Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: meerdere luchtvaartmaatschappijen in 1 vlucht

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    28

    Standaard meerdere luchtvaartmaatschappijen in 1 vlucht

    Hallo,

    Ik heb gezoch top het forum, en nog niet echt iets kunnen vinden als antwoord op mijn vraag. Als ik er overheen heb gekeken dan zeg ik alvast sorry :-)

    Ik ben dus voor het eerst op zoek naar vliegtickets naar Miami voor de meivakantie volgend jaar.
    Ik heb tickets gevonden via skyscanner bij schipholtickets voor een (naar mijn idee) mooie prijs.

    Nu is het allen zo dat het meerdere maatschappijen zijn namelijk British Airways en Virgin Atlantic, in 1 vlucht zeg maar. Dus je stapt over in Londen van British Airways naar een vliegtuig van Virgin Atlantic.

    Heeft iemand hier ervaring mee? Is dat goed te doen, of zitten hier haken en ogen aan?

    Alvast bedankt voor de reactie(s)

    Groetjes Romy

  2. Top | #2
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: meerdere luchtvaartmaatschappijen in 1 vlucht

    Prima te doen! Hebben wij ook diverse keren gedaan en ging altijd goed. Is niet moeilijker of makkelijker dan overstappen op dezelfde maatschappij. Let er wel op dat alle vluchten op 1 ticket staan en dat je geen losse vluchten boekt. Dat is het geval als je bv. met Easyjet naar London zou gaan en een andere vlucht boekt naar Miami. Beide hebben dan niets met elkaar te maken en bij eventuele vertragingen kan dat problemen opleveren.

  3. Top | #3
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    28

    Standaard Re: meerdere luchtvaartmaatschappijen in 1 vlucht

    Bedankt voor je reactie! Ik denk dat ik hem dan maar ga boeken :-) Ik heb dat nog nooit gedaan dus beetje spannend :-)
    Ik dacht misschien als je vertraging hebt ofzo en daardoor de vlucht zou missen dat het meer problemen op zal leveren als het een andere vliegtuigmaatschappij is...
    gaan de koffers wel automatisch naar het andere vliegtuig, of verschilt dat per keer?

  4. Top | #4
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    263

    Standaard Re: meerdere luchtvaartmaatschappijen in 1 vlucht

    Tot nu toe zijn onze koffers altijd doorgelabeld, volgens mij gaat het ook nooit anders tenzij je zoals hierboven beschreven 2 aparte vluchten boekt.
    Je geeft je koffers af bij vertrek en je krijgt ze terug bij aankomst in Miami in jouw geval.
    Mocht je een vlucht boeken met een overstap in de VS dan krijg je de koffers terug bij aankomst in de VS en ga je ermee door de douane, daarna geef je ze meteen weer af.
    Florida 2007, 2014, 2015, 2016 (2x), 2017 (2x), 2018 (2x), 2019, 2022 (2x), 2023 (2x)
    next: april 2024 & augustus 2024
    Zuidwest USA
    2016, 2017, 2019, 2022

  5. Top | #5
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: meerdere luchtvaartmaatschappijen in 1 vlucht

    Heb je wel gekeken of je niet van vliegveld hoeft te veranderen in London? Die tickets worden ook regelmatig aangeboden. En dan moet je dus nog wel zorgen dat je van Heathrow op Gatwick komt of andersom.

  6. Top | #6
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: meerdere luchtvaartmaatschappijen in 1 vlucht

    Als je vanwege vertraging je overstap mist, is men verplicht een vervangende vlucht voor je te zoeken.

  7. Top | #7
    Stamgast mhagman's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Locatie
    in de buurt van Amsterdam, onder de rook van Schiphol
    Berichten
    157

    Standaard Re: meerdere luchtvaartmaatschappijen in 1 vlucht

    wij vliegen over 4 weken op dezelfde manier naar Miami (Amsterdam- Heathrow met BA en daarna met Virgin door naar Miami). Nu heeft er een wijziging in vertrektijd van vlucht van Virgin naar Miami plaatsgevonden (vertrekt ruim 1,5 uur eerder) waardoor wij de overstap niet gaan halen met de vluchten zoals wij ze geboekt hebben, gisteren contact gehad (via WTC) en na overleg (en wat zachte druk van ons omdat wij echt die dag willen vliegen) is het keurig opgelost: wij vliegen nu met een andere vlucht van BA 2,5 uur eerder naar Heathrow zodat wij ruimschoots de tijd hebben om de vlucht van Virgin te halen (geen kosten), dus misschien stelt dit je gerust om die tickets te gaan boeken

  8. Top | #8
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    28

    Standaard Re: meerdere luchtvaartmaatschappijen in 1 vlucht

    Hallo Allemaal! Super bedankt voor de reacties! Ook voor jouw ervaring mhagman. het stelt mij zeker gerust! Ik ga de vlucht zsm boeken. Mooie prijs en goede reistijd!
    Super, onze reis krijgt steeds meer vorm :-)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •