Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 34

Onderwerp: Ervaringen douane Orlando

  1. Top | #21
    Florida Groupie Fleurida's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    569

    Standaard Re: Ervaringen douane Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terpies Bekijk Berichten
    Vroeger nieten ze een deel van dat formulier in je paspoort als je aan kwam in de US. Als je weer het land verliet werd deze strip weer uit je paspoort gehaald.

    Hebben ze dat de keer dat jij dat geparafeerde document in DC kreeg ook gedaan, of gelijk ingenomen zodra je de US binnen kwam?
    Je bedoelt dat formulier voor de borderpatrol. Die krijg je niet meer sinds ESTA. Dit gaat over het douaneformulier waar je op moet zetten of je eten enzo bij je hebt.

  2. Top | #22
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Ervaringen douane Orlando

    Ach...dat is inderdaad een heel ander papiertje....de blauwe is voor customs inderdaad...waarop je moet invullen of je nog iets meegenomen hebt aan kadootjes etc.

    TS bedoelt met douane niet customs maar immigration, vandaar de verwarring aan mijn kant...

    je hebt gelijk over het blauwe formuliertje, maar de termen douane en immigration worden op het forum nogal eens door elkaar gebruikt.....niet erg duidelijk dus waardoor we langs elkaar heen blijven praten.
    If it ain't Dutch it ain't much

  3. Top | #23
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    145
    Onze reisverslagen staan hier : https://ruud2004.com/

  4. Top | #24
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Ervaringen douane Orlando

    I know Ruud, maar denk echt dat TS de wachttijd voor immigrations bedoelt. overigens... ik heb bijna nooit bij douane hoeven wachten... oh ja...een keer toen ik 20 pakken stroopwafels in mijn koffer had, toen mocht ik koffer openmaken...
    If it ain't Dutch it ain't much

  5. Top | #25
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2017
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    86

    Standaard Re: Ervaringen douane Orlando

    Als je voor het eerst op esta reist krijg je toch sowieso een kruis?

  6. Top | #26
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Ervaringen douane Orlando

    Waarschijnlijk wel als je nog nooit in de US bent geweest, of als je een nieuw paspoort hebt.
    Niet als je op hetzelfde paspoort meerdere keren in de US bent geweest (dus meerdere ESTA's op hetzelfde paspoort). Ik heb zelf geen ervaring met kruizen op ESTA, maar zou niet weten waarom je altijd een X zou krijgen, volgens mij is het ook veelal een steekproef.

    Vorig jaar in Miami moest iedereen die eligible was voor de APC verplicht langs de kiosken, voordat ze in de rij konden, ook alle US citizens/residents.
    If it ain't Dutch it ain't much

  7. Top | #27
    Florida Groupie Fleurida's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Berichten
    569

    Standaard Re: Ervaringen douane Orlando

    Als je schoonmaakt met veel chloor ook, is heeeeel slecht voor je vingerafdrukken

  8. Top | #28
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Berichten
    62

    Standaard Re: Ervaringen douane Orlando

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terpies Bekijk Berichten
    I know Ruud, maar denk echt dat TS de wachttijd voor immigrations bedoelt. overigens... ik heb bijna nooit bij douane hoeven wachten... oh ja...een keer toen ik 20 pakken stroopwafels in mijn koffer had, toen mocht ik koffer openmaken...
    Klopt. Bedoelde ik inderdaad. Dank allen voor de info. Ook de link naar de site is erg nuttig.

  9. Top | #29
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    145

    Standaard Re: Ervaringen douane Orlando

    Haha, dus daarom deelt United nu stroopwafels uit
    Onze reisverslagen staan hier : https://ruud2004.com/

  10. Top | #30
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2017
    Locatie
    Millingen aan de Rijn
    Berichten
    82

    Standaard Re: Ervaringen douane Orlando

    Even resumeren (als Florida-groentje moet ik nog veel leren): ik vul de gegevens van mijzelf en mijn familie in op de APC. Met deze gegevens die uitgeprint worden ga ik vervolgens naar de douane.
    Klopt dat een beetje zo?
    Mijn kinderen hebben een nieuw paspoort en voor de eerste keer in Amerika: heeft het dan zin om toch via de APC in te checken?

    De Esta's en paspoorten hebben we uiteraard bij ons (plus uiteraard gegevens waar we verblijven), we hebben onze gegevens al doorgegeven via de vliegtuigmaatschappij. Is er verder nog iets wat ik vergeet of rekening mee moet houden?

    Wat ben ik blij met dit forum: heb hier al heel wat nuttige informatie weten te verzamelen!

    Een vakantie naar Terschelling gaat toch iets makkelijker!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •