Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 30 van de 30

Onderwerp: Extra bagage terugvlucht Lufthansa

  1. Top | #21
    Vaste Bezoeker pixiedust's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    102

    Standaard Re: Extra bagage terugvlucht Lufthansa

    Duidelijk. Dank je.

  2. Top | #22
    Florida Groupie José's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    t’ Gooi
    Berichten
    370

    Standaard Re: Extra bagage terugvlucht Lufthansa

    Je mag een trolley en ook een persoonlijk item meenemen, zoals een handtas, cameratas, laptoptas etc. Wij hadden ieder dus een trolley en ik een canvastas en mijn man nog een kleine rugtas.


    Al 26 jaar florida vakanties🇺🇸🏖


  3. Top | #23
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Extra bagage terugvlucht Lufthansa

    Personal ietm van 40 30 10 cm groot. Elders ook gevonden dat het onder de stoel moet passen.
    Ik heb een 17" foto rugzak (is 43 23 19 cm), paste net onder de stoel, maar er was nog ruimte in de overhead bins dus daarin gestopt.

  4. Top | #24
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Extra bagage terugvlucht Lufthansa

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    Personal ietm van 40 30 10 cm groot. Elders ook gevonden dat het onder de stoel moet passen.
    Ja, dat hadden wij dus... Een trolley, 2x een rugtas (één met laptop, de ander met fototoestel) en een personal item. Alleen de trolley past niet onder de stoel. De andere drie wel.
    Bij de incheckbalie was het allemaal prima, maar toen we het vliegtuig in wilde stappen, was het blijkbaar toch allemaal te veel (uh??)

    Werd de trolley gecheckt op de afmetingen (in zo'n bak stoppen). Lukte prima! Maar toch nog een 'snauw' er achteraan dat het toch wel iets te veel was, "maar vooruit, loop maar door".

    Dan houd je je aan de regels, is het nóg niet goed blijkbaar... (behalve dan dat het te zwaar was ).
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  5. Top | #25
    Vaste Bezoeker lisje's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Locatie
    Onkerzele, België - Cape Coral,Florida
    Berichten
    116

    Standaard Re: Extra bagage terugvlucht Lufthansa

    Wij vliegen binnen enkele weken voor het eerst met Lufthansa. Opvliegen doen we met Air Canada, terugkomen dus met Luft.
    Ons plan; vertrekken met 3 koffers waarvan er 2 gevuld zijn met de handbagage trolleys, ondergoed en het strikte minimum aan kledij voor ml en mezelf. 1 koffer met strikt nodige kledij van onze 2 dochters en alles wat nodig is om de eerste dagen onze babygirl te verzorgen.
    Terugkomen zullen we doen met 4 koffers vol nieuwe spullen 😁😆
    Onze 2 handbagage trolleys waar ook nog nieuwe spullen in zullen zitten, ons kennende. En een grote rugzak waar alle handbagage spullen zullen inzitten.

    Ook nemen we zowel in het opstijgen als terugkomen mee; een buggy en een autostoel..
    Alles nagevraagd bij Lufthansa en zou geen problemen mogen opleveren.. buggy wordt afgegeven op de vlieger, autostoel bij de bagage..

  6. Top | #26
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Extra bagage terugvlucht Lufthansa

    Afgelopen Zaterdag een extra koffer ingecheckt bij Lufthansa van Miami naar Amsterdam (via Frankfurt). De prijs voor de koffer (23 kilo) is $100. Dit kun je ter plekke bij de balie regelen.
    Je mag 1 stuk handbagage mee van 8 kilo per persoon. Als je vriendelijk vraagt willen ze je handbagage voor je inchecken als ruimbagage, scheelt weer zeulen bij overstap. Zowel op heenvlucht als op terugvlucht hebben we dit voor onze handbagage gratis kunnen regelen (zeker bij een volle vlucht hebben ze liever dat de cabin bagage niet te veel wordt, dus zijn ze vaak coulant).
    Wij houden er sowieso op de heenreis met inpakken ook altijd rekening mee dat we onze handbagage trolleys in kunnen checken. Als je vroeg op de luchthaven bent is het meestal sowieso geen probleem.

    Naast onze trolleys hebben we ook altijd nog een rugzak en een dames handtas als handbagage voor camera’s en iPads die ik nooit incheck als ruimbagage (ik weet het, het is of of maar we komen er tot nu toe altijd nog mee weg, we stouwen de rugzak nooit vol, zoals we sommige reizigers wel zien doen). In een noodgeval kan de rugzak alsnog in de trolley gepakt worden.

    We hebben al een paar keer meegemaakt dat de handbagage is gewogen, dus dat is zeker iets om rekening mee te houden (zeker met de nu gangbare basic fare tickets (zonder inbegrepen ruimbagage) heb ik het idee dat ze strenger controleren op gewicht en omvang handbagage).
    Laatst gewijzigd door Terpies; 28-06-18 om 02:12. Reden: Vetgedrukt gewijzigd
    If it ain't Dutch it ain't much

  7. Top | #27
    Banned User
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Berichten
    211

    Standaard Re: Extra bagage terugvlucht Lufthansa

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terpies Bekijk Berichten
    Als je vriendelijk vraagt willen ze je handbagage voor je inchecken als handbagage....
    Dat lijkt me gebruikelijke usance toch?

  8. Top | #28
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Extra bagage terugvlucht Lufthansa

    Niet als ik sommige mensen zie/hoor aan incheck balies....
    If it ain't Dutch it ain't much

  9. Top | #29
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Extra bagage terugvlucht Lufthansa

    Ik vermoed dat je een tikfout hebt gemaakt? Want handbagage in laten checken als handbagage lijkt me inderdaad een vrij gebruikelijke usance
    Bedoel je niet 'handbagage in laten checken als ruimbagage'?
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  10. Top | #30
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Extra bagage terugvlucht Lufthansa

    Klopt...heb het aangepast...thx....overigens...handbagage check je niet in en uit strekking van het verhaal bleek hopelijk wel wat ik bedoelde....
    If it ain't Dutch it ain't much



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •