar Key West maken we verschillende stops, ik denk aan: Robert is Here, Robbie's, lunch bij Midway Cafe & Coffee Bar en Bahia Honda State Park. De rest van de dag kunnen we Key West wat verkennen. Op onze volledige dag in Key West willen we een Full-Day Power Adventure gaan doen. Woensdag kunnen we de ochtend en begin van de middag nog doorbrengen op Key West om later die dag door te rijden naar Islamorada waar we lekker kunnen dineren bij Morada Bay. Vervolgens kunnen we de volgende dag vroeg verder om bij het John Pennekamp te gaan snorkelen naar het jezus beeld(adviezen waar ik dit kan boeken??). Hierna vervolgen we onze weg naar Miami waar we de stad alvast wat kunnen verkennen of eventueel een Mall/Outlet kunnen bezoeken. Onze laatste volledige dag is helemaal voor Miami, ik heb hier nog niet echt gezocht wat te doen maar het moet wel lukken om ons de hele dag te vermaken. Op onze vertrekdag willen we nog even langs enkele Mall/Outlets om onze koffer te vullen.

    Het lijkt misschien heel erg gepland en of dat alles allemaal vast staat, maar ik sta open voor adviezen en aanpassingen. Ik ben gewoon graag goed voorbereid. Los van de Villa is er nog niks geboekt. Vliegtickets en autohuur moeten ook nog gedaan worden. Ook tips over welke hotels ik verder moet boeken zijn zeer welkom.

    Hopelijk kunnen jullie ons zeggen of we op de goede weg zitten en hebben jullie nog adviezen over leuke dingen die we zeker moeten doen of aanpassingen die we moeten maken.
    Laatst gewijzigd door Jeli Jafra; 21-08-18 om 16:43.

  2. Top | #2
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Reisschema Jeli Jafra: Orlando - Miami, April/Mei 2019

    Hm 2 parken op een dag? Als je een selectie maakt van attracties kan het wel maar ik blijf van mening dat als je "alles" wil doen je het echt moet houden op 1 dag per park. Je weet dat er ook nog een Hollywood studios park is van Disney en nog een waterpark? Weet je zeker dat je én savonds nog naar Disney wil én naar Universal? Het lijkt me wat veel allemaal

    Ik denk ook dat je veel beter een ander ticket kan kopen:
    Universal 14dg ticket: €300
    Disney 3 day mét park hopper plus: €335 (bij disney zelf)

    Bijvoorbeeld zoiets, scheelt toch weer ruim €100, je kan onbp naar Universal en je kan 3 Disney parken bezoeken én 3x een Disney water park.

  3. Top | #3
    Florida Groupie nicolea's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Etten-Leur
    Berichten
    408

    Standaard Re: Reisschema Jeli Jafra: Orlando - Miami, April/Mei 2019

    Jeetje....Myakka, Miromar en Tampa Outlet op 1 dag, ook nog op een reisdag van Orlando naar Naples....lijkt me heel heftig ;-)
    Kissimmee&Cape Coral 8-22 augustus 2014
    http://ammerlaantjes.blogspot.nl/
    Kissimmee&Cape Coral 27 april-11 mei 2019
    https://ammerlaantjes2019.blogspot.com/

  4. Top | #4
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Reisschema Jeli Jafra: Orlando - Miami, April/Mei 2019

    Er bestaat geen combi pas voor Disney EN Universal.
    Dit zijn gewoon 2 losse toegangskaarten.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2018
    Berichten
    18

    Standaard Re: Reisschema Jeli Jafra: Orlando - Miami, April/Mei 2019

    @Mattie Iets verder in mijn post leg ik uit waarom ik er twee keer voor kies om twee parken op een dag te doen. Als ik hier verder op het forum lees geven ze wel vaker aan dat Universal te combineren is. Omdat we vorig jaar nog in LA geweest zijn kunnen we ook een heel aantal attracties overslaan. Epcot/Magic gaat inderdaad goed plannen worden. Ook ben ik bekend met de Studio's en het andere waterpark. Ik geef onder de planning ook aan hoe ik daar in sta/over denk. Met in de avond terug bedoel ik het gewoon om het park eens in de schemer te zien, een speciale attractie te doen of gewoon van het vuurwerk te genieten. Over de tickets ga ik nog even kijken, bedankt voor de tip.

    @nicolea bedankt voor je reactie, ik kan dit minder goed inschatten dan dat jij dat kan dus ik ben erg blij met je reactie. Hoe zou jij deze dag indelen dan? In Tampa dacht ik aan: Tampa Outlets & International Plaza and Bay Street

    @corrus Je hebt helemaal gelijk, ik bedoel dat ik ze in een combi aanschaf en daardoor dus wat extra korting krijg. Het blijven 2 losse toegangskaarten.

  6. Top | #6
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Reisschema Jeli Jafra: Orlando - Miami, April/Mei 2019

    Ja ik snap dat je 2 parken op 1 dag wil doen maar mijn punt was meer dat als je maar 1 of 2 keer 's avonds terug kan komen dat het dan (allicht) goedkoper is om een ander soort ticket te kopen, vandaar.

  7. Top | #7
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Reisschema Jeli Jafra: Orlando - Miami, April/Mei 2019

    Ik snap ook je keuze voor een 14 dagen kaart niet. In je schema ga je 3 dagen naar Disney waarvan 1 waterpark. Als je bedoelt dat je nog regelmatig ergens in de avond een park wil bezoeken dan is het de prijs misschien wel waard maar anders heb je genoeg aan 2 dagen hopper plus.
    Voor alle Disney parken kan je makkelijk een dag uittrekken. Overigens is Hollywood Studio's niet te vergelijken met de Studio's in Parijs, er zijn veel andere attracties en ook de sfeer is totaal anders.
    Typhoon Lagoon is voor de een een dag vullend park en de ander heeft het na een paar uur gezien. Ik zelf ga meestal tot en met de lunch. Ik zorg dat ik er net voor opening ben want als het park net open is kan je veel glijbanen/ attracties doen met weinig wachttijd. Daarna in de lazy river dobberen en nog even een paar mega golven pakken in het grote bad. De honger stillen met een lunch en dan is het wat mij betreft genoeg, ben ook niet zo'n stil ligger dus breng bijna geen tijd op de ligstoelen door.
    In september hebben wij een dagje Universal Studio's en Islands of Adventure gepland. We zien wel waar we aan toe komen maar willen in ieder geval het voor ons nieuwe HP gedeelte in de Studio's zien en de Hogwarts Express doen. Dat moet te doen zijn en het moet ook lukken om daar bij nog wat andere dingen te kunnen doen. We maken ons geen illusies om in beide parken alles te kunnen doen maar dat hoeft van ons ook niet. Het verslag van deze dag zal dus nog volgen.

  8. Top | #8
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2016
    Locatie
    Randstad
    Berichten
    24

    Standaard Re: Reisschema Jeli Jafra: Orlando - Miami, April/Mei 2019

    Ziet er allemaal geweldig uit. Maar wat mij na drie jaar Florida het meeste duidelijk is......stop niet TE VEEL activiteiten in een dag cq twee weken !!!
    Maak een selectie van dingen die je absoluut wil zien, en hou het daar bij !! Hou tijd vrij voor ongeplande dingen. Dingen die ter plaatse op je pad komen.
    Neemt niet weg dat een draaiboek vooraf wel belangrijk is.

  9. Top | #9
    Florida Groupie nicolea's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Etten-Leur
    Berichten
    408

    Standaard Re: Reisschema Jeli Jafra: Orlando - Miami, April/Mei 2019

    @nicolea bedankt voor je reactie, ik kan dit minder goed inschatten dan dat jij dat kan dus ik ben erg blij met je reactie. Hoe zou jij deze dag indelen dan? In Tampa dacht ik aan: Tampa Outlets & International Plaza and Bay Street

    Ik zou me beperken tot 1 stop op de route, en dan denk ik Myakka

    Kissimmee&Cape Coral 8-22 augustus 2014
    http://ammerlaantjes.blogspot.nl/
    Kissimmee&Cape Coral 27 april-11 mei 2019
    https://ammerlaantjes2019.blogspot.com/

  10. Top | #10
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2018
    Berichten
    18

    Standaard Re: Reisschema Jeli Jafra: Orlando - Miami, April/Mei 2019

    De kerstperiode komt er aan en nu dacht ik er over een leuke reisgids te vragen.
    Nu twijfel ik tussen de, Wat & Hoe Reisgids - Florida en ANWB wereldreisgids - Florida.
    Iemand toevallig ervaring met een van beide reisgidsen of uitgevers?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •