Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 48

Onderwerp: Koffermerk

  1. Top | #31
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Koffermerk

    Als je een visa cc hebt krijg je 15% korting
    https://www.icscards.nl/aanbiedingen...fers-en-tassen

    wij kochten daar Roncato lichtgewicht, geen poespas, gaan alweer een aantal jaren mee.
    https://www.travelbags.nl/roncato/?tn_q=Roncato+

    Stevig afgeprijsd nu, zag ik. Mss iets voor jullie?
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  2. Top | #32
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Koffermerk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moniquekruiningen Bekijk Berichten
    Als je een visa cc hebt krijg je 15% korting
    https://www.icscards.nl/aanbiedingen...fers-en-tassen

    wij kochten daar Roncato lichtgewicht, geen poespas, gaan alweer een aantal jaren mee.
    https://www.travelbags.nl/roncato/?tn_q=Roncato+

    Stevig afgeprijsd nu, zag ik. Mss iets voor jullie?
    nogmaals bedankt voor het meedenken en ook bedankt voor de goede tips.
    Wij hebben vandaag bij Blokker Carlton Cayenne L (donkerblauw) koffers besteld. We hadden nog VVV bonnen liggen. Van de week komen ze binnen. Wij hebben in het verleden goede ervaringen gehad met Carlton.
    Maar ja garantie biedt het nooit dat je koffers ongehavend terug komen. Even los van het merk. Natuurlijk kan goedkoop duurkoop zijn, maar je bent altijd overgeleverd aan de grillen van een bagagemedewerker.
    Al begrijp ik idd dat een Samsonite iets beter tegen die grillen op kan
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  3. Top | #33
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2014
    Berichten
    173

    Standaard Re: Koffermerk

    Stephie wij hebben dure samsonite koffers, maar bij onze laatste paar reizen bij beide koffers steeds een wiel eraf.
    Maar dat is het voordeel van samsonite even een mailtje erheen en ze sturen je een nieuw wiel op.
    Bij mijn partner is toen door Air Berlin de koffer opgehaald en die kreeg 4 nieuwe wielen er onder dat was super geregeld.
    Maar goed mocht je koffer echt onherstelbare schade oplopen dan kun je altijd op de luchthaven een rapportje oplaten maken en kun je die claimen bij je reisverzekering, wij kopiëren altijd de bonnen en bergen die goed op zodat als er iets is de bonnen niet vervaagd zijn en je ze zo aan de reisverzekering kan overhandigen.

  4. Top | #34
    Stamgast
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    170

    Standaard Re: Koffermerk

    Carlton is een prima koffer en mocht hij kapot van de band komen dan kan je gelijk naar de vliegmaatschappij lopen waar je een formulier kan invullen.
    Dit moet je wel gelijk doen anders heeft het geen zin meer (weet ik uit ervaring)
    Dan heb je kans dat je nog wat terug krijgt en anders kan je met die afwijzing nog bij de reisverzekering terecht.

    Veel plezier ermee.

    Jackie

  5. Top | #35
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Koffermerk

    .......
    Maar goed mocht je koffer echt onherstelbare schade oplopen dan kun je altijd op de luchthaven een rapportje oplaten maken en kun je die claimen bij je reisverzekering
    ............

    Voor je je rijk rekent, realiseer je wel, dat je vrijwel altijd minimaal EUR 50 of EUR 100 eigen risico hebt en dat een koffer na een paar jaar niets meer waard is voor de verzekering.

  6. Top | #36
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Koffermerk

    Lizz@ nou dat is balen dan, maar wel goede service van samsonite en air Berlin.
    Mickmak@ een paar jaar geleden kwam één van onze koffers terug met een fikse scheur. Wij zijn toen helemaal vergeten om er melding van te maken op Schiphol.
    Maar nu kom ik bij de opmerking van Knaapje uit, het ligt er natuurlijk ook aan wat voor verzekering je hebt. Als je een eigen risico hebt van 100 euro, dan is dat op een waarde van 150 euro van koffers een hoog bedrag. Ik heb eigenlijk geen idee hoe hoog mijn eigen risico is.
    Maar is het niet zo dat je de schade altijd meteen kunt verhalen op de vliegtuigmaatschappij? Mits je het meteen meldt op het vliegveld. Anders zou het wel balen zijn als je dure koffers van een paar jaar oud opeens niks meer waard zijn voor de verzekering.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  7. Top | #37
    Banned User
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Berichten
    211

    Standaard Re: Koffermerk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    .......
    Maar goed mocht je koffer echt onherstelbare schade oplopen dan kun je altijd op de luchthaven een rapportje oplaten maken en kun je die claimen bij je reisverzekering
    .............
    Wat staat er in zo'n rapportje?

  8. Top | #38
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Koffermerk

    Jaren terug (2005?) had ik een verdwenen wiel onder een zachte koffer, totale set prijs ca €100.
    toch melding gemaakt, ik meen bij KLM, moest ter plekke mijn koffer uitladen en overladen in een nieuwe samsonite.. enorm grote koffer, die ik aan een vriendin cadeau heb gedaan. Het was wel zo dat je alleen een hardshell koffer kreeg als die van jou ook een hardshell was,
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  9. Top | #39
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Koffermerk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moniquekruiningen Bekijk Berichten
    Jaren terug (2005?) had ik een verdwenen wiel onder een zachte koffer, totale set prijs ca €100.
    toch melding gemaakt, ik meen bij KLM, moest ter plekke mijn koffer uitladen en overladen in een nieuwe samsonite.. enorm grote koffer, die ik aan een vriendin cadeau heb gedaan. Het was wel zo dat je alleen een hardshell koffer kreeg als die van jou ook een hardshell was,
    Mooie oplossing, ben benieuwd of dat nog zo is. Maar het lijkt mij sterk. Dan moeten ze een groot magazijn hebben
    Misschien werken ze nu met tegoedbonnen.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  10. Top | #40
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Locatie
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Koffermerk

    Nadat onze dure Carlton en Samsonite vakkundig gemold waren zijn we over gegaan op 'zachte' koffers met ritssluitingen en dan uit de aanbieding of zonder merk. Daar val je je tenminste geen buil aan.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •