Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 20 van de 20

Onderwerp: Ervaring met Spacerseat

  1. Top | #11
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: Ervaring met Spacerseat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fitzroy Bekijk Berichten
    Wat ik me afvraag: kunnen de mensen voor je hun stoelen nog in slaapstand zetten en als dat niet het geval is, zijn ze dan wel toegestaan??
    Dat zou ik nl weer asociaal vinden. De mensen voor je kunnen er ook niets aan doen dat jij lang bent.
    Wij boeken altijd Economy comfort, heb je nergens last van.
    Nou nou om nou direct iemand asociaal te noemen die iets aan zijn eigen comfort doet, dat kan je ook zeggen van de persoon die zijn stoel 9 uur lang in de slaapstand zet en geen ene fuck geeft om degene die achter hem zit. Maar je vraag wordt door het filmpje beantwoord. Er verandert namelijk niets voor je voorganger, alleen de hoek van je eigen benen verandert waardoor je knieën juist minder snel tegen de stoel voor je komen als deze in de slaapstand gezet wordt. Het liefste zou ik ook business vliegen dan is het probleem ook opgelost. Helaas zit ik deze vlucht in de economy en kan ik geen upgrade krijgen. Dan ga ik op zoek naar alternatieven die mijn reis zo aangenaam mogelijk kunnen maken en dit lijkt me wel wat.

  2. Top | #12
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Ervaring met Spacerseat

    Ik wist dat je er op zou reageren. Als stoelen een slaapstand hebben moet deze imo gebruikt kunnen worden. En die persoon voor je heeft er idd geen boodschap aan dat jij lang bent en geen stoel boekt die daarvoor geschikt is.
    Wij zijn beiden ook lang maar zadelen daar niet onze medereiziger mee op. Nee, we betalen gewoon extra voor stoelen met meer beenruimte. Dat andere mensen dat niet willen doen is dan imo ook écht hun eigen probleem. Niet piepen dan als de reiziger voor je gewoon gebruik maakt van de slaapstand.

  3. Top | #13
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: Ervaring met Spacerseat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fitzroy Bekijk Berichten
    Ik wist dat je er op zou reageren. Als stoelen een slaapstand hebben moet deze imo gebruikt kunnen worden. En die persoon voor je heeft er idd geen boodschap aan dat jij lang bent en geen stoel boekt die daarvoor geschikt is.
    Wij zijn beiden ook lang maar zadelen daar niet onze medereiziger mee op. Nee, we betalen gewoon extra voor stoelen met meer beenruimte. Dat andere mensen dat niet willen doen is dan imo ook écht hun eigen probleem. Niet piepen dan als de reiziger voor je gewoon gebruik maakt van de slaapstand.
    Jammer dat je de gedachte achter de Spacerseat niet snapt of wilt snappen. Het heeft namelijk GEEN ENKEL gevolg voor medepassagiers want je zit er met je eigen gat op. Maar kunnen we het weer on topic laten AUB? Ik vroeg namelijk om ervaringen en die heb je duidelijk niet met dit product.

  4. Top | #14
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Ervaring met Spacerseat

    Ik heb dit plaatje even uit het filmpje op de site gehaald en het viel me gelijk op dat je doordat je zoveel hoger zit, slecht meer met de voeten op de grond komt. In het plaatje heb ik dat aangegeven met de oranje lijn: je bovenbeen wordt aan de achterkant meer ingedrukt. Dit lijkt me heel oncomfortabel en zal eerder trombose bevorderen dan tegengaan zoals de site claimt.

    Het werkt eigenlijk alleen, als je benen zo lang zijn, dat ze nog steeds goed op de grond staan, en eventueel moet je er anders weer een voetenbankje bij hebben...


  5. Top | #15
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    187

    Standaard Re: Ervaring met Spacerseat

    Wat ik me ook afvraag: Hoe doe je dit met het klaptafeltje. Bij mij ligt die altijd al bijna op mijn bovenbenen. Als je dan hoger zit, dan lijkt het mij dat eten erg lastig wordt

  6. Top | #16
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: Ervaring met Spacerseat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenkamphuys Bekijk Berichten
    Ik heb dit plaatje even uit het filmpje op de site gehaald en het viel me gelijk op dat je doordat je zoveel hoger zit, slecht meer met de voeten op de grond komt. In het plaatje heb ik dat aangegeven met de oranje lijn: je bovenbeen wordt aan de achterkant meer ingedrukt. Dit lijkt me heel oncomfortabel en zal eerder trombose bevorderen dan tegengaan zoals de site claimt.Het werkt eigenlijk alleen, als je benen zo lang zijn, dat ze nog steeds goed op de grond staan, en eventueel moet je er anders weer een voetenbankje bij hebben...
    Laat ik nu lange benen hebben.... en dit middel is juist bedoeld voor mensen waarvan de knik in de knieën in een kleinere hoek komen te staan (zie de foto zonder spacerseat) en deze kleine hoek zou dus inderdaad ook nog kunnen meewerken aan het veroorzaken van trombose.

    Op de site van de fabrikant staat overigens nog het volgende: "Spacerseat is made under the recommendations of the anthropometric (lichaamsafmetingen) study to update minimum aircraft seating standards, prepared for the JAA Joint Aviation Authorities / EASA European Aviation Safety Agency by the Loughborough University". Het product wordt daarnaast aangeraden door gecertificeerde fysiotherapeuten en ergonomen en wordt juist aangeraden om de kans op trombose te verminderen.

    Overigens over het ontstaan van trombose in het vliegtuig zeggen deskundigen het volgende:
    "Trombose kan ontstaan als het bloed in onze aderen niet goed in beweging blijft. Het bloed moet, tegen de zwaartekracht in, uit de benen terug naar het hart en daarbij helpen spierbewegingen in de benen. Maar in het vliegtuig zitten we soms vele uren achtereen stil, net als in de bioscoop of soms na een operatie. Door het gebrek aan beweging stroomt het bloed te weinig waardoor het gaat stollen. De knik in de knie bij het zitten bevordert de doorstroming ook niet. Recent onderzoek heeft laten zien dat de atmosfeer van het vliegtuig – de lage druk in de cabine – ook iets bijdraagt. Dus wellicht vergroot stilzitten in een vliegtuig de kans op trombose meer dan stilzitten op de grond."

    Ik heb het kussen inmiddels in huis en ik moet zeggen dat het op een normale stoel al comfortabel zit. Zeker met de huidige (dunne/harde) vliegtuigstoelen verwacht ik er toch wel wat van. In oktober gaan we weer naar Florida dus ik zal jullie laten weten hoe het bevallen is.

  7. Top | #17
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: Ervaring met Spacerseat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jastsali Bekijk Berichten
    Wat ik me ook afvraag: Hoe doe je dit met het klaptafeltje. Bij mij ligt die altijd al bijna op mijn bovenbenen. Als je dan hoger zit, dan lijkt het mij dat eten erg lastig wordt
    Ik heb hetzelfde, jij hebt waarschijnlijk ook lange benen. Maar omdat je knieën minder omhoog staan en door het kussen meer in een hoek van 90 graden, verwacht ik er juist wat van.

  8. Top | #18
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Ervaring met Spacerseat

    Ben benieuwd naar jouw ervaringen. Ben zelf 1m97.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #19
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Hoorn NH
    Berichten
    292

    Standaard Re: Ervaring met Spacerseat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Ben benieuwd naar jouw ervaringen. Ben zelf 1m97.
    Ik zit op de 1.94 dus dat is redelijk vergelijkbaar. Je gaat het horen Martijn!

  10. Top | #20
    Stamgast arno's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2006
    Locatie
    wormerveer+davenport
    Berichten
    151

    Standaard Re: Ervaring met Spacerseat

    ik wacht ook in spaning af met mijn 1.98



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •