Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: zijn the Keys de moeite waard?

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    36

    Standaard zijn the Keys de moeite waard?

    Hallo Allemaal,

    waarschijnlijk is er op mijn vraag geen duidelijk antwoord te geven en heeft dit met je persoonlijke voorkeur te maken maar probeer het toch
    Elk jaar komen wij naar Florida. We hebben al veel gezien en gedaan. De keys slaan we eigenlijk altijd over, we zitten zelf in de buurt van Clearwater. 16 jaar geleden voor het laatst naar Key West geweest en dat viel mij eigenlijk toen best tegen. Ik vond er niet echt veel te doen. Daarna niet meer heen gegaan met dat gevoel de weg was leuk maar verder niet echt. We zitten nu te twijfelen zullen we weer eens heen gaan. Onze kinderen ( nu 14 en 11 jaar) hebben the keys nog niet gezien. Maar twijfel toch er is zoveel leuks te doen in Florida. We willen dan voor een paar dagen die kant op gaan max 4 overnachtingen.
    Mijn hulp vraag kunnen jullie mij zeggen wat missen we nu echt als we niet heen gaan? Wat maakt the Keys de moeite waard. Alvast dank met het meedenken bij dit luxe probleem

  2. Top | #2
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.484

    Standaard Re: zijn the Keys de moeite waard?

    Als het inmiddels 16 jaar geleden is dat je daar geweest ben dan is het misschien wel hoog tijd om daar eens (opnieuw) een kijkje te gaan nemen. Zelf ben ik er onlangs voor het eerst geweest en het is toch wel leuk om daar (max) een dag of 3 door te brengen, zeker voor jullie kids die er nog nooit geweest zijn want het sfeertje daar is toch wel apart. De mooie stranden daar en ook de zonsondergang is hartstikke mooi ( als je goed weer hebt uiteraard ). En het is inderdaad, met alles wat Florida te bieden heeft, een luxe probleem

  3. Top | #3
    Florida Groupie Lannie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2007
    Berichten
    402

    Standaard Re: zijn the Keys de moeite waard?

    De ene vind het geweldig een ander helemaal niets... het is zo persoonlijk. Wijzelf vinden persoonlijk het zuiden van Florida leuker dan het noorden van Florida. Toen onze zoon jong was hebben we alle pretparken in Orlando gezien, nu hebben we daar voor ons gevoel niets meer te zoeken. Met onze zoon vonden wij Miami helemaal niets, maar vorig jaar samen met vrienden zaten we op South Beach in een hotel vonden we het fantastisch. Het is ook maar net in welke situatie je zit denk ik.

    In ieder geval doen wij heen en terug van en naar Key West al vaak een hele dag over, we doen onderweg diverse stops bij o.a. Robbies, Morada Beach Café, een paar mooie strandjes, Bahia Honda State Park, Deer Key enz. Dan blijven we vaak 2 of 3 nachten op Key West en gaan dan vaak naar Smarters Beach, een prachtig strand, en natuurlijk 's avonds naar Duval Street, waar je je ogen uitkijkt van wat er allemaal langs loopt. Ja, wij kunnen er geen genoeg van krijgen! Vinden het een heerlijke relaxte sfeer, veel lekkere restaurantjes, de Key Lime Pie en vinden het superleuk om het eiland per fiets te verkennen. Overigens zijn we hier ook al 2x geweest met de 4th of July, ze hebben hier een prachtig vuurwerk.

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Berichten
    36

    Standaard Re: zijn the Keys de moeite waard?

    Dank jullie wel voor de hulp. ik denk dat wij nog even verder twijfelen zo veel leuke dingen in Florida

  5. Top | #5
    Florida Groupie Sunshine State's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    586

    Standaard Re: zijn the Keys de moeite waard?

    Wij vinden de Keys zeker de moeite waard, de sfeer is er anders.
    Dat de sfeer ander is , is niet uniek in Florida want St Augustine, Tarpon Springs, St Johns Pass, Daytona Beach hebben ook een eigen sfeer.
    Maar je moet de keys zeker een keer bezoeken, het is ook een watersport walhalla!

    Kijk voor tips even op onze blogs:

    September 2014: http://www.oldersom.nl/blog/dag-5-de-florida-keys/

    April 2018: https://www.oldersom.nl/blog/dag-3-key-west/

    In de "buurt" van Orlando is New Smyrna Beach ook erg leuk, je hebt prachtige boardwalks naar de stranden en een leuke winkelstraat.
    Dit kun je combineren met Lyonia Preserve, als je geluk hebt komen de Scrub Jays op hand op pet!

    Zie Oktober 2015: https://www.oldersom.nl/blog/dag-27-...-smyrna-beach/
    Florida Vacation Oktober 2022 http://www.oldersom.nl


  6. Top | #6
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Locatie
    Château Guibert, Vendée, F
    Berichten
    1.833

    Standaard Re: zijn the Keys de moeite waard?

    Wij zijn inmiddels 3 keer in Key West geweest en als we weer eens naar het zuiden van Florida zouden gaan dan zullen we Key West zeker weer bezoeken. Er is daar genoeg te zien en te doen en ook de route erheen is al de moeite waard.
    Maar het is, zoals hierboven ook al werd vermeld, met name de sfeer. Lekker relaxt en zo anders dan in o.a. Orlando e.o.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker remcozoon's Avatar
    Ingeschreven
    May 2006
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    50

    Standaard Re: zijn the Keys de moeite waard?

    Hoe is het met de veiligheid op de Keys? Toen ik daar 25jaar geleden was met oud en nieuw kan ik me nog herinneren dat de volgende ochtend downtown het bloed van de stoep werd gespoten.
    we gaan nu met onze dochters heen.. wat kunnen we dat savonds verwachten op Duval street?


    1992 rondreis ( Miami, Daytona, St Augustine, Orlando , Napels , Key West)2006 Florida( Orlando, Napels, Bonita Springs,Miami)-->Bahama's--> Kauai Hawaii , 2022 back to Florida



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •