Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Onderwerp: Jullie advies, droomreis moeder en kind

  1. Top | #1
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    47

    Standaard Jullie advies, droomreis moeder en kind

    Goedemorgen,

    Mijn zoontje van bijna 10 is dol op Harry Potter en waar moet je dan zijn...in Florida natuurlijk !
    Dus we hebben 1 grote droom sinds de scheiding en dat is samen op reis.
    Na enorm hard sparen en een meevaller ziet het erna uit, dat het ons dan nu toch echt gaat lukken deze droom te verwezenlijken.
    Ik heb alles uitgezocht maanden lang, reis schema's gemaakt, hotels bekeken en de ligging, kosten bespaar tips noem maar op....maar dan komt de twijfel en toch een beetje angst.
    Kan ik als moeder alleen met een kind van net 10 alleen naar Florida afreizen?ook nog In hurricane season, begin augustus.

    Vragen als hoe zit het met de overstap op de vlucht, is dit goed te doen?
    We willen alleen in orlando verblijven hotel met zwembad en dan om de dag universal paar dagen, discovery cove, seaworld zijn de speerpunten, avondje pleasure island. Rest lekker relaxen.
    Hebben we een auto nodig? of kan ik dit ook zonder doen? en hoe kom ik dan van de luchthaven in het hotel?
    Of stel ik huur voor 4 van de 13 dagen een auto, hoe krijg ik die auto opgehaald?
    ALs het beter is gewoon een auto te nemen voor 13 dagen hoor ik het graag. ;-).

    Veiligheid gaat me boven alles in deze situatie en we willen volop genieten van deze bijzondere trip, dus ik wil vooraf alles goed doordacht hebben zodat ik gerust kan vertrekken en boeken.
    Alle tips ook andere tips zijn welkom en worden zeer gewaardeerd. Dank jullie wel !

  2. Top | #2
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2017
    Berichten
    31

    Standaard Re: Jullie advies, droomreis moeder en kind

    Auto huren zou ik wel doen ja. Bij veel van die hotels heb je alleen een shuttle naar 1 park. Bovendien ga je dan een hotel zoeken met een shuttle.
    Helaas komen er dan wel iedere dag parkeerkosten bij en dus autohuur. Afstanden zijn groot, dus auto is wel noodzakelijk. Echter voor ca €20,- heb je al een prima auto per dag. Bovendien zou je anders een taxi van vliegveld moeten pakken en dan ben je ook al 2x 30,- kwijt of meer afhankelijk waar je zit.

    Overstap begrijp ik niet zo goed? Van waar vlieg je en waar moet je overstappen?

  3. Top | #3
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Jullie advies, droomreis moeder en kind

    Pleasure Island bestaat helaas niet meer.
    En de auto kunt u al op het vliegveld ophalen.

    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  4. Top | #4
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    47

    Standaard Re: Jullie advies, droomreis moeder en kind

    Ok super bedankt. Fijn ook je kosten indicatie van taxi etc.
    Als ik vlieg vanuit amsterdam moet ik 1x overstappen, anders zijn de tickets al snel 1100 euro pp. Die heb ik gewoon niet.
    Liefst boek ik een directe vlucht, maar ik heb alles afgezocht op wtc en skyscanner en klm en tui en kom op bizarre bedragen.
    Met 1x overstappen zit ik rond de 650 euro.
    Overigens kan ik ook vliegen vanaf dusselforf koln brussel of eindhoven, maar dat is allemaal nog duurder zag ik.
    De reis met ons 2 met vlucht verblijf auto parken komt nu al snel op 3500 euro en dan moeten we nog eten en drinken..Vandaar dat ik zoek naar een goedkopere vlucht optie.

  5. Top | #5
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    47

    Standaard Re: Jullie advies, droomreis moeder en kind

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    Pleasure Island bestaat helaas niet meer.
    En de auto kunt u al op het vliegveld ophalen.

    O echt? wat zonde dat vond ik geweldig jaren geleden !

  6. Top | #6
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2017
    Berichten
    31

    Standaard Re: Jullie advies, droomreis moeder en kind

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roxylemmens Bekijk Berichten
    Ok super bedankt. Fijn ook je kosten indicatie van taxi etc.
    Als ik vlieg vanuit amsterdam moet ik 1x overstappen, anders zijn de tickets al snel 1100 euro pp. Die heb ik gewoon niet.
    Liefst boek ik een directe vlucht, maar ik heb alles afgezocht op wtc en skyscanner en klm en tui en kom op bizarre bedragen.
    Met 1x overstappen zit ik rond de 650 euro.
    Overigens kan ik ook vliegen vanaf dusselforf koln brussel of eindhoven, maar dat is allemaal nog duurder zag ik.
    De reis met ons 2 met vlucht verblijf auto parken komt nu al snel op 3500 euro en dan moeten we nog eten en drinken..Vandaar dat ik zoek naar een goedkopere vlucht optie.
    Is afhankelijk van waar je overstapt en wissel je van maatschappij?
    Meestal heb je wek genoeg tijd bij overstap. Bij vertraging is het natuurlijk altijd vervelend maar het is niet anders.

    Indien je per se geen auto zou willen huren is Uber ook nog een optie. D
    an heb je wel internet nodig tijdens je reis, maar dat is vrij voordelig en met kortingscodes kun je daar ook mee besparen.

  7. Top | #7
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Jullie advies, droomreis moeder en kind

    Samen met mijn dochter van 11, ging ik als alleen staande moeder in 2012 voor het eerst naar Florida. Pakketreis bij nu TUI geboekt. Motel + tickets en zelf een auto gehuurd en kaartjes voor toen WDW en SeaWorld geboekt. Easypeasy echt super relaxte vakantie daar. Iedereen is aardig en geintresseerd, al is t oppervlakkig, maar mensen willen je altijd helpen en staan je iig te woord. Zelf ben ik heel erg blij dat we met de carnavals week zijn gegaan die 1e keer. Later zijn we in juli, augustus maar ook in mei en juni geweest. Juli en augustus zal ik niet makkelijk meer doen.. vanwege de hitte.. mensen die in de winkels in de pretparken in de winkeltjes tegen de muur gaan zitten om bij de airco af te koelen.. in Miami een Mc Donalds invluchten alleen om de hitte te ontvluchten.. Druk is het er, bijna, altijd. Maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar februari/maart/april en mei. Dit jaar gaan we met kerst.. of het dan ook heet is zullen we pas daarna kunnen vertellen..

    Overstappen hebben we overigens in de afgelopen jaren gedaan in Frankfurt, Londen, Atlanta en Toronto, allemaal zonder problemen..

    Nog een kleine toevoeging.. je kan t natuurlijk zo gek maken als je zelf wil/kan. Maar wij besteden gemiddeld toch zo'n 5500 euro per vakantie.
    We kopen dan wel voor zo'n 1000 euro kleding..
    Laatst gewijzigd door moniquekruiningen; 06-03-18 om 16:17.
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  8. Top | #8
    Florida Groupie José's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2006
    Locatie
    t’ Gooi
    Berichten
    370

    Standaard Re: Jullie advies, droomreis moeder en kind

    Pleasure Island heet nu Disney springs helemaal vernieuwd met leuke shops, restaurants, grote parkeergarages etc. Heel erg mooi geworden!
    https://www.disneysprings.com/?CMP=O...parks_gmap_415


    Al 26 jaar florida vakanties🇺🇸🏖


  9. Top | #9
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2018
    Berichten
    47

    Standaard

    @moniquekruiningen;
    super bedankt, dit geeft me wat meer vertrouwen :-)
    Ik ben afgekeurd volledig dus dit is voor mij een giga reis en bedrag, dus zal helaas een beetje moeten oppassen. Ik wil zeker ook een dag gaan touren.
    Helaas lukt het in de andere vakanties niet vanwege splitsing papa/mama. ik wil er echt de tijd voor nemen. Dus er komen veel zwembad dagen tussendoor ;-).
    Ik moet zeggen dat we wel hoogseizoen turkije gangers zijn met 44 graden gemiddeld en dat goed kunnen verdragen gelukkig.nog tips mbt verblijf? gunstige leuke hotels?

    @José;
    super ! Dank je wel !!!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-03-18 om 00:17. Reden: 1+1

  10. Top | #10
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Jullie advies, droomreis moeder en kind

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roxylemmens Bekijk Berichten
    super bedankt, dit geeft me wat meer vertrouwen :-)
    .nog tips mbt verblijf? gunstige leuke hotels?
    Ja zeker als je niet te duur uit wil zijn, boek een motel! Wat ik kan aanraden is Ramada Gateway inn. Prima motel in Kissimmee, met een gewoon zwembad, maar wel een betaalbare snackbar/broodjes zaak. Zodat je niet weg hoeft om te eten. Zelf verblijf ik dit jaar in Season Florida Resort ook in Kissimmee ca € 55 per nacht met zijn 2. Ik kijk op Trivago/ tripadvisor en boek eigenlijk gewoon het goedkoopste motel wat meer dan een 7 scoort. Wij hebben zelf geen behoefte aan een hotel, dat hebben we gedaan, maar ik vind de auto voor de deur erg makkelijk. Afgelopen jaar heb ik een villa gehuurd, ook niet onaardig maar voor ons 2 helemaal niet nodig. De Florida vakanties zijn een bijzonder soort doe vakanties."s ochtends op tijd de deur uit (low budget) wat fruit/yoghurt/broodje bij de Wallmart halen, of indien je een koelkastje op de kamer hebt melk en cornflakes op de kamer.. En s avonds voor t eten of er na weer thuis. Met het koffiezetapparaatje maken we soms heet water om noodles of zo te eten.
    En low budget activiteiten; Kelly Springs, heerlijk om doordeweeks te gaan zwemmen..
    Laatst gewijzigd door moniquekruiningen; 06-03-18 om 17:50.
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •