Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: CBD-olie meenemen

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Locatie
    Netherlands, The Hague
    Berichten
    38

    Standaard CBD-olie meenemen

    Ik zie dit onderwerp hier nog nergens, maar vraag me het volgende af:
    Heeft iemand ervaring met het meenemen van cbd-olie?
    Mijn echgenoot heeft veel baat bij het medisch gebruik hiervan en in de winter gaan wij altijd een aanta weken naar Florida. Vorig jaar gebruikte hij nog THC-olie (valt onder cannabis) die heeft hij toen lekker thuisgelaten. Maar CBD is in Nederland en meerdere landen toegestaan. De betreffende CBD-sites geven geen info over invoeren naar USA.

  2. Top | #2
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: CBD-olie meenemen

    https://www.walmart.com/ip/Bio-Nutri...0-Oz/170590228
    Waarom meenemen als je het gewoon bij de Walmart kunt halen

    Meer info:
    https://isum.com/cbd-oil-florida/
    Laatst gewijzigd door Bullyleo; 16-08-18 om 20:11.

  3. Top | #3
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Locatie
    Netherlands, The Hague
    Berichten
    38

    Standaard Re: CBD-olie meenemen

    Heel simpel: omdat er heel veel merken van slechte kwaliteit op de markt zijn. Van mijn eigen merk weet ik dat die goed is.

    Er zijn veel tegenstrijdige berichten op internet of je nu wel of niet CBD (zonder THC) mag meenemen, heeft ook te maken met de ontwikkelingen. Ik wilde ook nog contact opnemen met de ambassade. Ook heb ik een mail gestuurd naar de douane in Florida. Maar ik dacht laat ik ook hier eens mijn licht opsteken.
    Uiteindelijk zal ik bij twijfel het niet doen en inderdaad ter plekke kopen.
    Laatst gewijzigd door ellen.kr; 16-08-18 om 22:44.

  4. Top | #4
    Vaste Bezoeker Krullenbol's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2018
    Berichten
    122

    Standaard Re: CBD-olie meenemen

    Ik heb het ook gewoon meegenomen in de koffer niet in de handbagage. Je zou ook het etiket eraf kunnen halen of beschadigen.

  5. Top | #5
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: CBD-olie meenemen

    @krullenbol: als je echt in de problemen wilt komen moet je dat inderdaad doen...

    Let wel de Amerikaanse autoriteiten zijn niet mals als je dit soort trucjes uithaalt. Niet voor niks wordt aangeraden om alles wat je qua medicijnen etc bij je hebt het beste in de originele verpakkingen kan meenemen, inclusief etiketten van de apotheek, om niet onnodig onder verdenking te komen.

    Vrienden van ons hadden witte vitamine tabletjes in een plastic potje zonder etiket in hun koffers gedaan en die hadden heel wat uit te leggen op het vliegveld bij de douane. Witte pilletjes, Nederlanders en een vlucht uit Amsterdam is dan geen goede combinatie....
    If it ain't Dutch it ain't much

  6. Top | #6
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2018
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    12

    Standaard Re: CBD-olie meenemen

    Om een hoop ellende te voorkomen open kaart spelen. Vraag aan je arts of hij een medische verklaring kan geven.
    Neem een medicijnen paspoort mee en laat het daar bij zetten met stempel van apotheek/ drogisterij.
    Om lastige vragen van TSA en onder vallende afdelingen personen etiketten heel laten ze willen altijd weten wat oorsprong
    en herkomst van de producten zijn.

    Anders de vraag eerst weg leggen bij de ambassade van de VS en of je luchtvaartmaatschappij.
    Als die twijfels hebben of het ingevoerd / mee genomen mag worden en of zeggen dat het niet mag. NIET DOEN!!

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    82

    Standaard Re: CBD-olie meenemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ellen.kr Bekijk Berichten
    Heel simpel: omdat er heel veel merken van slechte kwaliteit op de markt zijn. Van mijn eigen merk weet ik dat die goed is.

    Er zijn veel tegenstrijdige berichten op internet of je nu wel of niet CBD (zonder THC) mag meenemen, heeft ook te maken met de ontwikkelingen. Ik wilde ook nog contact opnemen met de ambassade. Ook heb ik een mail gestuurd naar de douane in Florida. Maar ik dacht laat ik ook hier eens mijn licht opsteken.
    Uiteindelijk zal ik bij twijfel het niet doen en inderdaad ter plekke kopen.
    Ik was benieuwd of je ooit nog antwoord hebt gehad van de douane en of je het meegenomen hebt?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •