Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Florida vanaf Atlanta

  1. Top | #1
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Berichten
    248

    Standaard Florida vanaf Atlanta

    Ik ben op zoek naar reisverslagen/foto's/ervaringen van mensen die naar Florida zijn gereisd vanaf Atlanta langst de kust van South Carolina.
    Wat kan ik verwachten van de kustplaatsen in South Carolina in de zomer?
    We zijn al vaker in Florida geweest en al stiekem een beetje aan het kijken wat we volgend jaar gaan doen (zomervakantie met 2 kids van dan 7 en 11 jaar). Meestal weten we het al rond deze tijd maar nu echt nog totaal geen idee! (luxeprobleem hoor).
    Vakanties in Florida: 1998, 2010 en 2014
    Weblog vakanties met de kids: http://wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
    Vaste gastblogger van de website over (verre) reizen met kinderen: https://www.gezinopreis.nl
    Zomer 2018: camperreis van Las Vegas naar Denver

  2. Top | #2
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Florida vanaf Atlanta

    We hebben geen ervaring met rijden vanaf Atlanta, maar hebben onlangs wel een dagje een bezoek gebracht aan Hilton Head Island in het zuiden van SC toen we in Savannah zagen. Ontzettend gezellig eiland. We zitten eraan te denken om hier zelfs een keer een paar dagen door te brengen. Kijk eens op de volgende link:https://www.hiltonheadisland.org/

  3. Top | #3
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Florida vanaf Atlanta

    In 2006 zijn wij vanaf New York langs de kust afgezakt richting Florida. In Georgia moet je zeker naar Savannah gaan. Een broeierig zuidelijk stadje met veel neokoloniale architectuur. We waren daarvoor ook in Charleston, NC geweest, dat ligt buiten je route, en het was een beetje het verschil als tussen Brugge en Gent: het een een openluchtmuseum, het ander leeft en bruist. Charleston was alles op en top gerestaureerd maar veel minder sfeer dan Savannah. Was ook een gezellige markt, maar ook veel meer zichtbare armoede.

    Als multicultureel gezinnetje voelden we ook de andere kant van het Diepe Zuiden: gemengde stellen zijn ze niet echt gewend en vooral door African-American vrouwen werd mijn vrouw nogal eens minachtend aangekeken. Zo van: ze heeft ons ras verraden.

  4. Top | #4
    Florida Groupie Ilse_'s Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Locatie
    Vlijmen
    Berichten
    574

    Standaard Re: Florida vanaf Atlanta

    Wij zijn 2 jaar geleden van New York naar Orlando gereden. Misschien heb je wat aan ons reisverslag. Zou zeker Savannah niet overslaan.

    http://ny-florida2016.blogspot.com/

  5. Top | #5
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Florida vanaf Atlanta

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenkamphuys Bekijk Berichten
    Als multicultureel gezinnetje voelden we ook de andere kant van het Diepe Zuiden: gemengde stellen zijn ze niet echt gewend en vooral door African-American vrouwen werd mijn vrouw nogal eens minachtend aangekeken. Zo van: ze heeft ons ras verraden.
    In 1998 (toen was ik 22 jaar) was ik met een vriendin in de meer zuidelijke staten. We reden met de auto richting Florida en stonden op verschillende campings onderweg. Wij, beide blank en geen stel (gewoon twee vriendinnen op vakantie) werden ook heel vaak raar aangekeken. Ik voelde me ook echt bekeken en had het idee dat ze daar niets gewend waren. Kan het moeilijk omschrijven maar misschien iets als dat ze me het gevoel gaven van: "wij uit de stad" en zij "de echte boeren". Nu ik dit van jou zo lees moest ik daar weer aan denken en wie weet dachten ze wel dat we lesbisch waren . Is natuurlijk voor sommige ook een niet geaccepteerde vorm van een relatie. We zullen het nooit weten maar opvallend dat jullie ook zo'n soort ervaring hadden.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •