Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: Welke provider geeft de beste dekking in Florida?

  1. Top | #1

    Standaard Welke provider geeft de beste dekking in Florida?

    Hallo forumleden,

    ik ben benieuwd welke provider nu het beste werkt als je een prepaid simkaart wilt gebruiken in Florida.

    De reis zal waarschijnlijk starten in Miami en eindigen in Orlando zoals het er nu uit ziet.

    Ik zag al wat berichten over T-mobile en AT&T voorbij komen, maar kwam er nog niet uit.

    Ik wil de kaart voor gebruiken om te bellen in Florida en om goed te kunnen internetten.

    Hebben jullie nog tips over kaarten die echt goed werken?


    Alvast bedankt

  2. Top | #2
    Florida Groupie Fleurida's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    569

    Standaard Re: Welke provider geeft de beste dekking in Florida?

    Hallo, er zijn diverse forumleden die een Arieli kaart besteld hebben en dat voldeed prima. Staat onder andere in het Vodafone draadje. Info staat in de link. En nog heel veel plezier met de voorpret voor je vakantie
    https://www.arielimobile.com/

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    64

    Standaard Re: Welke provider geeft de beste dekking in Florida?

    Wij zitten in Kissimmee met zo'n Arieli kaartje. Helaas is mijn Honor 8 telefoon niet geschikt voor de amerikaanse LTE banden ( 4-12 en 17) waardoor alleen 2g internet mogelijk is. Dus heel traag! Daar had ik dus vooraf beter op moeten letten. Het bellen met dit kaartje gaat wel maar de kwaliteit is niet optimaal. Zoek voor de volgende keer een andere oplossing.

  4. Top | #4
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Welke provider geeft de beste dekking in Florida?

    Het ligt dus niet aan de kaart, maar aan je telefoon. De oplossing zal voor jou zijn om een (goedkope) telefoon in de US te kopen die wel geschikt is voor de 4g banden, en die te gebruiken als hotspot.

    Of toch een telefoon in NL kopen die wel alle LTE banden ondersteunt, zoals bv een iPhone.
    If it ain't Dutch it ain't much

  5. Top | #5

    Standaard Re: Welke provider geeft de beste dekking in Florida?

    Bedankt voor jullie reacties. Ik was nog niet bekend met het LTE verhaal, ga daar maar eens verder induiken.

    Wel fijn om te weten dat die Arieli kaarten door meer forum leden zijn gebruikt.

  6. Top | #6

    Standaard Re: Welke provider geeft de beste dekking in Florida?

    Ik had dit nu gevonden op een Duitse Walt Disney World website; https://www.dein-dlrp.de/walt-disney...-internet.html

    Om LTE over een groot gebied te kunnen gebruiken, moet uw smartphone zoveel mogelijk van de 700, 800, 1700, 1900 en 2300 mhz frequenties bestrijken. Dat was met de iPhone tot aan de iPhone 5 en met Samsung tot aan de S5 of S6 (rand) niet het geval.

    Voor 4G zou je dus over de 1700 / 1900 MHZ (band 4/2) moeten beschikken.

  7. Top | #7
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Welke provider geeft de beste dekking in Florida?

    Ik heb 1 tip voor je:

    https://www.frequencycheck.com/

    Dan kan je zelf kijken welke provider de beste support heeft voor jouw toestel! Zou toch zonde zijn als je voor AT&T kiest (want: beste dekking) maar nou net die banden niet ondersteund worden en je op 2G blijft steken....

    edit:
    Had even de post gemist dat je al gekeken had naar de banden, naja alsnog is bovenstaande site wel handig

  8. Top | #8
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Welke provider geeft de beste dekking in Florida?

    Als je frequencycheck gebruikt, zoek dan wel op het specifieke model van je telefoon. Bij Android staat dit onder Instellingen > Telefooninfo > Hardware-Informatie.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  9. Top | #9
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    374

    Standaard Re: Welke provider geeft de beste dekking in Florida?

    Omdat ik nauwlijks bel, gebruik(te) ik altijd mijn eigen kaart(kpn roaming at&t) om te bellen.
    Ongeveer twee jaar geleden werkte dat in vegas niet meer vanwege het opheffen van het 2G netwerk, hoewel mijn telefoon ook 3G heeft.
    Ik heb toen daar, op advies, een at&t kaart gekocht en die verkoper is vervolgens wel drie uur bezig om deze aan de praat te krijgen,zonder succes terwijl zijn eigen t-mobile kaart wel werkte
    Mijn partner roamde(goed nederlands) ook met succes via T-mobile en daarom heb ik in maart jl in Nederland een T-mobile prepaid gehaald, dat werkte prima.
    Laatst gewijzigd door 6foot6; 03-06-18 om 11:42. Reden: schrijf/stijlfouten

  10. Top | #10
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Welke provider geeft de beste dekking in Florida?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Als je frequencycheck gebruikt, zoek dan wel op het specifieke model van je telefoon. Bij Android staat dit onder Instellingen > Telefooninfo > Hardware-Informatie.
    Ook dat is een goeie tip want helaas is het soms door de bomen het bos niet meer zien hoeveel modellen er van 1 toestel in omloop zijn



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •