Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Heen op New York, terug vanaf Orlando

  1. Top | #1
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Heen op New York, terug vanaf Orlando

    Wij willen volgend jaar zomer waarschijnlijk een rondreis maken in Noord-Oost Amerika.
    Starten in New York en dan afsluiten in een villa in Florida.
    Voorlopige route is als volgt :
    New York - Gloucester - Green Mountains NF/Watkins Glen - Niagara Falls - Hersey’s - Washington - Orlando.


    - Iemand tips waar ik specifiek op moet letten bij een vlucht waarbij je terugvliegt vanaf een andere luchthaven?
    - er zijn hier vast mensen die zoiets gedaan hebben. Boek je vest bij een broker of rechtstreeks bij de vliegmaatschappij ? Wat was je kwijt
    - Vorig jaar was ik voor een retour DUS-MIA ca. € 680,= p.p. kwijt (heen rechtstreeks/terug overstap).
    Is een vergelijkbare prijs te verwachten voor heen op New York, terug vanaf Orlando? Of is dit een stuk duurder?
    - we willen, als het deze route wordt, dan een binnenlandse vlucht Washington - Orlando nemen. Deze kan ik het beste apart boeken denk ik hè?


    Data zijn nog niet bekend, dit is afhankelijk van de bedrijfssluiting van mijn mans werk en weet ik pas in sept/okt. Ik ga nu uit van 22 dagen. Ik hóóp dat we er nog een dagje extra aan kunnen plakken maar dat is zeer onzeker.

    Iemand tips hoe ik zo’n trip handig aanpak?

  2. Top | #2
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Heen op New York, terug vanaf Orlando

    Je kunt bij iedere maatschappij kiezen voor een multicity vlucht. Dat betekent dat je in feite twee vluchten boekt. De eerste is voor de heenweg, bv, Amsterdam-New York. De tweede voor de reis van je laatste vlucht, bv. Orlando-Amsterdam. Een eventuele tussenvlucht,bv Washington-Orlando kun je zelfs ook boeken met multicity. Je kiest dan voor 3 vluchten ipv 2. Wij hebben zo’n soort reis diverse keren gedaan, maar boekten de tussenvlucht uiteindelijk altijd apart, omdat dit bij het uitrekenen altijd goedkoper was. Tussenvlucht kun je met een maatschappij doen die bv. alleen in de VS vliegt, zoals South West Airlines ( 2 koffers per persoon zijn gratis!) of Jetblue (gratis supersnel wifi aan boord). Soms is dat erg goedkoop. Je moet dan uiteraard een enkele reis boeken. Prijs is afhankelijk van wanneer je gaat, maar wij hebben altijd een multicity zonder tussenvlucht kunnen vinden van dezelfde prijs als een retour naar en van 1 bestemming.
    Wij boeken vrijwel altijd bij de maatschappij zelf, maar brokers kunnen natuurlijk ook. Wij kiezen voor de maatschappij zelf, omdat we in geval van ‘gedoe’ altijd zelf alles kunnen regelen met de maatschappij zelf ipv de brokers, vinden wij fijner.

  3. Top | #3
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Heen op New York, terug vanaf Orlando

    Oké, beetje wat ik al dacht dus.

    Iemand een indicatie voor de gemiddelde kosten van deze multicity vlucht ongeveer?
    Zal dit ook rond de € 650,= kunnen liggen (met overstap evt) of moet ik echt aan hogere bedragen denken?

  4. Top | #4
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Heen op New York, terug vanaf Orlando

    Hebben wij kort geleden ook geboekt voor april/mei 2019 bij United Airlines. Multicity trajecten: Amsterdam-Washington rechtstreeks, Orlando-Amsterdam met overstap. Prijs was flink lager dan jij nu noemt! Zomervakantie kan natuurlijk anders geprijsd zijn.
    Laatst gewijzigd door elstars; 18-07-18 om 00:06.

  5. Top | #5
    Florida Groupie Ilse_'s Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Locatie
    Vlijmen
    Berichten
    574

    Standaard Re: Heen op New York, terug vanaf Orlando

    Wij hebben dit jaar Amsterdam - New York, New York - Orlando en Orlando Amsterdam. We boeken het Multicity als 1 reis. Wij vinden dat prettiger dan is er nooit een gedoe met je bagage. We zitten zomervakantie en waren rond de 725 pp kwijt. Ook vinden we het fijn om als er iets mocht zijn alles bij elkaar te hebben geboekt. Is maar net wat je zelf wil

  6. Top | #6
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Heen op New York, terug vanaf Orlando

    Ilse, is dat bedrag dus inclusief de extra binnenlandse vlucht? Prima prijs hoor.
    Heb je bij de luchtvaartmaatschappij geboekt of bij een tussenpersoon?

    Ook voor zo’n multicity vlucht kan ik het best zo’n 10 maanden vantevoren boeken denk ik ?

  7. Top | #7
    Florida Groupie Ilse_'s Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Locatie
    Vlijmen
    Berichten
    574

    Standaard Re: Heen op New York, terug vanaf Orlando

    Bedrag is incl de binnenlandse vlucht. Dit jaar bij een reisbureau geboekt omdat er daar een voordelig Touroperators tarief was waar we gebruik van konden maken. ( moesten we ook 2 nachten hotel boeken of een auto huren, we hadden toch een hotel nodig ) Andere jaren gewoon zelf geboekt, ging ook prima

  8. Top | #8
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Heen op New York, terug vanaf Orlando

    Dankjewel Ilse. Ik kan inderdaad ook weleens een prijs opvragen bij een touroperator t.z.t. Nog even geduld voordat de prijzen bekend zijn....!

  9. Top | #9
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    187

    Standaard Re: Heen op New York, terug vanaf Orlando

    Wij hebben 3 maanden geleden een multicity-ticket geboekt voor AMS-IAD (Washington) (eind aug) en retour MCO-AMS met United (sept). Dat ticket was 475,- euro. p/p. Gezocht en geboekt via Orbitz (=Expedia)
    Daarna een apart ticket binnenlandse vlucht IAD-MCO geboekt voor 95 dollar- p/p, rechtstreeks bij United. De binnenlandse vlucht kwam nog wel koffer bij. Ik dacht 25 dollar.

  10. Top | #10
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Heen op New York, terug vanaf Orlando

    Ook al zo’n prima prijs jastsali! Nog beter zelfs!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •