Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Wel of geen Universal?

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    94

    Standaard Wel of geen Universal?

    Wij (2 volwassenen) gaan in mei voor de zoveelste keer naar Orlando. Natuurlijk gaan we weer naar de Disneyparken, maar manlief wil dit jaar ook eens naar Universal Studio's; daar zijn we in Orlando nog nooit geweest. Eventueel willen we daar 2 dagen heen, maar door de info op de site begin ik te twijfelen of deze parken wel wat voor ons zijn.

    We zijn in LA wel naar Universal geweest en om nou te roepen dat we het leuk vonden? Nee, niet echt. Op de foto met karakters is leuk en ik weet nog dat we naar Shrek 4D zijn geweest, maar verder vond ik het niveau "mwah, gaat wel".

    Nu lees ik dat je in Orlando eigenlijk voor iedere dag een dubbel park ticket moet nemen, want anders kun je niet mee met de Harry Potter Express. Daar komt bij dat DE attractie van Island of Adventures een rit in een wagen is, waarbij je middels 3D beelden je helemaal waant in Potterstyle, maar in verband met een oogafwijking word ik in zo'n attractie binnen 30 seconden straalmisselijk. (Ter vergelijking: ik heb één keer in Soarin' gezeten en ik heb na enkele seconden mijn ogen voor de rest van de tijd dichtgedaan. Kon niet tegen die beelden). Dus ook hiervoor hoef ik niet naar dit park.
    We zijn beiden geen fan van achtbanen die over de kop gaan, dus wat zou Universal voor ons aantrekkelijk maken? De shows waarschijnlijk, maar om daarvoor zoveel entreegeld neer te leggen? Dan liever een extra dag Disney!

    Wat zou ik dus nog meer kunnen beleven in Universal, behalve de shows?

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Wel of geen Universal?

    Voor de shows zou ik zeker niet naar Universal gaan! Wij (3 volwassenen) zijn enorme WDW fans maar ook meerdere keren in Universal geweest, zowel LA als Orlando. Dit jaar hebben we besloten weer een keer een dagje naar beide Universal parken te gaan. Vooral om het Harry Potter gedeelte (nog) een keer te bekijken. Niet dat ik een HP fan ben, de boeken heb gelezen of de films heb gezien maar gewoon omdat het er mooi uitziet en het weer eens wat anders is. De attracties in Universal vind ik minder afwisselend vergeleken met WDW, heel veel 3/4D simulatie-attracties. Wel allemaal wat wilder dan in Disney. Maar het is geen Disney..... Dus de details en sfeer zijn net even anders. De laatste keer in Florida waren wij wel aangenaam verrast hoe vriendelijk we welkom werden geheten en de sfeer viel op zich niet tegen. In LA vond ik vooral de studio tour (die is daar in combinatie met Kong) heel goed. Maar die tour heb je in Florida niet.
    Dus als je van wat wilde attracties houdt, super HP fan bent en tegen de vele 3/4D simulatoren kan dan is Universal zeker de moeite waard. Ben zelf liever op zoek naar mooie attracties, geen HP fan maar kan wel tegen 3/4D en toch vind ik het de moeite waard om eens in de zoveel jaar naar Universal te gaan. Maar ik zou er in ieder geval nooit een dag Disney voor inleveren.

  3. Top | #3
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    263

    Standaard Re: Wel of geen Universal?

    Als ik je verhaal zo lees heb je eigenlijk al een besluit genomen...
    De atracties in Universal en IOA zijn over het algemeen wat heftiger en steeds meer hebben een 3D element, als dat niet jouw ding is zou ik het lekker overslaan en een extra dag Disney doen.
    Florida 2007, 2014, 2015, 2016 (2x), 2017 (2x), 2018 (2x), 2019, 2022 (2x), 2023 (2x)
    next: april 2024 & augustus 2024
    Zuidwest USA
    2016, 2017, 2019, 2022

  4. Top | #4
    Banned User
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Berichten
    211

    Standaard Re: Wel of geen Universal?

    De 3-D attracties zijn voornamelijk in Universal Studios. In IoA heb je er volgens mij één: Spider Man. En die is wel erg leuk vind ik. IoA heeft ook twee (drie als je Jurassic Park meetelt) erg leuke waterattracties: Dudley Do-Right’s Ripsaw Falls en Popeye & Bluto’s Bilge-Rat Barges. En vergeet de nieuwe Skull Island: Reign of Kong niet natuurlijk.

  5. Top | #5
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Wel of geen Universal?

    Wij zijn een paar keer in Universal geweest
    met name voor Harry Potter ,elke keer weer komen we tot de conclusie
    dat we ondanks dat we Potter te gek vinden ,het zonde van ons geld is.
    Mijn man kan niet tegen de 3d attracties en de coasters gaat na 2x ook mis
    Ik vind alleen potter en simpsons leuk qua 3d en coasters gaat vanwege mijn gezondheid niet.
    Zoon wil overal in maar is dus beperkt door ons. Anderzijds gaat hij net zo lief naar SW of BG
    Evengoed zijn we nu aan het overwegen om in de kerstvakantie de parken weer te bezoeken
    dus hier zijn we erg tegenstrijdig in.
    Het gaat ons vooral om Christmas at Hogwarts
    Voor ons blijft Disney echt nummer 1
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  6. Top | #6
    Banned User
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Berichten
    211

    Standaard Re: Wel of geen Universal?

    Zo zie je maar weer dat smaken verschillen. Gelukkig heeft Florida een heleboel smaken.

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    94

    Standaard Re: Wel of geen Universal?

    Allemaal bedankt voor de reacties. Omdat ik waterattracties wel weer leuk vind, gaan we toch 1 dag naar IoA toe! En we zien wel hoe de dag verder verloopt. Ter ere van de Harry Potter Express staan we nog in dubio voor een 1 of 2 parkenpas en manlief wil bij nader inzien ook naar de Fast en Furious ride (ik zal mijn ogen maar weer dichthouden dan).

  8. Top | #8
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    545

    Standaard Re: Wel of geen Universal?

    Ik prefereer Universal altijd boven Disney. De attracties in Universal vind ik over het algemeen veel leuker en "spannender" dan die bij Disney. Al zou ik wel graag de Avatar attracties doen.

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker pixiedust's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2010
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    102

    Standaard Re: Wel of geen Universal?

    Voor ons exact hetzelfde. Wij gaan sowieso voor de 14 dagen Universal tickets. We twijfelen nog over Disney. Willen erg graag Flight of Pandora doen, maar...vrezen een extreme wachttijd. Disney vinden we qua sfeer echt geweldig. maar ja...keuzes, keuzes.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •