Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Ervaringen overstappen in Madrid

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2016
    Berichten
    64

    Standaard Ervaringen overstappen in Madrid

    Dit jaar vliegen we met Air Europa, en hebben we een overstap in Madrid. Iemand ervaring met Madrid?

  2. Top | #2
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Berichten
    133

    Standaard Re: Ervaringen overstappen in Madrid

    2 jaar geleden gedaan
    Gewoon een letter volgen weet zo niet meer welke maar dat kan je opzoeken
    Wij hadden een overstap van 1,15 uur en hebben het makkelijk gehaald met extra security check

  3. Top | #3
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Ervaringen overstappen in Madrid

    Hou er rekening mee dat het vliegveld van Madrid enorm is. De vluchten naar Amerika werden om mij onduidelijke redenen met een extra securitycheck gedaan en waren daarom helemaal achterin de verste terminal gezet. Als inderdaad alles meezit haal je het in een uur en een kwartier. Maar wat extra speling kan geen kwaad.

  4. Top | #4
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Ervaringen overstappen in Madrid

    Wij moesten op Madrid best wel hard doorstappen om een uur en kwartier overstap te kunnen halen....het is inderdaad een enorm vliegveld.

    Overigens is de vlucht van Amsterdam naar Madrid een EU vlucht en check je pas in Madrid in om naar de US te vliegen, dus daar doe je feitelijk pas de security check voor de US, dus dat is niet zo vreemd.

    De mensen die in Madrid boarden om naar de US te vliegen komen natuurlijk niet alleen uit Amsterdam...
    Laatst gewijzigd door Terpies; 03-04-18 om 22:42.
    If it ain't Dutch it ain't much

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2016
    Berichten
    64

    Standaard Re: Ervaringen overstappen in Madrid

    Ik begreep ook dat ze een uitdraai van de esta willen, klopt dat? En aangezien madrid dan een eu vlucht is, hoef je dan ook niet drie uur van tevoren op dusseldorf te zijn?

  6. Top | #6
    Florida Groupie Terpies's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    424

    Standaard Re: Ervaringen overstappen in Madrid

    De uitdraai van de ESTA hadden wij ook bij ons nav deze berichten, maar er is niet naar gevraagd en het klopt dat je niet drie uur van te voren op de luchthaven hoeft te zijn als je eerste leg van de vlucht naar een Schengen land is, twee uur is ruim voldoende (je ruimbagage wordt wel in 1x doorgelabeld naar de eind bestemming). Dus in dit geval heb je in Madrid de security clearance voor de US.
    If it ain't Dutch it ain't much

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2016
    Berichten
    64

    Standaard Re: Ervaringen overstappen in Madrid

    Top! We hebben 2 uur 15 voor de overstap, moet lukken. De kids zijn 13 en 16 dus die kunnen gelukkig goed doorlopen. En twee uur van tevoren is toch weer beter als drie uur van tevoren, scheelt weer minder vroeg rijden naar Dusseldorf....

  8. Top | #8
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Ervaringen overstappen in Madrid

    In Madrid hebben ze mij toen om een print van de Esta gevraagd, maar dat was nadat ik door een hopeloze vertraging van de eerste vlucht, de nacht in een Madrileens hotel had doorgebracht, en dus opnieuw moest inchecken.

    Maar goed ook. Ik had een typfout met het aanvragen gemaakt, waar ze mij op wezen. Ter plekke een nieuwe aangevraagd.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •