Voor de shows zou ik zeker niet naar Universal gaan! Wij (3 volwassenen) zijn enorme WDW fans maar ook meerdere keren in Universal geweest, zowel LA als Orlando. Dit jaar hebben we besloten weer een keer een dagje naar beide Universal parken te gaan. Vooral om het Harry Potter gedeelte (nog) een keer te bekijken. Niet dat ik een HP fan ben, de boeken heb gelezen of de films heb gezien maar gewoon omdat het er mooi uitziet en het weer eens wat anders is. De attracties in Universal vind ik minder afwisselend vergeleken met WDW, heel veel 3/4D simulatie-attracties. Wel allemaal wat wilder dan in Disney. Maar het is geen Disney..... Dus de details en sfeer zijn net even anders. De laatste keer in Florida waren wij wel aangenaam verrast hoe vriendelijk we welkom werden geheten en de sfeer viel op zich niet tegen. In LA vond ik vooral de studio tour (die is daar in combinatie met Kong) heel goed. Maar die tour heb je in Florida niet.
Dus als je van wat wilde attracties houdt, super HP fan bent en tegen de vele 3/4D simulatoren kan dan is Universal zeker de moeite waard. Ben zelf liever op zoek naar mooie attracties, geen HP fan maar kan wel tegen 3/4D en toch vind ik het de moeite waard om eens in de zoveel jaar naar Universal te gaan. Maar ik zou er in ieder geval nooit een dag Disney voor inleveren.