Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 51

Onderwerp: Onverwachte kosten Alamo

  1. Top | #21
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Onverwachte kosten Alamo

    Ze proberen het overal wel hoor, vorig jaar bij Avis had ik ineens ook iets op het contract staan. Zag het nog net op tijd.
    Bij Alamo overigens nooit gehad. Ze proberen je van alles aan te smeren, maar gewoon netjes voor bedanken en klaar.

    Je komt vermoeid aan, ik hou mezelf echter echt alert bij het auto ophalen, altijd even goed naar het contract kijken, of alle bedragen op 0,00 staan (mits je vooruit hebt betaald natuurlijk). En bij het inleveren goed naar het bonnetje kijken, of daar ook alles op 0,00 staat.
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  2. Top | #22
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Onverwachte kosten Alamo

    Ik had dit jaar ook weer graag skip the counter willen doen bij Alamo. Maar mijn man wil ter plaatse kijken welke auto’s er zijn en er eventueel upgraden. We hebben nu fullsize gereserveerd. Is vooruit betaald door Exit reizen. We hebben weer voor Gold gekozen.
    Maar ik ga extra goed de factuur bekijken vrijdag!
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  3. Top | #23
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2017
    Berichten
    30

    Standaard Re: Onverwachte kosten Alamo

    Stephie heb je eerder skip de line via exit-reizen gedaan?
    Dan weten ze dus waar ik het over heb als ik ze even bel?

  4. Top | #24
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    145

    Standaard Re: Onverwachte kosten Alamo

    Dit topic bewijst maar weer dat het ophalen van je huurauto echt een "oplet momentje" is. Weet wat je hebt geboekt, waarvoor je hebt betaald (of wat je nog moet betalen) en kijk voor ondertekening het huurcontract goed na. Staat je "balance" niet op nul, vraag dan waarvoor je moet betalen. Loop in de garage even om je auto heen en maak foto's van eventuele schades en check of deze bij de verhuurder bekend zijn. Ook na inlevering je inlever-bonnetje goed nakijken.

    Niet geheel vergelijkbaar, maar ook bij het veel geprezen Hertz kan er wat mis gaan. Twee weken terug op Ben Gurion (Israel) mijn huurauto ingeleverd. Bij ophalen geen extra's geboekt (goed nagekeken) en bij inleveren stond het inlever-bonnetje op "nul". Toch dubbele afschrijving achteraf van de huurperiode. (via werk en via mijn CC) Is al weer rechtgetrokken, maar toch.
    Anders daar was, dat Hertz zowel het huurcontract als het "inlever-bonnetje" naar mij wilde mailen. Op zich prima, maar ik stond er op een papieren versie mee te krijgen. Werd niet gewaardeerd daar....
    Onze reisverslagen staan hier : https://ruud2004.com/

  5. Top | #25
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Onverwachte kosten Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VanDorp Bekijk Berichten
    Stephie heb je eerder skip de line via exit-reizen gedaan?
    Dan weten ze dus waar ik het over heb als ik ze even bel?
    Nee regel ik nooit via Exit-reizen. Ik boek daar wel de huurauto. Maar mail altijd naar klantenservice van Alamo om het te regelen. Omdat het me meestal niet lukt via de link die je hier op het forum kunt vinden.
    Maar je kunt met Exit bellen en vragen of ze wat kunnen regelen.
    Maar helaas moet ik dus dit jaar braaf in de rij gaan staan helaas.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  6. Top | #26
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2015
    Berichten
    43

    Standaard Re: Onverwachte kosten Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fitzroy Bekijk Berichten
    Daarom moet je bij Alamo altijd skip the counter doen. Dan heb je helemaal niets meer te maken met een balie. Je loopt naar de garage, kiest zelf je auto uit en rijd naar de booth bij de uitgang. Super simpel, tip voor de volgende keer.
    Dat is blijkbaar niet altijd het geval. Ik had ook skip the counter gedaan en roadsite assistance afgewezen, maar toen ik de auto had opgehaald bleek het bij aankomst in het hotel dat het er toch was opgezet! Had er ook niet voor hoeven tekenen. De volgende ochtend dus nog maar even teruggegaan om het aan te laten passen.

  7. Top | #27
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Onverwachte kosten Alamo

    Da's wel raar!
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #28
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Onverwachte kosten Alamo

    Hoe kan dat blijken bij aankomst in het hotel? Je bedoelt toen je je rental agreement na las? Want dat moet je natuurlijk altijd doen!

  9. Top | #29
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011
    Locatie
    Heiloo
    Berichten
    1.503

    Standaard Re: Onverwachte kosten Alamo

    Die lees ik ook altijd direct na, hoe moe ik ook ben. Zo belangrijk! En zo'n mooi moment voor de verhuurders om je iets aan te smeren...

    Skip the counter kan toch niet overal? Tenminste, het kan niet op Sanford Orlando.
    Reisverslag: Orlando 2012 + 2013 + 2014 + 2015 http://cindyhelmich.blogspot.nl/
    Reisverslag: Florida 2016 + NY 2016 + Florida 2017 + Florida 2018 + Florida 2019 + Florida 2020 + NY 2022 http://cindyinflorida.blogspot.nl/

  10. Top | #30
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    May 2015
    Berichten
    43

    Standaard Re: Onverwachte kosten Alamo

    Ja, stom, stom, stom. Ik ging ervan uit dat het met skip the counter allemaal wel zou kloppen. Niet zo slim dus. Gelukkig zaten we vlakbij de luchthaven, dus we waren zo weer terug. Inderdaad altijd goed opletten dus, want ik weet zeker dat ik het niet geaccepteerd had bij het inchecken. Dit was trouwens in Miami.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •