Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 51

Onderwerp: Onverwachte kosten Alamo

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker elpedro's Avatar
    Ingeschreven
    May 2010
    Berichten
    55

    Standaard Onverwachte kosten Alamo

    Beste forummers,

    Toen ik 2 dagen geleden bij Orlando Airport onze midsize SUV bij Alamo terugbracht kwam er zo'n vent langs die na een korte controle
    ons een reçu gaf die ik op dat moment nog niet goed beoordeelde.
    Nu blijkt dat op het bonnetje staat dat er nog USD 123,75 betaald moest worden wat inmiddels ook van onze creditcard is afgeschreven.
    Als ik het bonnetje bekijk staat er op 'RAP 16 days'.
    Wat zijn dit voor kosten?

    We hebben de auto all inclusive gehuurd en met een volle tank terug gebracht en geen schade gehad.

    Wat mis ik in dit verhaal, zijn deze kosten terecht en heeft iemand van jullie dezelfde ervaring?

    Gr. Peter

  2. Top | #2
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Onverwachte kosten Alamo

    RAP staat voor Roadside Assistance Protection. Als het goed is heb je hiervoor bij het ophalen voor getekend. Maar grote kans dat de baliemedewerker dit zonder te vragen erbij gezet heeft.
    Daarom altijd je factuur controleren! Je kan proberen om bij Alamo een klacht in te dienen dat je hier nooit om gevraagd hebt. Soms zijn ze daar gevoelig voor.

    Roadside Assistance Protection - Grants a variety of roadside assistance offerings.* This optional service is available if paid for at the time of rental, and it includes:

    • Replacement of lost or damaged keys (including remote entry devices)
    • Towing (not related to an accident)
    • Flat tire service
    • Lockout service (if keys are locked inside the vehicle)
    • Jump-starts
    • Fuel delivery service for up to 3 gallons of fuel
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  3. Top | #3
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Onverwachte kosten Alamo

    Oh! Ik ga daar vrijdag ook op letten. Dat doe ik dus nooit. Nou is het bij ons nog niet misgegaan, maar een gewaarschuwd mens....
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  4. Top | #4
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Onverwachte kosten Alamo

    Bij mij hebben ze het ook ooit eens op de factuur gezet.. niet dus, medewerker was nog verbolgen ook dat het er weer af moest.. en ik enigszins pissig, je bent moe, wil naar de plaats van bestemming en dan dit geleuter..
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker elpedro's Avatar
    Ingeschreven
    May 2010
    Berichten
    55

    Standaard Re: Onverwachte kosten Alamo

    Het klopt dat wij dus idd voor Roadside Assistance Protection hadden getekend.... blijkt nu.
    Bij ons gold dus ook dat je vermoeid bent van de vliegreis en vervolgens nog eens bijna een uur bezig bent om de douane door te komen.
    Dan sta je nog een half uur bij Alamo in de rij en staat zo'n baliemedewerker in gebrekkig Amerikaans (volgens mij meer Mexicaans) wat tegen je te brabbelen.
    Vervolgens wordt een papier onder je neus geduwd voor drie handtekening.
    Feit is dat ik dan wel verantwoordelijk ben voor wat ik teken, maar bij mij overheerst toch een gevoel van misbruik maken van de vermoeidheid van klanten.
    Bij het afsluiten van de online deal maak je toch al al je keuzes dus waarom dan nog een klant van alles aan willen bieden.
    Hij probeerde ook nog een navigatiesysteem aan te bieden terwijl in al die nieuwe auto's ingebouwde navigatie zit!?
    Ook al is het dus mijn verantwoordelijkheid wat ik teken, ik voel me toch genaaid door Alamo.
    En zoals Njit al aangeeft ga ik toch een klacht indienen.
    Ook al krijg ik dan mijn geld niet terug, dan wil ik nog mijn ongenoegen kenbaar maken.
    Daarnaast hoop ik met deze ervaring andere forummers weer alert te maken voor dit soort praktijken.
    Heb ik toch nog iets bereikt!

    Nog één vraag... als je die klacht indient is daar dan een algemeen Alamo e-mailadres voor of moet ik specifiek die van Orlando Int. airport benaderen?
    Laatst gewijzigd door elpedro; 15-05-18 om 20:58.

  6. Top | #6
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Onverwachte kosten Alamo

    Daarom moet je bij Alamo altijd skip the counter doen. Dan heb je helemaal niets meer te maken met een balie. Je loopt naar de garage, kiest zelf je auto uit en rijd naar de booth bij de uitgang. Super simpel, tip voor de volgende keer.

  7. Top | #7
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Onverwachte kosten Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elpedro Bekijk Berichten
    Nog één vraag... als je die klacht indient is daar dan een algemeen Alamo e-mailadres voor of moet ik specifiek die van Orlando Int. airport benaderen?
    Hebben ze een mooi formulier voor. Hier kun je ook de ophaallocatie kwijt: https://alamo.custhelp.com/app/ask
    Jouw klacht valt onder Billing - Additional Charges
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  8. Top | #8
    Florida Groupie SpaceAce's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    593

    Standaard Re: Onverwachte kosten Alamo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moniquekruiningen Bekijk Berichten
    Bij mij hebben ze het ook ooit eens op de factuur gezet.. niet dus, medewerker was nog verbolgen ook dat het er weer af moest.. en ik enigszins pissig, je bent moe, wil naar de plaats van bestemming en dan dit geleuter..
    Exáct dit hebben wij ook gehad, maar dan op Chicago Airport. Ze vroeg het ons, wij zeggen netjes nee, om het vervolgens alsnóg op de factuur te zetten. We zeggen er iets van en mevrouw reageert enorm verbaast en snapt er niets van... Tuurlijk joh, dat is er vanzelf opgekomen... uh huh.

    Stukje uit ons reisverslag:
    Een vrij vriendelijke dame van National helpt ons, echter deze wordt al snel chagrijnig als ze merkt dat wij geen upgrade of de Road Service Plus willen hebben. Ze klaagt er zelfs over tegen haar collega’s. Als het bonnetje uitgedraaid wordt en Martijn zijn handtekening moet zetten, zien we tot onze verbazing dat ze tóch de Road Service Plus erop heeft gezet. We maken hier een opmerking van en de dame is vrij verbaast dat ze dit er toch opgezet heeft. Uh-huh, wij weten wel beter. We krijgen een nieuw bonnetje voor onze neus en die klopt wel.
    Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.huizedenbosch.nl
    en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar omgeving Great Lakes & more: https://usatour2018.wordpress.com/

  9. Top | #9
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2017
    Berichten
    30

    Standaard Re: Onverwachte kosten Alamo

    Fitzroy kan je iets meer vertellen over skip de line?
    Je komt van het vliegveld en dan?
    Via de site kom ik er niet uit hoe het precies gaat.
    Kan ik dan ook de tollpass regelen etc?

    Bedankt voor de heads-up wat betreft de rekening. Daarom dat skip de line onderzoeken.

  10. Top | #10
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Onverwachte kosten Alamo

    Als je een reserveringsnummer hebt, ga je eerst naar deze pagina: https://www.alamo.com/en_US/car-rental/checkin.html
    Je geeft daar je reserveringsnummer (uiteraard moet je eerst kijken of jouw locatie dit aanibiedt, maar die link staat er ook). Vervolgens ben je dan ingecheckt. Je laat deze blz open staan (belangrijk) en nu ga je naar de pagina bypass the counter. Als je een all-in rental hebt, decline je alles en klaar is kees.

    Ik leg het nu heel kort uit. Ik weet niet hoe goed je Duits is maar deze Duitse dame legt het hier stap voor stap uit.
    http://www.sylvia-schulze.net/tipps-...-savetime.html

    Het belangrijkste daarna is dat je van het vliegveld direct naar de garage van Alamo loopt. Je kijkt waar jouw categorie auto staat en zoekt er op je gemak eentje uit die jou aanspreekt (lage miles, extra opties). Je laadt de koffers in en met je bypass ticket, rijbewijs en creditcard gereed, rijd je naar de hokjes die aan het einde vd garage staan. Je geeft alles en krijgt een rental agreement terug zonder extra kosten (moet je wel alles gedeclined hebben)
    Echt heel simpel en super fijn. Er komt geen vraag meer aan te pas en je hoeft ook niet in een rij voor een balie te staan.

    Tollpass gaat bij Alamo automatisch in op het moment dat je onder de poortjes doorrijdt. Daar hoef je dus zelf niets aan te doen.
    Ik durf niet te zeggen hoe het gaat als je zelf een transponder hebt. Mogelijk weten anderen dat?
    Wij maken geen gebruik van een transponder, die paar tientjes voor tol kan je de kop niet kosten.
    Laatst gewijzigd door Fitzroy; 16-05-18 om 07:23.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •