Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: Disney vakantie 2019 Hotel & DDP vraag

  1. Top | #1
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    81

    Standaard Disney vakantie 2019 Hotel & DDP vraag

    Hallo iedereen,

    We zijn alweer bijna een jaar niet in Disney World geweest en stiekem alweer een beetje aan het kijken voor de meivakantie in 2019. Ik weet dat ik er erg vroeg bij ben, maar de voorpret is ook wat waard Wij proberen om het jaar naar Amerika te gaan (dit jaar wordt een camping vakantie) en volgend jaar willen we er een volledige Disney vakantie van maken, omdat de kinderen dan de perfecte leeftijd hebben (9 & 5).

    We willen dus graag on property gaan logeren, om zo volledig in de Disney sfeer te blijven. De prijzen vallen me alleen nog niet erg mee... Dit terwijl we toch een redelijk budget hebben. Hieronder ons budget, zoals ik het nu heb bedacht.

    - Vliegreis 4 x 700 = 2800 (zou misschien iets goedkoper kunnen)
    - Disney Hotel = 3000
    - Disney Tickets (14 dagen ultimate) = 1800
    - Eten en drinken = 2400 ($200 per dag)

    Helaas kan je op de Disney site nog niet controleren wat de prijzen zijn voor mei 2019, maar op bijvoorbeeld attractiontickets.ie heb ik al wel e.e.a. gevonden. Ik denk dat wij met ons budget gebonden zijn aan een value resort? Tenzij er een mooie aanbieding komt en dat is ook meteen de reden van mijn post hier. Welke sites houden jullie in de gaten om deals in de gaten te houden? Zijn er überhaupt deals voor on property hotels? Het liefst zouden wij in de Cars suite in het Art of Animation hotell zitten, maar die kan ik niet onder de 4000 vinden.

    Daarnaast ben ik benieuwd of er hier ervaringen zijn met het Disney Dining Plan. Wij doen altijd een mix van quick service en table service op vakantie en meestal is een budget van $200 per dag genoeg voor ons gezin. Volgens mij kan een DDP dan niet uit voor ons?

  2. Top | #2
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Disney vakantie 2019 Hotel & DDP vraag

    Ik raad je aan om de Disney site van Ierland in de gaten te houden: http://www.disneyholidays.ie/walt-disney-world/. De afgelopen jaren kwamen in april de aanbiedingen voor het volgende jaar vrij. Dus volgende maand zou je de aanbieden kunnen zien voor 2019. Ik weet natuurlijk niet of het dit jaar weer zo is maar het werkte altijd zo: ze starten met aanbiedingen voor verblijf, tickets, free dining, free memory maker en $200 gift card. Na een tijdje is de gift card $100, daarna geen giftcard meer en uiteindelijk ook geen free dining meer. Ik heb een paar keer van deze aanbieding gebruik gemaakt en de ervaring is dat er weinig kosten bij komen. Alleen de fooi van het eten in de table service restaurants.
    Sinds dit jaar biedt attractiontickets direct ie ook zo'n soort pakket aan: https://www.attractionticketsdirect....-resort-hotels
    Wat ik ook wel heb gedaan is via de USA site geboekt omdat ik te laat was voor de ie aanbiedingen. Het is een kwestie van alles uitproberen en kijken waar je het goedkoopst uit bent. Op de USA site is free dining meestal gekoppeld met volle bedrag betalen voor het hotel dus als je niet veel eet (want je moet best wat eten wil je het diningplan er uit halen) dan kan je beter kijken naar korting op het hotel. Houdt er rekening mee dat de suites erg duur zijn in verhouding met alle andere kamers (value en moderate) en er zijn weinig kortingen op suites te krijgen (die vallen (bijna) altijd buiten de aanbiedingen).
    Een andere site is die van undercover tourist: https://www.undercovertourist.com Zelf nooit bij geboekt maar wel gezien dat zij vaak de kamers net iets goedkoper kunnen aanbieden. Een split stay kan ook tot de mogelijkheden behoren. Als je geen goede aanbieding voor bv de Cars suite kan vinden, is het misschien leuk om daar een paar dagen te overnachten en de rest van de vakantie in een ander hotel.
    De ultimate tickets van de Ierse sites (wdw of attraction tickets) zijn bijna altijd het meest voordelig voor mensen die veel Disney willen. Vroeger heb ik ook wel eens jaarkaarten genomen omdat je dan ook allerlei kortingen krijgt (ook op verblijf) maar die zijn tegenwoordig zo duur geworden dat het meestal niet loont.

    In september ga ik weer naar Disney World. Ik heb bij de WDW site van Ierland geboekt voor 3 volwassenen: een 1 bedroom villa in Old Key West, diningplan (3x inclusief), $200 giftcard, memory maker en tickets (3x) voor 5400 euro. Niet goedkoop maar daar zit wel alles bij.
    O ja, vanaf deze maand moet je betalen voor parkeren bij de disney hotels dus vergeet dat er niet bij te rekenen als je een auto hebt. Maak je gebruik van de Magical Express en het Disney transport dan heb je die kosten natuurlijk niet.

    Ook al eens gedacht aan een Disney cruise?

  3. Top | #3
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Disney vakantie 2019 Hotel & DDP vraag

    Dat bijbetalen voor parkeren schijnt dan voor de UK markt weer niet te gelden. Had ik volgens mij ergens gelezen.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #4
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Disney vakantie 2019 Hotel & DDP vraag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Dat bijbetalen voor parkeren schijnt dan voor de UK markt weer niet te gelden. Had ik volgens mij ergens gelezen.
    O ja dat klopt. De contracten voor komende periode waren al getekend dus waarschijnlijk wordt het pas vanaf 2020 ook voor UK klanten betalen voor parkeren.

  5. Top | #5
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Berichten
    81

    Standaard Re: Disney vakantie 2019 Hotel & DDP vraag

    Wow! Super bedankt voor de uitgebreide reactie.

    De genoemde sites ga ik zeker in de gaten houden. Probleem met de aanbiedingen is alleen dat ik waarschijnlijk pas in juli/ augustus kan gaan boeken. Dan weet ik pas wanneer de meivakantie precies is en kunnen mijn vrouw en ik de verlofaanvragen voor het werk indienen. Waarschijnlijk zullen de aanbiedingen met het Disney Dining Plan dan al verlopen zijn, als ik je zo beluister. Zou wel jammer zijn, maar eerder kan ik waarschijnlijk echt niet boeken. Hopelijk zijn er tegen die tijd dezelfde kortingen als nu (14 boeken, 10 betalen), want dan kunnen we misschien naar een moderate resort. Alhoewel Pop me ook erg aanspreekt en hier lees ik ook goede dingen over.

    Wellicht weet jij dit al, maar wel interessant voor anderen, ik heb naar aanleiding van je post een korte chat gehad met iemand van attractiontickets.ie, omdat ik niet wist of je als Nederlander ook zo'n aanbeiding mag boeken. Dit is gelukkig wel het geval, het is geen probleem om een package als Nederlander te boeken, al kost het wel € 25 extra om de spullen op te sturen naar Nederland!

    Wij gaan overigens proberen om een keer zonder auto te gaan en met het vervoer van Disney te reizen, parkeerkosten zijn voor ons dus niet van toepassing. Het budget dat hierdoor vrijkomt kunnen we goed gebruiken voor het hotel Nog wel een vraag hierover; is er ergens op het Disneey terrein (bv Disney Springs) een Target of Walmart of iets dergelijks waar we wat boodschappen kunnen doen (water, melk, wat simpele snacks, etc)?

    Wat betreft je Cruise idee, daar hebben wij nog nooit aan gedacht, ik denk eigenlijk niet dat dit iets voor ons is, onze oudste heeft namelijk last van reisziekte, daarom gaan we ook niet meer rondreizen. Met medicijnen gaat het wel, maar daar wordt hij erg duf van, geen probleem in het vliegtuig (lekker slapen), maar wel als je in een cruiseschip zit.

  6. Top | #6
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Disney vakantie 2019 Hotel & DDP vraag

    Tja WDW is wel een beetje mijn ding dus ik geeft graag tips! Ik ben nu zo'n 13x naar WDW geweest waarbij ik verbleef in een Disney resort en daarbij komen nog meer bezoeken maar dan vanuit een hotel, villa of camping (totaal iets van 20x). Van die keren in een Disney hotel ben ik ook regelmatig gegaan zonder een auto te huren. Het Disney vervoer werk prima wat mij betreft. Alleen als je verschillende resorts wil bezoeken (bijvoorbeeld om er te eten) dan is het niet altijd prettig, de reistijd kan dan behoorlijk oplopen.

    Als het goed is, kan je in juli nog met free dining boeken. Je hebt wel kans dat de giftcard dan $100 is ipv $200. De free dining gaat er pas laat vanaf, in het najaar misschien?

    Op de site van Mousesavers kan je ook veel info vinden over goede deals. Er is ook een overzicht van wanneer de kortingen beschikbaar zijn gekomen de afgelopen jaren (voor de Amerikaanse markt): https://www.mousesavers.com/historic...nts/#codechart

    Er is op het Disney terrein nergens een supermarkt aanwezig. Elke resortwinkel heeft wel een afdeling met dingen als melk, cereals, water etc. Je kan natuurlijk ook boodschappen bestellen, die worden dan bij je resort afgeleverd. De andere optie is om naar 1 van de 3 benzinestations te gaan (Speedway). Let op, het is niet altijd mogelijk om op WDW ergens naar toe te lopen. Of je kan een Uber gebruiken om naar een supermarkt te gaan.

    En die cruisereizen, wij dachten ook dat het niets voor ons was maar gaan nu voor de 5e keer! Ik was als kind altijd heel snel auto-ziek en attracties als ronddraaiende theekopjes sla ik ook nog steeds over. Gelukkig ben ik er voor het grootste gedeelte overheen gegroeid maar nog steeds wel gevoelig. In een vliegtuig heb ik echter nog nooit last gehad en op de grote cruiseschepen ook niet. Neem altijd wel een pilletje zodat ik rustig kan wennen aan boord maar waarschijnlijk gaat het ook prima zonder dat ene (start) pilletje. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders en ziek zijn op vakantie is niet de bedoeling.

    Als er nog Disney vragen zijn dan hoor en beantwoord ik ze graag

  7. Top | #7
    Vaste Bezoeker Roy Reuter's Avatar
    Ingeschreven
    May 2016
    Locatie
    Rotterdam, NL
    Berichten
    97

    Standaard Re: Disney vakantie 2019 Hotel & DDP vraag

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mushu Bekijk Berichten
    Neem altijd wel een pilletje zodat ik rustig kan wennen aan boord maar waarschijnlijk gaat het ook prima zonder dat ene (start) pilletje. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders en ziek zijn op vakantie is niet de bedoeling.
    Mag ik vragen wat voor soort pillen je dan precies gebruikt? Is dat om misselijkheid tegen te gaan, of speciaal voor boten/reizen?

  8. Top | #8
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007
    Berichten
    1.218

    Standaard Re: Disney vakantie 2019 Hotel & DDP vraag

    Gewoon Cinnarizine of Primatour (daar zit ook Cinnarizine in maar is 3x zo duur). Vermindert misselijkheid bij oa reisziekte.

  9. Top | #9
    Vaste Bezoeker Roy Reuter's Avatar
    Ingeschreven
    May 2016
    Locatie
    Rotterdam, NL
    Berichten
    97

    Standaard Re: Disney vakantie 2019 Hotel & DDP vraag

    Bedankt, ga daar eens naar kijken bij de drogist.

  10. Top | #10
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2008
    Berichten
    158

    Standaard Re: Disney vakantie 2019 Hotel & DDP vraag

    Ik zie dat de free dining plan nu te boeken is.
    Wij willen in juli 2019 (zucht..dat is nog heel ver weg) naar Orlando gaan. 1 week disneyhotel en 2/3 weken een villa huren. Qua planning zou de eerste week van juli het leukste zijn want dan kunnen we vanuit het vliegveld met de magical express gaan. Maar dat is ook de week van the 4th July. Is het die week dat écht drukker dan bijv 2e week van july?

    Tevens twijfelen we tussen hotel Port Orleans Riverside of Caribien Resort....iemand tips (gezin met tieners)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •