Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: Zoeken op Homeway -> totaalprijs?

  1. Top | #1
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Zoeken op Homeway -> totaalprijs?

    Weet iemand of je op Homeaway ook kan zoeken/sorteren/filteren op totaalprijs? Een villa van $100 per nacht kan net zo duur zijn als een villa van $150. Zojuist kwam ik er 1 tegen $500 manager fee + $280 taxes + $180 fees. Tja dan kan je prijs per nacht nog zo goedkoop zijn maar handig is het niet!

  2. Top | #2
    Banned User
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Berichten
    211

    Standaard Re: Zoeken op Homeway -> totaalprijs?

    Volgens mij is het zo dat je bij de zoekresultaten de prijs per nacht ziet. Als je dan op zo'n zoekresultaat klikt, opent een nieuwe pagina en wordt de totaalprijs voor de aangegeven periode berekend. Dat zou inhouden dat bij het weergeven van de zoekresultaten de totaalprijs nog niet 'bekend' is en er dus ook niet op kan worden gefilterd.

  3. Top | #3
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Zoeken op Homeway -> totaalprijs?

    Nee, daar kun je niet op filteren helaas. Dit maakt het idd ondoorzichtig. Maar volgens mij is het zo dat bij de meesten alles er nog bij komt, dus ik begin gewoon met de goedkoopste te zoeken en zie dan de bijkomende kosten wel.

  4. Top | #4
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Zoeken op Homeway -> totaalprijs?

    Wij maken ook gebruik van Homeaway/VRBO voor de verhuur van onze villa. Ik sta soms ook nog wel eens verbaasd, en ja er kunnen flinke verschillen zijn. De taxes zijn bijna overal 12% (met hier en daar 1% naar boven of beneden) en in de meeste gevallen komt die er nog bij, maar je kan ze als verhuurder ook op nul zetten in het systeem, alsof ze al in de rates zitten. De service fee is voor Homeaway/VRBO, en die betaal je altijd. Daarnaast kunnen er inderdaad managerfees tussen zitten, volgens mij is dat alleen als je professioneel verhuurbedrijf bent en meerdere huizen verhuurt. Ik kan dat zelf niet aan of uitzetten.

    Dus ja, ik kan me voorstellen dat dat heel onhandig vergelijken is ... Maar goed, zoals Fitzroy aangeeft, bij de goedkoopste beginnen is wel vaak het handigst. Maar ik zou ook vooral kijken naar een villa die je mooi vindt ! Qua locatie, uitzicht, inrichting, etc. Je bent tenslotte op vakantie. Overigens, wij hebben in de titelnaam de naam van onze villa staan, en hopen dan dat die mensen misschien ook eens even googlen op die naam. Dan komen ze op onze eigen website uit, en dan betaal je een stuk minder; de fees van Homeaway/VRBO vallen dan voor een groot deel immers weg (en die liggen boven de 20% ....). Alhoewel ik ook het idee heb dat het mensen toch een stukje vertrouwen geeft, via Homeaway/VRBO direct huren. En natuurlijk een totaaloverzicht. Het is voor ons wel de grootste bron van verhuurders overigens !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  5. Top | #5
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Zoeken op Homeway -> totaalprijs?

    Zoals Mattrob al aangeeft probeer ik ook altijd te zoeken op de naam van de villa. En probeer ik bij de villa eigenaar uit te komen, want dat is idd goedkoper.
    Vaak blijft het bij proberen want dan hebben ze een naam als villa Sunrise of Sunset, net als 1000 andere villa's.
    Het is dus echt slim van villa eigenaren om een unieke naam te geven aan je villa.
    Filteren op totaalprijs bij Homeaway kan helaas niet.

  6. Top | #6
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Zoeken op Homeway -> totaalprijs?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Don Tuse Bekijk Berichten
    Volgens mij is het zo dat je bij de zoekresultaten de prijs per nacht ziet. Als je dan op zo'n zoekresultaat klikt, opent een nieuwe pagina en wordt de totaalprijs voor de aangegeven periode berekend. Dat zou inhouden dat bij het weergeven van de zoekresultaten de totaalprijs nog niet 'bekend' is en er dus ook niet op kan worden gefilterd.
    Nou dat doen ze misschien maar al bij het zoeken geef je je datum op dus ze zouden het wel moeten weten


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fitzroy Bekijk Berichten
    Nee, daar kun je niet op filteren helaas. Dit maakt het idd ondoorzichtig. Maar volgens mij is het zo dat bij de meesten alles er nog bij komt, dus ik begin gewoon met de goedkoopste te zoeken en zie dan de bijkomende kosten wel.
    Ja dat kan je doen natuurlijk maar in extreme gevallen scheelt het $40 per nacht ja dan kan je beter meteen een "luxere" villa zoeken war het gewoon wél netjes is Allicht hopen ze op mensen die niet goed kijken? En alleen de prijs per nacht maar zien?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattrob Bekijk Berichten
    Wij maken ook gebruik van Homeaway/VRBO voor de verhuur van onze villa. Ik sta soms ook nog wel eens verbaasd, en ja er kunnen flinke verschillen zijn. De taxes zijn bijna overal 12% (met hier en daar 1% naar boven of beneden) en in de meeste gevallen komt die er nog bij, maar je kan ze als verhuurder ook op nul zetten in het systeem, alsof ze al in de rates zitten. De service fee is voor Homeaway/VRBO, en die betaal je altijd. Daarnaast kunnen er inderdaad managerfees tussen zitten, volgens mij is dat alleen als je professioneel verhuurbedrijf bent en meerdere huizen verhuurt. Ik kan dat zelf niet aan of uitzetten.

    Dus ja, ik kan me voorstellen dat dat heel onhandig vergelijken is ... Maar goed, zoals Fitzroy aangeeft, bij de goedkoopste beginnen is wel vaak het handigst. Maar ik zou ook vooral kijken naar een villa die je mooi vindt ! Qua locatie, uitzicht, inrichting, etc. Je bent tenslotte op vakantie. Overigens, wij hebben in de titelnaam de naam van onze villa staan, en hopen dan dat die mensen misschien ook eens even googlen op die naam. Dan komen ze op onze eigen website uit, en dan betaal je een stuk minder; de fees van Homeaway/VRBO vallen dan voor een groot deel immers weg (en die liggen boven de 20% ....). Alhoewel ik ook het idee heb dat het mensen toch een stukje vertrouwen geeft, via Homeaway/VRBO direct huren. En natuurlijk een totaaloverzicht. Het is voor ons wel de grootste bron van verhuurders overigens !
    Ja dat taxes er niet bij zitten snap ik (en is voor US logisch allicht) maar al die verplichte fees.... Dan kan je net zo goed $10 per nacht doen en 5k aan manager fees vragen dat is toch dom.... In NL zou zoiets toch wel snel aangepakt worden denk ik zo, je ziet het ook met vliegtickets en alles: alle verplichte kosten incl en meteen zichtbaar.

    Persoonlijk vinden wij de "mooiheid" van de villa wat minder boeiend. Als het maar schoon/netjes is mag er best bloementjesbehang op de muur zitten. Qua locatie is het natuurlijk wel handig filteren via de kaart van HomeAway. En ach het is dan wel vakantie maar helaas is er ook een budget Valt me wel op dat er minder (goedkope) keus is met een 5 slaapkamer villa dan met 3 of 4 maarja met 3 weken is het toch wel lekker om 5 kamers te hebben... Zoeken op de naam van de Villa is wel een goeie tip dat ga ik zeker ook even doen ja!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hannie Bekijk Berichten
    Zoals Mattrob al aangeeft probeer ik ook altijd te zoeken op de naam van de villa. En probeer ik bij de villa eigenaar uit te komen, want dat is idd goedkoper.
    Vaak blijft het bij proberen want dan hebben ze een naam als villa Sunrise of Sunset, net als 1000 andere villa's.
    Het is dus echt slim van villa eigenaren om een unieke naam te geven aan je villa.
    Filteren op totaalprijs bij Homeaway kan helaas niet.
    Oh ja Sunrise etc die zie je vaak genoeg :P

    Mocht iemand verder nog tips hebben voor een 5 slaapkamer villa (Orlando) richtprijs ~125 p/n dan houd ik me aanbevolen

  7. Top | #7
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Zoeken op Homeway -> totaalprijs?

    Wat ik vooral heel erg vervelend vind is dat je niet kunt filteren op ligging. Wij gaan in de winter naar Florida en dan is een ligging van het zwembadterras op het zuiden zo verschrikkelijk belangrijk. Wij hadden de afgelopen periode maar liefst een hele week stevige noordenwind en een temperatuur van max 23 gr. Dan is het niet fijn als je terras op het noorden ligt, want dan kun je dus gewoon niet buiten liggen.
    Ik moet dan echt op het kaartje van HomeAway kijken en inzoomen welke villa op het zuiden ligt.

  8. Top | #8
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Berichten
    476

    Standaard Re: Zoeken op Homeway -> totaalprijs?

    Oh dat is inderdaad ook een goeie als je in die tijd van het jaar gaat

  9. Top | #9
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Berichten
    374

    Standaard Re: Zoeken op Homeway -> totaalprijs?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hannie Bekijk Berichten
    Vaak blijft het bij proberen want dan hebben ze een naam als villa Sunrise of Sunset, net als 1000 andere villa's. Het is dus echt slim van villa eigenaren om een unieke naam te geven aan je villa.
    Eigenaren gebruiken vaak dezelfde foto's voor alle websites waarop zij hun villa aanbieden. Gebruik een foto om te zoeken met google afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door 6foot6; 08-04-18 om 09:56.

  10. Top | #10
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Zoeken op Homeway -> totaalprijs?

    Ja, dat is idd een goed idee.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •