Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Reisschema Hadeko: Orlando Sanford - Miami September 2018

  1. Top | #1

    Standaard Reisschema Hadeko: Orlando Sanford - Miami September 2018

    Goedemiddag Allemaal,

    Al weken, nee maanden bezig met de voorbereidingen voor onze eerste keer Florida. Omdat we (een jong stel van 25 en 31 jaar) nog niet weten of we nog een keer (kunnen) gaan willen we zoveel mogelijk van wat Florida te bieden heeft proberen te bekijken. In eerste instantie hebben we zitten kijken naar een Tui pakketreis, maar gezien de korte en gehaaste tijd die je dan krijgt hebben we besloten "op eigen houtje" te gaan. Qua prijs komen we dan redelijk in de buurt en we hebben veel meer keuze vrijheid. Wel hebben we de pakketreizen en reisverhalen van mede forum gebruikers gebruikt als inspiratie voor onze reis.

    Tickets TUI reeds geboekt (€ 450 per stuk)
    ESTA reeds aangevraagd
    Auto reeds gereserveerd (actie bij Hertz, 21 dagen voor $ 693,-)
    Hotels al gereserveerd (allen tot vertrek nog te annuleren)

    We hebben een SUV gehuurd welke we in Orlando ophalen en in Miami inleveren. We verblijven over het algemeen in simpele motels/hotels.
    Zijn er in ons lijstje nog dingen welke we écht moeten zien volgens de ervaren Florida reizigers?
    We slaan bijvoorbeeld de oostkust voor een deel over, maar ik kan niet echt vinden of het zin heeft hier per se naar toe te gaan alsnog?

    Hieronder ons reisschema:
    zondag 9 september 2018 Orlando HEENREIS - ophalen huurauto/inchecken hotel (landen rond 14:00)
    maandag 10 september 2018 Orlando Big Tree Park / Ocala National Forest
    dinsdag 11 september 2018 Orlando Silver Springs State Park - Kanoën / later Winkelcentrum
    woensdag 12 september 2018 St Augustine Schietclub / reis naar st Augustine. Bezienswaardigheden bekijken.
    donderdag 13 september 2018 TitusVille Via daytona beach naar Titusville,
    vrijdag 14 september 2018 TitusVille Kennedy Space Center.
    zaterdag 15 september 2018 Crystal River vandaag reizen we naar crystal river, 125 mijl in c.a. 2 uur en doen we een airboat of boottocht in Crystal River
    zondag 16 september 2018 Clearwater / Tampa vandaag gaan we naar het strand de beach walk doen en misschien met een dolfijnenboot mee? We reizen via de Memorial Causeway brug?
    maandag 17 september 2018 Clearwater / Tampa Florida Aquarium óf Tampa Lowry Park Zoo
    dinsdag 18 september 2018 Fort Myers We reizen verder zuidwaarts naar Fort Myers, 150 mijl in c.a. 3 uur en bezoeken Six Mile Cypress Cove Slough Preserve
    woensdag 19 september 2018 Fort Myers Vandaag gaan we naar Sanibel Island
    donderdag 20 september 2018 Miami We maken er een lange route van vandaag; we reizen van het westen helemaal naar het oosten, We nemen de toeristische route via de everglades onverharde weg US41
    vrijdag 21 september 2018 Miami 1-dag tour naar de Bahama's
    zaterdag 22 september 2018 Miami Hop on-off bus tour in miami / rondkijken of Miami beach?
    zondag 23 september 2018 Key West Vandaag reizen we met diverse stops door naar Key west. 's avonds naar Mallory Square
    maandag 24 september 2018 Key West Vandaag een volle dag Key West - een fiets huren en lekker alles zien wat er te zien is.
    dinsdag 25 september 2018 Key Largo s ochtends zijn we nog in Key west; we kunnen nog even blijven of door naar Key Largo met diverse stops (o.a. Key deer boulevard )
    woensdag 26 september 2018 Key Largo Open bottom boat tour doen, 's middags kunnen we er voor kiezen te gaan snorkelen 's avonds aan het water relaxen (hebben hotel aan het water)
    donderdag 27 september 2018 Miami Van Key Largo naar Miami, tijdens het traject van 70 mijl in ongeveer 2 uur kunnen we kiezen om nogmaals de everglades in te rijden, nu het zuidelijkewestelijke deel om daarna richting Miami te reizen?
    vrijdag 28 september 2018 Miami Flamingo Gardens Sanctuary en Fort Lauderdale
    zaterdag 29 september 2018 Miami North Beach relaxte stranddag
    zondag 30 september 2018 Miami TERUGREIS! (vertrek rond 14:00)


  2. Top | #2

    Standaard Re: Reisschema Hadeko: Orlando Sanford - Miami September 2018

    Wat jammer dat niemand ons wil helpen of wil aangeven dat we goed zitten met ons lijstje zo

  3. Top | #3
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2017
    Berichten
    14

    Standaard Re: Reisschema Hadeko: Orlando Sanford - Miami September 2018

    Ik vind je lijst nogal druk en een hoop heen en weer rijden.
    Ik zou 1 nacht Orlando doen of gelijk door rijden naar de oostkust, dan omhoog naar Augustine. Vanaf daar naar de westkust via Ocala en dan verder naar beneden. Ook zou ik vanuit Fort Meyers naar de Keys rijden en de laatste dagen in Miami door brengen. Succes met de voor bereiding!

  4. Top | #4
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Reisschema Hadeko: Orlando Sanford - Miami September 2018

    Volgens mij een al goed uitgedachte reis. Een echt vol programma maar dat was de bedoeling, gaf je zelf al aan. Heb zelf jaren geleden ook zoiets gedaan alleen niet dat stuk naar St Augustine en iets langer in Orlando (Disney is een must voor mij, toen ook al). Lekker wat natuur ook in jullie programma. Ben zelf geen Miami fan dus daar zou ik niet zoveel dagen verblijven maar als ik naar jullie plannen kijk is het eigenlijk maar 1 sightseeing dag en 1 stranddag in Miami en de rest gaan jullie op pad. Weet niet of jullie hele actieve personen zijn maar misschien is het ook leuk om in Miami te lopen en de fiets te pakken ipv de hop on hop off bus? En de Fairchild Tropical Botanic Gardens daar zijn ook mooi.
    Sla op Key West het Hemingway huis niet over. En de Ford and Edison Winter estates in Fort Meyers zijn ook de moeite waard. Als laatste tip, ik vond het Dali museum (in St Petersburg) ook heel leuk.

  5. Top | #5

    Standaard Re: Reisschema Hadeko: Orlando Sanford - Miami September 2018

    Hi Indija,
    Bedankt voor je reactie! het veel heen en weer rijden vind ik niet erg; mits het geen dagen rijden is. Ik ben vanuit mijn beroep gewend elke dag te rijden en zo kunnen we dus lekker veel zien.
    Het voorstel wat je doet om vanaf fort myers naar key west te rijden is zonder stoppen meer dan 6 uur rijden; waarom zou men dat willen op een dag? Ik las juist dat het verstandig is de rit naar de Keys zonder haast te doen?

    En Mushu, Bedankt voor je reactie, inderdaad willen we veel doen. Wij vinden Disney erg duur en hebben er zelf niet zo veel mee, al is het voor veel anderen juist weer een mooie ervaring. We houden er van om bezig te zijn op vakantie en maar weinig om stil te zitten, fietsen is een goed idee dan inderdaad, we hadden op Key west al een verhuurder gevonden (ook in verhalen van anderen) en in Miami schijn je op veel plaatsen fietsen te kunnen huren en weer in te leveren? dat had ik gevonden op https://citibikemiami.com/... Ik heb Hemingway house en en het Dali Museum ook op het lijstje staan.


    Onze planning is inderdaad erg druk; we moeten ook nog even zien als we daar zijn of we álles kunnen en willen doen wat ik in de planning heb geschreven. Het is meer een leidraad dan een verplichte lijst.

    Bedankt voor jullie reacties!

    Harry

  6. Top | #6
    Newbie
    Ingeschreven
    Sep 2017
    Berichten
    14

    Standaard Re: Reisschema Hadeko: Orlando Sanford - Miami September 2018

    Hoi Harry, wij zijn vanaf Islamorada naar Fort Meyers gereden dat scheelt al 2 uur rijden. 6 uur rijden zou ik ook niet doen. Zoals je zelf al aangeeft meerdere Keys bezoeken en er overnachten is erg leuk. Ontbijten bij Midway Cafe en dineren bij Morada Bay, heerlijk! Snorkelen op Key largo enz.... Succes!

  7. Top | #7
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Reisschema Hadeko: Orlando Sanford - Miami September 2018

    dat had ik gevonden op https://citibikemiami.com/... Ja die bedoelde ik inderdaad. Hebben wij ook gebruik van gemaakt: http://cruisingthecanal.blogspot.com...iami-vice.html En wij zijn dan die rare mensen die van Miami Bayside naar Miami Beach lopen Zijn ook graag actief.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •