Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Homestead

  1. Top | #1
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Homestead

    Homestead is een toeristisch nogal vergeten stukje net ten zuiden van Miami. Toch zijn er een paar heel bijzondere dingen te zien; mogelijk te combineren met een tripje naar de Keys of de Everglades.


    1. Coral Castle
    Volgens de gids (en je moet absoluut de guided tour nemen) door Edward Leedskalnin, een immigrant uit Letland gebouwd uit verdriet voor zijn geliefde, die hem niet zag staan. Het bouwwerk is geheel eigenhandig en alleen gebouwd door deze man die nog geen anderhalve meter groot was, zonder mechanische hulpmiddelen. Hoe hij dat klaar heeft gespeeld is een mysterie. Er zitten een aantal heen ingenieuze constructies in, zoals de draaiende stenen ingang en een aantal op de sterrenstanden gebaseerde zaken. Het bouwwerk dat geheel uit koraalsteen is opgetrokken, is eerder een verzameling muren met binnentuin dan een kasteel, maar het is het verhaal van de maker die het zo interessant maakt. Ik ben er een paar jaar geleden heen geweest en het was een leuk uitje.

    28655 South Dixie Highway Miami (aan US 1)


    2. Preston B. Bird and Mary Heinlein Fruit and Spice Park
    Een mooi aangelegde tuin die uniek in de wereld is, omdat het thema ervan niet bloemen en planten zijn, maar fruit. Het park staat bomvol met allerlei exotische fruitbomen, waaronder ook 180 varieteiten mango. De vele tropische vruchten waren een feest van herkenning voor mijn vrouw die uit Suriname komt.
    Op de grond gevallen fruit mag ter plekke worden opgegeten, plukken is streng verboden en meenemen ook. Van veel mango eten kun je best buikpijn krijgen, zo moest ik ervaren.
    24801 SW 187th Ave, Homestead, FL


    3. De vele boomkwekerijen
    Homestead is het Boskoop van Florida: rondom State Road 997 (Krome Avenue / SW 177th Ave) barst het van de 'nurseries', boomkwekerijtjes en bij de meeste kun je als particulier ook terecht. Nou zal een tropische boom meenemen naar Nederland en hier planten wat lastig zijn, maar het is leuk om te dwalen tussen de vele soorten palmen en andere bomen. Overigens is het landelijke karakter van State Road 997 - vroeger een van de scenic roads van Florida - in rap tempo aan het veranderen want de weg wordt over grote stukken verdubbeld. Voor ons is heel SR 997 een bekende weg, omdat het onze shortcut achter Miami om onderweg naar de Florida Keys is (vanuit US 27).

    De boomkwekerijtjes vind je ook in de straten erachter (ten westen van Krome Ave). Een van die bedrijven is R.F. Orchids, een orchideeënkweker, een bezoek aan zijn tuin wordt al als attractie op zich genoemd. Helaas plensregende het toen ik er heen wilde dus laat ik dat voor een andere keer.

    4. Downtown Homestead is een leuk stukje oud Florida om even door heen te lopen of rijden. Aan Krome Avenue / SR 997.


  2. Top | #2
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Locatie
    Rotterdam Area
    Berichten
    23

    Standaard Re: Homestead

    En natuurlijk niet te vergeten de Florida Keys Outlets! (staan net niet op het kaartje in het zuiden)

    Kleine mall, maar daar heb ik het meeste geld uitgegeven in het verleden Adidas, Nike, Puma, Under Armour, Gap, Tommy Hilfiger.. alles wat je nodig hebt en meestal lekker rustig (voor outlet-begrippen)
    Ons reisverslag op: http://swetsen.blogspot.nl



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •