Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Ervaring kofferafmeting

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Berichten
    17

    Standaard Ervaring kofferafmeting

    Paar maanden geleden een 3-tal koffers Toulouse L gekocht via de ANWB. Ik zie nu pas dat de totale afmeting 166 cm is terwijl de maximale afmeting van Lufthansa 158 cm bedraagt. Iemand ervaring met deze maximale afmeting? Wordt hier streng op gecontroleerd?

  2. Top | #2

    Standaard Re: Ervaring kofferafmeting

    Wij zijn al meer dan 20 keer gevlogen naar USA. 1 keer op de terug weg vragen hierover gehad. Toen stonden we in de rij voor Delta om koffers af te geven.
    In de rij kwam een mannetje langs die gewicht opnam maar ook de afmetingen. Omdat onze koffers voldeden was er voor ons geen probleem.
    Anderen (vooral gewicht) wel. Maar dat was dus 1 keer op de 20. Verder nooit gezien of gehoord dat er problemen waren.
    Hangt dus erg af van de maatschappij en waar ze om willen (of moeten) op letten.

  3. Top | #3
    Banned User
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Berichten
    211

    Standaard Re: Ervaring kofferafmeting

    Ik heb nog nooit gezien dat een koffer werd gemeten. Ze worden wel gewogen en een grote koffer betekent ook een groter gewicht. Dus hou daar rekening mee.
    Handbagage zijn ze wat strenger qua afmetingen. Je ziet vaak zo'n bak waar de handbagage in moet passen. Maar ik heb ook nog nooit gezien dat iemand zijn handbagage in die bak moest zetten.

  4. Top | #4
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Ervaring kofferafmeting

    ... maar wel dat handbagage om zijn omvang werd geweigerd. Meermalen gezien al. Vooral United heeft er een handje van.

    Voor wat betreft je koffer van 166 cm: in het allerergste geval verwijzen ze je naar de 'odd size luggage', maar ik acht die kans heel erg klein.

  5. Top | #5
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Ervaring kofferafmeting

    Op Schiphol heb je tegenwoordig bij sommige maatschappijen die automatische bakken waar je de bagage in incheckt. Als ie daar in past (wat vermoedelijk wel het geval is) is het prima.
    If it ain't Dutch it ain't much

  6. Top | #6
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Ervaring kofferafmeting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenkamphuys Bekijk Berichten
    ... maar wel dat handbagage om zijn omvang werd geweigerd. Meermalen gezien al. Vooral United heeft er een handje van.
    En vaak terecht, als je ziet wat mensen soms meezeulen de cabine in. Wordt dan wel meestal kostenloos als ruimbagage getagd.
    Maar inderdaad, grootte is niet vaak het probleem, op het gewicht word veel meer gelet.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  7. Top | #7
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Berichten
    17

    Standaard Re: Ervaring kofferafmeting

    Bedankt voor de reacties. Heb nog mail gestuurd naar ANWB of ik ze nog kan ruilen ( al gekocht begin november ) maar ik acht de kans klein. Denk dat we de gok maar gaan wagen....
    Florida 2004-2010 en nu in 2018 weer
    Ons laatste reisverslag : https://floridadvt2018.blogspot.nl/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •