Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Monteur in villa tijdens afwezigheid zonder bericht, mag dat?

  1. Top | #1
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Monteur in villa tijdens afwezigheid zonder bericht, mag dat?

    Even een vraagje aan de experts.
    Wij hadden vorige week een villa gehuurd waar een defect was in de airco.
    Deze is door een monteur tijdens onze afwezigheid gerepareerd.
    Pas doen wij 's avonds terug kwamen kwam er een mailtje van de eigenaar dat er een monteur was geweest.

    Mag dit zomaar? Moet een eigenaar dit niet eerst melden aan ons?

  2. Top | #2
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Monteur in villa tijdens afwezigheid zonder bericht, mag dat?

    Staat er iets over in je huurcontract? Hoe dan ook het had wel netjes geweest als ze dit gemeld hadden. Heb je dit al aangegeven bij de verhuurder?

  3. Top | #3
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Monteur in villa tijdens afwezigheid zonder bericht, mag dat?

    Het is niet gebruikelijk dat dit zonder aankondiging gebeurd. Maar als je zelf de melding heb gemaakt of op de hoogte was van de kapotte airco dan lijkt het me logisch dat er een monteur zou kunnen komen. En die komt dan wanneer het hem uitkomt (beschikbaar is). Maar een berichtje op voorhand (zoals onze huisbaas altijd doet) was wel op zijn plaats geweest.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #4
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Re: Monteur in villa tijdens afwezigheid zonder bericht, mag dat?

    Netjes is het niet daar geef ik je gelijk in , 1 keer een poolboy s ochtends heel vroeg achter in de tuin gehad zonder aankondiging , je schrikt je een hoedje als je in je nachthemdje oog in oog staat zonder dat je daar op verdacht bent.
    Bekijk het positief je airco is gemaakt !

  5. Top | #5
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Monteur in villa tijdens afwezigheid zonder bericht, mag dat?

    Ik zou alleen maar blij zijn dat gerepareerd is tijdens afwezigheid. Hoef je er niet voor thuis te blijven.
    Vwb de poolman, daarvan weet je toch nooit het exacte tijdstip zelfs als ze aangeven op bv dinsdagochtend te komen. Ik zat de laatste keren ook in de jacuzzi toen hij kwam. Onderhoud moet nu eenmaal gebeuren, niet te moeilijk over doen.

  6. Top | #6
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Monteur in villa tijdens afwezigheid zonder bericht, mag dat?

    Wij zorgen ook altijd dat onze huurders van te voren weten als er iemand in de villa komt. Het is normaal gesproken wel om iets op te lossen voor die huurders, maar lijkt me wel netjes om te laten weten. Of er formele regels voor zijn ... Ik zou het niet weten ! De poolboy hebben wij niet zoveel invloed op, dus dat laten wij onze huurders niet weten, maar dat is ook niet in de villa.
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  7. Top | #7
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    371

    Standaard Re: Monteur in villa tijdens afwezigheid zonder bericht, mag dat?

    Wij wisten niet van te voren dat de airco stuk was/ dat er een monteur zou komen.
    Bij thuiskomst zagen we dat er persoonlijke spullen anders lagen. En pas later kregen we een email.
    Als je weet dat er iemand langs komt ruim je toch wat anders op en ben je voorbereid.
    Voelt toch erg raar.
    In het verleden hebben we ook wel eens onderhoud gehad in een huis, maar als je dit weet is het toch anders.
    De poolboy vind ik een ander verhaal, dan hoeft hij niet het huis in.

  8. Top | #8
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Monteur in villa tijdens afwezigheid zonder bericht, mag dat?

    Wat vreemd. Ik vind wel dat ze zoiets even moeten melden. Stel je voor dat er toch waardevolle spullen verdwijnen, je weet maar nooit.
    Een paar jaar geleden had ik hier ook een discussie over met iemand van de bewonerscommissie van het appartementencomplex waar wij een appartement huurden. We waren toen ook in het appartement waar we volgende week ook heengaan. Een van de buren had geen internet en kabel-tv. Ze wilden toen bij ons naar binnen om te kijken naar de bekabeling. Ik vond dit maar raar. Ik heb geweigerd om ze binnen te laten. Ook, omdat ik niet wist of de verhuurder hier wel op zat te wachten. Die vrouw van de bewonerscommissie ging toen heel arrogant doen. Zo van: ik ben de baas, als je mij niet binnenlaat dan kom ik wel binnen als jullie weg zijn. Ik weet de code. Toen heb ik gezegd dat ik de politie zou bellen als ze dat zou doen.
    Uiteindelijk werd het probleem met kabel-tv en internet gewoon bij de bewoner zelf opgelost. Ze zijn naar mijn weten niet binnen geweest.
    Ik heb toen wel melding gemaakt bij de verhuurder. Zij vond het ook wel een gekke situatie.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  9. Top | #9
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Monteur in villa tijdens afwezigheid zonder bericht, mag dat?

    ......en iedereen maar klagen als er in een hotel een kamermeisje een dag niet geweest is.......
    is er nog geen advocaat ingeschakeld?

  10. Top | #10
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Monteur in villa tijdens afwezigheid zonder bericht, mag dat?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    ......en iedereen maar klagen als er in een hotel een kamermeisje een dag niet geweest is.......
    is er nog geen advocaat ingeschakeld?
    Voor dagelijkse schoonmaak betaal ik als ik in een hotelkamer verblijf. Ik verwacht dan ook dagelijkse schoonmaak en berg waardevolle spullen op. In een villa is het wel netjes als er aangekondigd wordt of er iemand binnenkomt voor onderhoud oid. Is tijdens mijn verblijven altijd wel gedaan. En als je wil weten wat mensen vinden van dagelijks onaangekondigd bezoek binnen in je hotelkamer (anders dan schoonmaak). Dan zou je de Disney fora moeten lezen want daar is een nieuw beleid ingevoerd waarbij dat gebeurd. Zijn de meeste mensen echt niet blij mee!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •