Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Productiefout in duizenden paspoorten

  1. Top | #1
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    187

    Standaard Productiefout in duizenden paspoorten

    Heb je sinds kort een nieuw paspoort en dus ook een nieuwe ESTA-toestemming, dan kan het onderstaande belangrijk zijn: (want paspoort vervangen betekent ook weer nieuwe ESTA aanvragen). Er wordt beweerd dat je gewoon op vakantie kunt als je een "fout" paspoort hebt, maar ik weet niet of dat voor de USA zo verstandig is.

    Telegraaf 12-7-2018
    Ongeveer 5000 paspoorten en identiteitskaarten zijn niet in orde. Door een technische fout bij de vervaardiging is het mogelijk dat een van de elektronische echtheidskenmerken niet werkt. De bezitters van deze reisdocumenten moeten een nieuw halen, meldt het ministerie van Binnenlandse Zaken. Maar dat hoeft pas na de vakantie.
    De paspoorten en identiteitskaarten zijn gewoon geldig, ook als het echtheidskenmerk inderdaad niet naar behoren werkt. Het ministerie heeft ook niet gehoord van problemen bij grenscontroles. Als door de fout bijvoorbeeld een elektronische gate niet opent, kan de reiziger zich melden bij de gewone grenscontrole. Die is op de hoogte en kan de reiziger alsnog de grens over helpen. „Iedereen kan met een gerust hart op reis”, verzekert staatssecretaris Raymond Knops.
    De bijna 600.000 mensen bij wie de fout kan zijn opgetreden, ontvangen nog deze week een brief met uitleg. Ze kunnen met een gratis app controleren of hun paspoort in orde is. Vanaf maandag kunnen ze ook bij de gemeente of ambassade terecht. Wie een reisdocument heeft met een productiefout, krijgt gratis een nieuw. De producent draagt de kosten.
    De productiefout kwam eind juni aan het licht. Van bijna 600.000 tussen april en juni verstrekte paspoorten en identiteitskaarten zijn er circa 5000 niet in orde, maakt het ministerie op uit een steekproef. De fout is meteen verholpen en de vervaardiging van nieuwe reisdocumenten kon ongestoord doorgaan.
    Laatst gewijzigd door jastsali; 12-07-18 om 16:38.

  2. Top | #2
    Newbie
    Ingeschreven
    May 2018
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    12

    Standaard Re: Productiefout in duizenden paspoorten

    Zekere voor het onzekere nemen en contact opnemen met gemeente.

  3. Top | #3
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Productiefout in duizenden paspoorten

    Oe toevallig hebben 2 van mijn reisgenoten pas een paspoort aangevraagd weet niet of dat net voor of net ja 30 juni is maar ik zal het maar even doorgeven.

  4. Top | #4
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Productiefout in duizenden paspoorten

    Ik ben meer verbaasd over het grote aantal verstrekte paspoorten in 2 maanden tijd. Dat lijkt me best veel. Meer dan 3% van de bevolking die binnen 2 maanden zijn paspoort vernieuwt. Een paspoort gaat toch tegenwoordig 10 jaar mee en niet iedereen heeft een paspoort.
    Laatst gewijzigd door Njit; 14-07-18 om 13:00.

  5. Top | #5
    Florida Groupie Ilse_'s Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Locatie
    Vlijmen
    Berichten
    574

    Standaard Re: Productiefout in duizenden paspoorten

    De vele paspoorten kan komen doordat de kinderen voorheen bij ouders bij stonden en nu allemaal een eigen reisdocument moeten hebben. Dat is tenminste bij onze gemeente het geval. ( ik doe de aanvragen ed dus zie ook de enorme toename de afgelopen tijd ) Wel is het zo dat je schrikt van het aantal mensen wat zijn document kwijt is en dus gewoon maar een nieuwe aan komt vragen alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. Maar dat is het dus zeer zeker niet !!



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fitzroy Bekijk Berichten
    Ik snap er ook niets van.

    Ik ben meer verbaasd over het grote aantal verstrekte paspoorten in 2 maanden tijd. Dat lijkt me best veel. Meer dan 3% van de bevolking die binnen 2 maanden zijn paspoort vernieuwt. Een paspoort gaat toch tegenwoordig 10 jaar mee en niet iedereen heeft een paspoort.

  6. Top | #6
    Vaste Bezoeker Krullenbol's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2018
    Berichten
    122

    Standaard Re: Productiefout in duizenden paspoorten

    Tja, helaas hebben wij 3 paspoorten die niet ok zijn. De app werkt niet goed maar heb meegekregen als op de achterkant
    van je harde bladzijde in je paspoort het serie nummer op 03 staat in de periode april, mei en juni dan zou hier de fout inzitten.

    Gaan ons maar even melden bij de Gemeente ben benieuwd of er ook een nieuw nummer wordt afgegeven

  7. Top | #7
    Florida Groupie Ilse_'s Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Locatie
    Vlijmen
    Berichten
    574

    Standaard Re: Productiefout in duizenden paspoorten

    Zal bijna zeker een nieuw document nummer zijn. Elk document heeft namelijk zijn eigen nummer en aangezien er een heel nieuw document gemaakt moet worden kan dat dus niet anders.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Krullenbol Bekijk Berichten
    Tja, helaas hebben wij 3 paspoorten die niet ok zijn. De app werkt niet goed maar heb meegekregen als op de achterkant
    van je harde bladzijde in je paspoort het serie nummer op 03 staat in de periode april, mei en juni dan zou hier de fout inzitten.

    Gaan ons maar even melden bij de Gemeente ben benieuwd of er ook een nieuw nummer wordt afgegeven

  8. Top | #8
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Productiefout in duizenden paspoorten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Krullenbol Bekijk Berichten
    Tja, helaas hebben wij 3 paspoorten die niet ok zijn. De app werkt niet goed maar heb meegekregen als op de achterkant
    van je harde bladzijde in je paspoort het serie nummer op 03 staat in de periode april, mei en juni dan zou hier de fout inzitten.

    Gaan ons maar even melden bij de Gemeente ben benieuwd of er ook een nieuw nummer wordt afgegeven
    Dat is niet correct. Indien er GEEN 03 staat heb je een GOED paspoort, van alle paspoorten met 03 zijn er dus 5000 "fout". Hier alles getest via de APP en ze zijn ok (2 hadden er 03 in de periode), testen kan je ook bij de gemeente laten doen!

  9. Top | #9
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Productiefout in duizenden paspoorten

    Van de bijna 600.000 tussen april en juni verstrekte paspoorten en identiteitskaarten zijn er circa 5000 fout. De kans dat je een fout paspoort hebt is dus niet zo heel groot.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  10. Top | #10
    Vaste Bezoeker Krullenbol's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2018
    Berichten
    122

    Standaard Re: Productiefout in duizenden paspoorten

    Die van ons eindigen op 03 in die periode maar zijn door de Gemeente goedgekeurd.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •