Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Vliegen met Thomas Cook

  1. Top | #1
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Berichten
    188

    Standaard Vliegen met Thomas Cook

    Hallo!
    Ik heb een vlucht op het oog om met mijn man en 3 kinderen op 27 april naar Orlando te vliegen.
    We vliegen van Amsterdam met Easyjet naar vliegveld LGW Londen en vliegen vanaf dat vliegveld verder met Thomas Cook naar Orlando.
    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Thomas Cook?

  2. Top | #2
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.026

    Standaard Re: Vliegen met Thomas Cook

    Ik heb geen ervaring met Thomas Cook, toch wil ik je deze constructie afraden.
    Ik neem aan dat je deze vluchten niet op 1 ticket krijgt, maar verschillende tickets hebt. Als je dan vertraging of ander gedoe op de eerste vlucht hebt, heeft dat vervelende consequenties voor de tweede vlucht. Je komt bv. te laat voor de tweede vlucht en daar sta je dan. Je kunt niet meer mee en moet een nieuw ticket kopen. Je wordt nl. niet
    automatisch omgeboekt als de eerste vlucht niet van dezelfde maatschappij of alliantie is als de tweede vlucht.

    Als je bv. naar London gaat met British Airways en je gaat vanaf London naar Orlando ook weer met BA en je komt te laat door vertraging voor de 2e vlucht, dan is dat te wijten aan BA en zorgt BA voor kostenloze omboeking. Dat is niet het geval met de combinatie Easyjet en Thomas Cook. Dit wordt gezien als 2 aparte reizen en beide maatschappijen doen dan niets voor jou. Je moet dan zelf overal achteraan en betaalt dan opnieuw de kosten van de vlucht.

  3. Top | #3
    Florida Fanaat hannie's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Berichten
    1.111

    Standaard Re: Vliegen met Thomas Cook

    Dat wilde ik ook zeggen.

  4. Top | #4
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Berichten
    188

    Standaard Re: Vliegen met Thomas Cook

    Bedankt voor je reactie. Hier heb ik dus helemaal niet over nagedacht. En we willen absoluut het risico niet nemen om een vlucht te missen. Nog even verder zoeken dan maar

  5. Top | #5
    Florida Groupie moniquekruiningen's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2011
    Locatie
    Gilze, the Netherlands
    Berichten
    465

    Standaard Re: Vliegen met Thomas Cook

    Er zijn zoveel sites waar je dagelijks kan checken, ook op meerdere momenten per dag. Kijk bijvoorbeeld eens bij www.chaser.nl
    www.momonde.de en www.momondo.nl
    www.kayak.de en www.kayak.nl
    ik boekte zelf voor een aardige prijs bij gate1, wat van tix is, maar die had die prijs die avond net weer niet.

    en let op er zit veel prijsverschil in het feit of je met of zonder bagage boekt.
    en uit eigen ervaring, laat EDreams links liggen, duurt letterlijk weken voordat ze reageren, de telefoonnummers die ze vermelden bestaan niet en als je ze echt wil bellen eindig je in India. Met iemand die neel aardig maar ook slecht te begrijpen is.
    2012 Orlando, 2013 ourtriptoflorida2013.blogspot.nl
    2014 ourtriptoflorida2014.blogspot.com 2016 kissimmee 2017 Davenport 2018 https://xmas2018inflorida.blogspot.com
    2020
    https://florida022020.blogspot.com

  6. Top | #6
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Vliegen met Thomas Cook

    Is het niet zo dat GTW een overstap garandeert?
    Ik meen dat ergens gelezen te hebben.
    Misschien even kijken op de GTW site?

  7. Top | #7
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Vliegen met Thomas Cook

    Neen!
    Er wordt helemaal niets gegarandeerd wanneer je met 2 échte losse tickets vliegt.
    Helaas...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  8. Top | #8
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Vliegen met Thomas Cook

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    Neen!
    Er wordt helemaal niets gegarandeerd wanneer je met 2 échte losse tickets vliegt.
    Helaas...


    Nou, dat is duidelijk.
    Niet doen dus.

  9. Top | #9
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Vliegen met Thomas Cook

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    Neen!
    Er wordt helemaal niets gegarandeerd wanneer je met 2 échte losse tickets vliegt.
    Helaas...


    Klopt Corrus.
    Alleen als je boekt via:

    Flight connections



    GatwickConnects flight booking service What should I do if I have missed my connecting flight? If you haven’t booked a GatwickConnects Protected Connection, then ... In the event that your flight has been significantly delayed and you have missed your connecting flight, we will ensure that we arrange an alternative flight



    Book flights with GatwickConnects



    book connecting flights. GatwickConnects Flight connections via Gatwick can save you time and money Book flights with GatwickConnects GatwickConnects is ... service designed to help you book and connect flights via Gatwick Airport, often offering huge savings and quicker connections compared to other routes.





    Cor, begrijp ik het goed.
    Of zelf actie ondernemen of bijvoorbeeld Amsterdam Orlando boeken bij één van de vele reissites?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •