Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: Schade door Irma, wie is na de orkaan op de Keys geweest?

  1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Jul 2017
    Berichten
    7

    Standaard Schade door Irma, wie is na de orkaan op de Keys geweest?

    Dag forumleden,

    Wij vertrekken zondag naar Florida, we hebben al 2 keer een annulering (25 september) gehad van een hotel op Key West en Marathon, er is nog teveel schade door Orkaan Irma. Nu vragen wij ons af of het wel aan te raden is om naar de Keys te gaan, zijn er mensen recent geweest zijn, na Irma?

    Groet Janny

  2. Top | #2
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Schade door Irma, wie is na de orkaan op de Keys geweest?

    Wij zitten nu in Florida en zijn de Keys ontvlucht voordat Irma zou komen.
    De situatie op de Keys is nu niet fijn. Mensen zijn volop bezig met hun huis en haard te herstellen. Fijne plekken om naartoe te gaan, zoals Bahia Honda Statepark, andere stateparks, National Key Deer Wildlife Refugee, Theatre of the Sea e.d. zijn allemaal gesloten. Het lijkt verstandiger om nu een andere bestemming in Florida te kiezen.
    Wij zitten aan de Gulfcoast en daar zie je ook nog volop hoogwerkers langs de weg, bomenopruimdiensten e.d., kun je nagaan hoe dat op de Keys moet zijn...

  3. Top | #3
    Newbie
    Ingeschreven
    Jul 2017
    Berichten
    7

    Standaard Re: Schade door Irma, wie is na de orkaan op de Keys geweest?

    O dat is fijn dat je reageert, jammer dat we niet naar de Keys kunnen, maar om daar nu een beetje de "ramp" toerist uit te gaan hangen gaat me te ver. Hoe is de situatie in de everglades, ben je daar ook van op de hoogte?

  4. Top | #4
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009
    Berichten
    1.072

    Standaard Re: Schade door Irma, wie is na de orkaan op de Keys geweest?

    Is het momenteel niet zo dat de keys alleen toegankelijk zijn voor
    residents en niet voor visitors
    althans dat is wat ik uit alle nieuws updates begrijp
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

  5. Top | #5
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Schade door Irma, wie is na de orkaan op de Keys geweest?

    Website van de Everglades met updates: https://www.nps.gov/ever/index.htm
    Everglades is deels geopend en deels dicht.

  6. Top | #6
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Schade door Irma, wie is na de orkaan op de Keys geweest?

    Ik vond deze youtube video: https://www.youtube.com/watch?v=cJpAHx-SEME Geeft wel een indruk hoe het een beetje is gegaan voor, tijdens en vlak na de orkaan. Als ik naar de verschillende hotels sites ga, kom ik berichten tegen van hotels die nog gesloten zijn maar binnenkort wel open gaan en ook die al open zijn. De mensen op Key West leven veelal van het toerisme dus ik denk dat zij blij zijn als er weer mensen komen (en ze weer geld kunnen gaan verdienen). Ze zullen er alles aan doen om zo snel mogelijk weer up and running te zijn en gasten te kunnen verwelkomen. Een ramptoerist zal je dus niet snel zijn maar hoeveel er te doen is en hoe gezellig het is weet ik niet. De bars waren volgens de meneer in het filmpje al vrij snel weer open

  7. Top | #7
    Newbie
    Ingeschreven
    Jul 2017
    Berichten
    7

    Standaard Re: Schade door Irma, wie is na de orkaan op de Keys geweest?

    Dank je voor je reactie

  8. Top | #8
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Berichten
    80

    Standaard Re: Schade door Irma, wie is na de orkaan op de Keys geweest?

    Als je kijkt op de live web cam van most southern point zie je gewoon toeristen lopen en foto's maken. Wat betreft ramp toerisme. Ze leven daar van deze industrie. We zijn vlak na Katrina in Nola geweest. Als lid van een forum gevraagd aan inwoners ter plekke wat ze vonden als we wel kwamen. Het antwoord was " we need money". Het was trouwens een unieke ervaring. De verwoesting was enorm maar vedbazingwekkend hoe snel in Nola het toerisme weer op de been was.

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    54

    Standaard Re: Schade door Irma, wie is na de orkaan op de Keys geweest?

    Het was de bedoeling dat we vandaag onze laatste vakantiedagen in Key West zouden doorbrengen maar we kregen onderstaande annulering van ons hotel.

    Due to the effects of Hurricane Irma your upcoming reservation has been cancelled and a full refund of your deposit issued.
    Although our hotel sustained very little damage during the storm, we do not anticipate the Keys being fully ready for visitors until mid October, as potable water and full electricity service has yet to be restored.


    Ze verwachten vanaf half oktober weer gasten te kunnen ontvangen.

  10. Top | #10
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Schade door Irma, wie is na de orkaan op de Keys geweest?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elstars Bekijk Berichten
    Wij zitten nu in Florida en zijn de Keys ontvlucht voordat Irma zou komen.

    Wij zitten aan de Gulfcoast en daar zie je ook nog volop hoogwerkers langs de weg, bomenopruimdiensten e.d., kun je nagaan hoe dat op de Keys moet zijn...
    Hoi, wil jij vertellen waar je ongeveer op de Gulfcoast zit?
    Ik ben er volgende week en ben een beetje geïnteresseerd hoe het er uit ziet.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •