Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: SUV benzineverbruik en schakelmoment (M-stand)

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker elpedro's Avatar
    Ingeschreven
    May 2010
    Berichten
    55

    Standaard SUV benzineverbruik en schakelmoment (M-stand)

    Beste forummers,

    Gisterenavond laat aangekomen in Orlando Int AirPort en bij Alamo een midsize SUV opgehaald. Nu net een dag later alleen gereden van Int. AirPort naar Davenport en van Davenport naar een supermarkt dichtbij en van Davenport naar Kissemee en weer terug. Tank is al half leeg en gisteren stond de teller op 470 en nu oo 268? In nog geen 1 dag al bijn 200 Miles voor die ‘korte’ stukjes!?
    Daarnaast valt het mij op dat hij pas bij 55 Miles per uur naar zijn 2 gaat en hij erg lang in zijn 1 blijft. Het lijkt dan en klinkt dan alsof hij erg lang overvoeren blijft maken.

    Is dit gebruikelijk bij die SUV’s of niet en is het verstandig om hem om te ruilen voor een andere SUV omdat er iets niet goed is bij het automatisch schakelen?
    Heeft iemand van jullie dezelfde ervaringen en eventueel advies?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-05-18 om 22:15.

  2. Top | #2
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    451

    Standaard Re: SUV benzineverbruik en schakelmoment

    Uitgaande van je verhaal lijkt dit niet echt normaal. Staat hij niet in bijvoorbeeld de S stand ( sport stand )? Zo ja zet hem dan in de D stand. In de S stand blijft hij langer zijn toeren vast houden. Maar zelfs in S stand lijkt het wel veel zoals je het beschrijft.
    Is lastig beoordelen vanuit hier natuurlijk.
    Als je het niet vertrouwd en je merkt dat hij erg veel verbruikt zou ik hem gewoon omruilen. Gemiddeld moet een standaard SUV toch zeker wel 20 miles op 1 gallon halen.

  3. Top | #3
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2008
    Berichten
    95

    Standaard Re: SUV benzineverbruik en schakelmoment

    Welke suv heb je? Wat voor motor ligt erin? Als het een 6 cilinder is dan kan dat verbruik wel kloppen. Ligt ook aan je rechtervoet natuurlijk. Een suv is een lomp zwaar ding. Wij hebben nu een full size sedan en die haalt ook maar 12 mijl per gallon binnendoor. Is wel een Impala met een v6 die 300pk heeft

  4. Top | #4
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: SUV benzineverbruik en schakelmoment

    Lijkt mij niet echt normaal. Wat voor auto is het? Wij hadden een Nissan Rogue en na het stuk Miami - Cape Coral (= 160 Miles) gaf hij bij ons aan dat we nog 340 mile konden rijden. Als er niets bijzonders is met de stand van de auto zoals hierboven aangegeven zou ik hem omruilen.

  5. Top | #5
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    869

    Standaard Re: SUV benzineverbruik en schakelmoment

    Hier heb je natuurlijk nu niets aan maar in het vervolg controleren of de KM (mijlen) stand goed staat en of de tank echt is afgevuld.
    Ik reed de laatste keer weg met een huurauto en bij het wegrijden zag ik dat er slechts 3/4 brandstof in de tank zat. Direct een U-turn gemaakt en laten corrigeren.

    Toen vertelde de medewerker mij (knipoog) dat ik niet goed gekeken had. Hij vertelde mij dat de tank slechts halfvol zat. En vulde dat in op de computer.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-05-18 om 22:16. Reden: q-

  6. Top | #6
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    423

    Standaard Re: SUV benzineverbruik en schakelmoment

    Ik zou auto omruilen bij een dichtstbijzijnde Alamo Rental center. Lijkt niet normaal...een V6 in een midsize SUV is vrij ongebruikelijk, dus met verbruik zou het enigszins mee moeten vallen.

    Als je in D rijdt zou de auto vlotter op moeten schakelen. Weet je echt zeker dat je niet in manuele stand rijdt (pook staat dan in stand meestal opzij)?
    If it ain't Dutch it ain't much

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker elpedro's Avatar
    Ingeschreven
    May 2010
    Berichten
    55

    Standaard Re: SUV benzineverbruik en schakelmoment

    Bedankt voor jullie snelle reacties.
    De reactie van Terpies was voor ons de trigger. Het bleek dat ik in de Manuel stand reed. Wist eerlijk gezegd niet dat een automaat ook nog een Manual stand had. Bij de pook staat alleen een P,R,D en N. Uiteindelijk heb ik n.a.v. de reactie van Terpies de handleiding van de auto gedownload en toen bleek dat ik met de pook naar linksonder bewoog en dat was dus de M die niet aangegeven staat. Dit rijdt in ieder geval weer een stuk prettiger en zuiniger
    Wat een heerlijk en nuttig forum toch en wat een attente forumleden... hulde!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-05-18 om 22:17.

  8. Top | #8
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    423

    Standaard Re: SUV benzineverbruik en schakelmoment

    Fijn dat je weer normaal kunt rijden. Ik had al een vermoeden dat het de Manuele stand was.

    Deze stand gebruik je voornamelijk bij het dalen in de bergen om een versnelling vast te zetten om op die manier op de motor van de auto af te remmen. Als de pook in manueel staat kun je alsnog door tikjes omhoog en omlaag tegen de pook versnellingen op en neer te schakelen. Soms zitten er in de auto ook nog schakel flippers achter het stuur waarmee je in de manuele stand ook op en neer kunt schakelen.

    Ik wens je een fijne vakantie en veel veilige kilometers!
    If it ain't Dutch it ain't much

  9. Top | #9
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    451

    Standaard Re: SUV benzineverbruik en schakelmoment

    Goed dat het opgelost is!!
    2010 Rondreis Florida/ 2011 Orlando-Miami/ 2012 Orlando-LA/ 2013 West USA/ 2014 Orlando/ 2014 Rondje zuid Florida/ 2015 New York-Boston-Orlando/ 2017 Mia - Fort Lauderdale - Orlando - Mia/ 2018 Orlando/ 2019 Orlando




  10. Top | #10
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: SUV benzineverbruik en schakelmoment

    Maakt meestal een flinke herrie in de Manual stand. In de 1 op de snelweg is niet heel goed voor de motor
    Handleiding downloaden is vaak het eerste wat ik doe in de US (als deze niet al in de auto aanwezig is, vaak in de kofferbak).
    Zitten vaak veels te veel knopjes in zo'n auto waarvan ik de functie niet weet.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •