Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Miami - Miami in 20 dagen

  1. Top | #1

    Standaard Miami - Miami in 20 dagen

    hallo

    in deze post had ik al wat algemene vragen over florida gesteld

    http://www.floridaforum.nl/showthrea...n-over-Florida

    inmiddels hebben we onze tickets geboekt en gaan we 20 dagen naar florida toe. we beginnen en eindigen in Miami en we zijn al een beetje bezig om een route te bedenken.

    vanuit Miami willen we langs de kust omhoog rijden naar 'st Augustine om dat stadje te verkennen en vervolgens richting Orlando te rijden om daar van de pretparken te genieten. aan het eind van de reis willen we de everglades en key west doen (we vliegen pas 's avonds terug dus de laatste nacht op key west moet lukken dacht ik zo)

    maar tussen Orlando en Everglades weten we eigenlijk niet zo goed waar we naartoe moeten. we zitten er aan te denken om misschien richting de panhandle (tallahassee) te gaan en dan vervolgens langs de golf van mexico naar beneden af te zakken. maar we zouden ook meteen vanuit Orlando naar die kant van florida kunnen rijden zodat we wat meer tijd aan die kant van florida te kunnen besteden. ik ben benieuwd of jullie hier ons tips in kunnen geven.

    hieronder het route schema wat we nu al in gedachten hadden.

    overnachting Activiteit
    Dag 1 maandag 17-Sep Miami aankomst Miami
    Dag 2 Dinsdag 18-Sep Miami Miami verkennen
    Dag 3 woensdag 19-Sep Miami Shoppen in Saw Grass Mill?
    Dag 4 Donderdag 20-Sep Cape Carnaval? rijden richting cape carnaval
    Dag 5 vrijag 21-Sep st. augustine Cape Carnaval en dan doorrijden naar st. Augustine
    Dag 6 Zaterdag 22-Sep St. augustine St. Augustine verkennen
    Dag 7 Zondag 23-Sep Orlando Ocala National Forest
    Dag 8 maandag 24-Sep Orlando Pretpark
    Dag 9 Dinsdag 25-Sep Orlando pretpark
    Dag 10 woensdag 26-Sep Orlando Pretpark
    Dag 11 Donderdag 27-Sep ?
    Dag 12 vrijag 28-Sep ?
    Dag 13 Zaterdag 29-Sep ?
    Dag 14 Zondag 30-Sep ?
    Dag 15 maandag 01-Oct everglades Everglades verkennen
    Dag 16 Dinsdag 02-Oct everglades Everglades Verkennen
    Dag 17 woensdag 03-Oct Key west Overseas Highway
    Dag 18 Donderdag 04-Oct Key west Chillen op Key west
    Dag 19 vrijag 05-Oct Vliegtuig Rijden naar Miami en vliegen terug naar nederland
    Dag 20 Zaterdag 06-Oct Nederland Aankomst Amsterdam
    Laatst gewijzigd door Gertjan; 20-06-18 om 23:21. Reden: foutje gemaakt in het reisschema

  2. Top | #2
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    263

    Standaard Re: Miami - Miami in 20 dagen

    Ik zou een dagje Everglades ruilen voor een dag extra op de Keys, Bahia Honda SP bijvoorbeeld.
    De Everglades zijn uitgestrekt maar vooral veel van hetzelfde.
    Florida 2007, 2014, 2015, 2016 (2x), 2017 (2x), 2018 (2x), 2019, 2022 (2x), 2023 (2x)
    next: april 2024 & augustus 2024
    Zuidwest USA
    2016, 2017, 2019, 2022

  3. Top | #3
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Berichten
    271

    Standaard Re: Miami - Miami in 20 dagen

    Dag 11-14 de Gulfcoast afzakken is inderdaad een goed idee, ik zou alleen niet eerst naar de Panhandle rijden. Het is logischer om bijv. naar Clearwater, St. Petersburg en/of Naples te rijden. Genoeg mooie stranden (en parken, zoals Myakka) daar!

  4. Top | #4
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Miami - Miami in 20 dagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gertjan Bekijk Berichten

    Dag 20 Zaterdag 06-Oct Nederland rijden naar Miami en terug naar Nederland
    Ter verificatie: die zaterdag is de overnachting in het vliegtuig, toch? En kom je op zondagochtend aka middag terug in Nederland.

    Persoonlijk zou ik niet op dag van vertrek naar Nederland nog helemaal vanuit Key West naar Miami rijden, op een zaterdag. Dan kan het heel erg druk zijn op de weg. Lijkt me behoorlijk stressen.

    En verder eens met Digitalman: maak er een mooi rondje van. Via de oostkust omhoog en daarna na Orlando en St. Augustine via de westkust weer naar beneden zakken (of andersom natuurlijk, via west naar boven en via oost naar beneden).
    Laatst gewijzigd door SpaceAce; 20-06-18 om 22:53.
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  5. Top | #5

    Standaard Re: Miami - Miami in 20 dagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpaceAce Bekijk Berichten
    Ter verificatie: die zaterdag is de overnachting in het vliegtuig, toch? En kom je op zondagochtend aka middag terug in Nederland.

    Persoonlijk zou ik niet op dag van vertrek naar Nederland nog helemaal vanuit Key West naar Miami rijden, op een zaterdag. Dan kan het heel erg druk zijn op de weg. Lijkt me behoorlijk stressen.
    oeps ik zie dat ik een foutje heb gemaakt, we vliegen op vrijdagavond terug en komen op zaterdagmiddag aan in Amsterdam (ik zal het meteen even aan passen in het schema)

    maar ik was wel van plan om de laatste avond op key west te zijn we vliegen pas om kwart over 8 terug dus dat moet volgens mij wel te doen zijn. Google maps zegt dat het ongeveer 4 uur rijden is.

  6. Top | #6
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    263

    Standaard Re: Miami - Miami in 20 dagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gertjan Bekijk Berichten
    oeps ik zie dat ik een foutje heb gemaakt, we vliegen op vrijdagavond terug en komen op zaterdagmiddag aan in Amsterdam (ik zal het meteen even aan passen in het schema)

    maar ik was wel van plan om de laatste avond op key west te zijn we vliegen pas om kwart over 8 terug dus dat moet volgens mij wel te doen zijn. Google maps zegt dat het ongeveer 4 uur rijden is.
    Terug rijden op de dag van vertrek kan prima als je rond 17 uur bij het vliegveld moet zijn, bedenk je alleen wel dat als de weg is afgesloten ivm een ongeval er geen alteratieve route is.

    een voorbeeld:
    http://wlrn.org/post/overseas-highwa...rs-fatal-crash
    Laatst gewijzigd door KevinB; 20-06-18 om 23:47.
    Florida 2007, 2014, 2015, 2016 (2x), 2017 (2x), 2018 (2x), 2019, 2022 (2x), 2023 (2x)
    next: april 2024 & augustus 2024
    Zuidwest USA
    2016, 2017, 2019, 2022

  7. Top | #7
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Miami - Miami in 20 dagen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gertjan Bekijk Berichten
    maar ik was wel van plan om de laatste avond op key west te zijn we vliegen pas om kwart over 8 terug dus dat moet volgens mij wel te doen zijn. Google maps zegt dat het ongeveer 4 uur rijden is.
    Plan voor de zekerheid 6 uur rijden in. Wat ik zeg, het kan erg druk zijn op die weg en er zijn maar weinig mogelijkheden tot inhalen daar.
    En dan op de heenweg, naar Key West toe, wat tussenstops op de Keys dan dus

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KevinB Bekijk Berichten
    bedenkt je alleen wel dat als de weg is afgesloten ivm een ongeval er geen alteratieve route is.
    En dat gebeurd nogal eens daar. Ik heb nog nooit zoveel herdenkingskruizen langs de weg gezien als daar...
    Laatst gewijzigd door SpaceAce; 20-06-18 om 23:51. Reden: Twee berichten bij elkaar gevoegd
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  8. Top | #8

    Standaard Re: Miami - Miami in 20 dagen

    Dankjullie wel voor al je reacties we hebben inmiddels de huur auto ook geregeld. (een mooie Ford edge of similar) dus nu alleen nog maar de hotels. inmiddels hebben redelijk definitief we willen inderdaad na orlanda langs de golf van mexico naar beneden weer afzakken. de route ziet er nu als volgt uit.

    overnachting Activiteit
    Dag 1 maandag 17-Sep Miami aankomst Miami
    Dag 2 Dinsdag 18-Sep Miami Miami verkennen
    Dag 3 woensdag 19-Sep Miami Shoppen in Saw Grass Mill?
    Dag 4 Donderdag 20-Sep overnachting rijden richting cape carnaval
    Dag 5 vrijag 21-Sep st. augustine Cape Carnaval en dan doorrijden naar st. Augustine
    Dag 6 Zaterdag 22-Sep St. augustine St. Augustine verkennen
    Dag 7 Zondag 23-Sep Orlando Ocala National Forest
    Dag 8 maandag 24-Sep Orlando Disney world
    Dag 9 Dinsdag 25-Sep Orlando Unversal studios & island of adventure
    Dag 10 woensdag 26-Sep Orlando Sea world
    Dag 11 Donderdag 27-Sep Crystal river
    Dag 12 vrijag 28-Sep Saint petersburg
    Dag 13 Zaterdag 29-Sep Saint petersburg
    Dag 14 Zondag 30-Sep Fort myers
    Dag 15 maandag 01-Oct Fort Myers
    Dag 16 Dinsdag 02-Oct everglades Everglades verkennen
    Dag 17 woensdag 03-Oct Everglades Everglades verkennen
    Dag 18 Donderdag 04-Oct Key west Key west verkennen
    Dag 19 vrijag 05-Oct Vliegtuig rijden naar Miami en terug naar nederland
    Dag 20 Zaterdag 06-Oct Nederland aankomst Amsterdam


    maar over dat laatste gedeelte hebben we wel nog wat vragen

    welke plekken zijn het beste om te overnachten langs de kust van de golf van Mexico ik heb op google maps zitten kijken en gewoon wat grotere steden opgezocht. maar we hoeven nou niet zo nodig midden in die stad te overnachten. wat zijn goede plekken om hotels te nemen in de buurt van wat mooie state parks.

    ook vroeg ik me af of de pretparken die ik zo heb bedacht te doen zijn in 1 dag.

    ik hoor graag jullie reactie op dit schema

  9. Top | #9
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    263

    Standaard Re: Miami - Miami in 20 dagen

    Disney Magic Kingdom en Seaworld zijn prima te doen elk in één dag, mits je Magic Kingdom goed plant (Fastpass reserveren, genoeg over te lezen hier)
    Als je Universal Studios en Islands of Adventure samen op één dag doet lukt het je niet alle attracties te doen, ik zou per dag één park doen als je schema het toelaat. Anders alleen de hoogtepunten...

    Wat overnachten betreft wij hebben hier in 2016 overnacht https://www.marriott.com/hotels/trav...5-54ba596febe2

    Uitstekend hotel en op een steenworp van Sanibel , wat zeker de moeite waard is om te bezoeken
    Laatst gewijzigd door KevinB; 03-07-18 om 00:01.
    Florida 2007, 2014, 2015, 2016 (2x), 2017 (2x), 2018 (2x), 2019, 2022 (2x), 2023 (2x)
    next: april 2024 & augustus 2024
    Zuidwest USA
    2016, 2017, 2019, 2022

  10. Top | #10
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Miami - Miami in 20 dagen

    Ik zie in de reactie hierboven staan 'Magic Kingdom'. Bedoel je die ook? Aangezien je Disney World hebt staan en dat zijn 4 pretparken en 2 waterparken. Dus dat is sowieso niet te doen op één dag Maar meestal wordt daar inderdaad wel Magic Kingdom mee bedoeld. Al zou ik persoonlijk dan voor Animal Kingdom gaan (Avatar, zo mooi!) en het is unieker.

    En verder eens met bovenstaand wat betreft Universal & Islands of Adventure. Als je alle attracties wilt doen, is het niet te combineren. Maar alleen wat hoogtepunten zou moeten lukken. Kun je in ieder geval met de "Harry Potter trein" mee
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •