Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Reisschema koekoek75: Meivakantie 2018 met kindjes van 6 en 8 jaar

  1. Top | #1

    Standaard Reisschema koekoek75: Meivakantie 2018 met kindjes van 6 en 8 jaar

    Goedemorgen,

    Zo leuk om al die verschillende reisschema's te bekijken ;-)) Mijn man en ik en onze meisjes van 6 en 8 jaar gaan in de meivakantie 16 dagen in Florida op pad. We vliegen 26 april naar Miami en gaan 12 mei weer richting Nederland. De meisjes gaan voor het eerst lang vliegen en zijn dus (logischerwijs) nog niet eerder in Amerika geweest. We hebben er nu al gigantisch veel zin in...

    We willen liever niet teveel ' on the road' zijn met de dames, maar natuurlijk wel een hoop zien;-) Reisschema in concept is een beetje:

    26/4 aankomst Miami
    27/4 Miami
    28/4 Miami -Key Largo
    29/4 Key Largo
    30/4 via Everglades richting Sanibel?
    1/5 Sanibel
    2/5 Sanibel
    3/5 Sanibel
    4/5 Clearwater/ St. Petersburg?
    5/5 Clearwater/ St. Petersburg?
    6/5 Clearwater/ St. Petersburg?
    7/5 Kissimee / Orlando
    8/5 Kissimee / Orlando (Disney)
    9/5 Kissimee / Orlando (Disney)
    10/5 Fort Lauderdale
    11/5 Fort Lauderdale
    12/5 vlucht naar huis

    Is dit wat?? Willen jullie kenners er eens op schieten ;-)) Tips voor uitstapjes, accomodaties (hotels, huizen, airbnb, etc.) etc. etc. zijn meer dan van harte welkom.

    Fijne dag verder. groet, Anna

  2. Top | #2
    Florida Groupie tomenvalesca's Avatar
    Ingeschreven
    May 2008
    Locatie
    Hasselt
    Berichten
    324

    Standaard Re: Meivakantie 2018 met kindjes van 6 en 8 jaar...

    Wat een leuke vooruitzichten! Wij moeten nog wat langer wachten tot augustus, maar in ieder geval allebei een superleuke vakantie in het vooruitzicht!

    -Miami vinden wij persoonlijk niet zo wauw (onze verwachtingen werden toch niet ingelost...) Ik zou dan persoonlijk de dag na je aankomst al vertrekken naar Key Largo om de dag nadien door te rijden naar Key West, je kan zelfs in 1 dag naar Key West rijden met een tussenstop in Key Largo,(wij doen altijd een tussenstop in het Morada Bay cafe-WAUW) in ieder geval... Key west is fantastisch! Kan je makkelijk 2 dagen blijven- zeker de sunset celebration gaan bekijken!

    -In de buurt van Sanibel: Fort Myers Beach, Lovers Key state park, Bowman's beach bij Sanibel zelf (bij captiva Island gaan eten in de bubble room), Manasota key (haaientanden zoeken ipv schelpen) zit je tussen de locals!

    -in de buurt van Clearwater misschien een dagje bush gardens afhankelijk van je kids als die graag diertjes zien, Clearwater 's avonds een leuke wandeling over de pier

    -Disney, gewoon genieten! Als je naar Magic Kingdom gaat, probeer een character breakfast te boeken zo vroeg mogelijk! (Wij hadden vb een reservatie in het chrystal palace om 8u), op deze manier kan je het park al binnen terwijl het nog niet open is, dus heb je voor jezelf en je gezin een bijna volledig park voor jullie alleen en kan je dus fantastisch mooie foto's maken aan het kasteel, lekker ontbijten en al foto's maken met enkele characters, en je staat niet in de drukte als het park om 9u open gaat. Je gaat in Mei dus ik zou (persoonlijk) de studio's niet doen, er is daar op dit moment zoveel dicht en ze zijn er zo druk aan het verbouwen dat je er geen volledige dag kan besteden, en dat is wel jammer gezien de ticketprijzen (moesten jullie een hopper ticket nemen raad ik je wel aan om naar Fantasmic te gaan kijken, die is echt fantastisch!!) Epcot vond onze kleine meid geweldig want daar zitten Anna en Elsa natuurlijk... Animal Kingdom is ook leuk door alle dieren, hangt een beetje van jullie voorkeur af. Naast de parken moet je zeker ook eens gaan shoppen bij Disney springs (de cupcake ATM uitproberen bij sprinkles cupcakes en wat gaan eten in het rainforest café) , 's avonds wandelen over Boardwalk Disney (= gratis) en je kan zeker een kijkje gaan nemen in Celebration (een klein stadje dat onderhouden is door Disney)

    In de Florida Mall zit een build a bear, DOEN!!! kunnen de kids zelf een beer maken - beer kiezen, opvullen, een hartje geven, geluid en zelfs een geurtje kiezen, kleertjes uitkiezen... you name it, they have it! Ze krijgen zelfs een geboortecertificaat mee!

    Met kids geef ik nog zeker de raad mee, neem overal reserve kledij of zwemkledij mee! In Florida vind je op erg veel plaatsen (vb Disney Springs, celebration,...) splash pads- kunnen de meiden even spelen, zich verfrissen. Wij zochten vaak op waar deze te vinden waren, ons dochtertje vond het zoooo leuk, en dan genieten mama en papa natuurlijk ook!

    Vooral, genieten genieten genieten!!!! Het gaat sowieso een reis worden om nooit te vergeten!

  3. Top | #3
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    485

    Standaard Re: Meivakantie 2018 met kindjes van 6 en 8 jaar...

    Ik persoonlijk zou meer dagen in kissimmee verblijven . Er is daar zoveel te zien, naast de parken zou ik ook naar downtown disney gaan , misschien kelly park , een waterpark ect
    Als accommodatie een eigen villa met zwembad of een appartement , je hebt dan wel meer aanspraak omdat je een gemeenschappelijk zwembad/speeltuintje hebt.

  4. Top | #4
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Meivakantie 2018 met kindjes van 6 en 8 jaar...

    Ik zou Ft Lauderdale overslaan. Wij zijn daar de laatste paar dagen van onze rondreis geëindigd, en het was het minst leuke deel. Niks bijzonders. Zitten weinig leuke bezienswaardigheden in de buurt.
    Miami vonden wij prima voor een dag, alles gezien wat we wilden. Zou daar geen lang verblijf hoeven.

    Ik zou dan liever een nachtje extra bijplakken en naar Key West rijden. Leuk om daar de sfeer te proeven en de sunset met veel straattheater mee te pakken. Wij waren er 1 dag en vonden dat prima. Is er een speciale reden voor Key Largo? Anders kun je Islamorada ook overwegen. Vonden wij erg leuk, idd even bij Morada Bay stoppen! En voor de kids is visjes voren bij Robbie's een must! Ons hotel daar was ook het leukste vd reis, hele fijne kamers met keukentje en tuintje!

    Wij zaten 5 dagen in een fantastische villa in Cape Coral waar we ook een boot bij hebben gehuurd, Écht een aanrader. Van daaruit naar Sanibel en Ft Myers geweest. Heel leuk. Maar om nou 3 dagen op Sanibel te zitten zou ik niet doen denk ik.
    In Clearwater kun je mer Little Toot een bootexcursie doen met dolfijnen spotten. Zelf niet gedaan maar lees er goede verhalen over.
    En inderdaad: plan meer tijd in Orlando/Kissimee, er is zoveel te doen daarna! Pak zéker ook één vd aquaparken mee, vinden je meiden vast geweldig. Wij hebben een keuze gemaakt uit de vele pretparken. Ook gezien de prijzen. Onze kinderen vonden een achtbaan=achtbaan en maakt niet uit in welk park die staat. Dus kozen wij voor een 14-ds pas van Bush Gardens/Seaworld/Aquatica. Was super. Vooral het zwempark ook erg leuk. Disney zijn wij helaas niet meer aan toekomen. Dit doen we komende zomer in Parijs hahaha.

    Ik adviseer je echt om waar mogelijk villa's te huren. Is zo fijn dat je na een lange dag in je eigen accomodatie bent, elk een eigen slaapkamer, eigen zwembad. Lekker zelf ontbijtje maken s morgens.
    Dit lukt niet overal, wij hadden ook een combinatie van hotels en op twee plekken een villa en dat is uitstekend bevallen.

  5. Top | #5
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Meivakantie 2018 met kindjes van 6 en 8 jaar...

    Wat spannend voor jullie en jullie dochters! Verblijven jullie ook echt op Sanibel of in een hotel in de buurt?
    Ik zou ook wat meer dagen in Orlando plannen. Veel plezier met het plannen en de voorpret!
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  6. Top | #6

    Standaard Re: Meivakantie 2018 met kindjes van 6 en 8 jaar...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kletskous Bekijk Berichten
    Ik zou Ft Lauderdale overslaan. Wij zijn daar de laatste paar dagen van onze rondreis geëindigd, en het was het minst leuke deel. Niks bijzonders. Zitten weinig leuke bezienswaardigheden in de buurt.
    Miami vonden wij prima voor een dag, alles gezien wat we wilden. Zou daar geen lang verblijf hoeven.

    Ik zou dan liever een nachtje extra bijplakken en naar Key West rijden. Leuk om daar de sfeer te proeven en de sunset met veel straattheater mee te pakken. Wij waren er 1 dag en vonden dat prima. Is er een speciale reden voor Key Largo? Anders kun je Islamorada ook overwegen. Vonden wij erg leuk, idd even bij Morada Bay stoppen! En voor de kids is visjes voren bij Robbie's een must! Ons hotel daar was ook het leukste vd reis, hele fijne kamers met keukentje en tuintje!

    Wij zaten 5 dagen in een fantastische villa in Cape Coral waar we ook een boot bij hebben gehuurd, Écht een aanrader. Van daaruit naar Sanibel en Ft Myers geweest. Heel leuk. Maar om nou 3 dagen op Sanibel te zitten zou ik niet doen denk ik.

    Ik adviseer je echt om waar mogelijk villa's te huren. Is zo fijn dat je na een lange dag in je eigen accomodatie bent, elk een eigen slaapkamer, eigen zwembad. Lekker zelf ontbijtje maken s morgens.
    Dit lukt niet overal, wij hadden ook een combinatie van hotels en op twee plekken een villa en dat is uitstekend bevallen.
    Dank voor je leuke bericht! Zo leuk als er gereageerd wordt op je oproep... Mag ik vragen hoe/via wie jullie de villa's regelden? Het lijkt me inderdaad ook fijn om een 'eigen' plekje te hebben voor een paar daagjes... Hotels gewoon via Expedia of Booking of heb je daar ook nog tips voor??

    Key West lijkt me zo ontzettend ver, maar ik word wel enthousiast van alle goede verhalen erover ;-))

    dank alvast weer, groet, Anna

  7. Top | #7

    Standaard Re: Meivakantie 2018 met kindjes van 6 en 8 jaar...

    Heel spannend allemaal, zo leuk! We hebben nog helemaal geen accomodaties geboekt hoor, maar de omgeving van Sanibel is wel goed toch? We gaan waarschijnlijk na jullie tips wel uitbreiden in Orlando. Dank!

  8. Top | #8

    Standaard Re: Meivakantie 2018 met kindjes van 6 en 8 jaar...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ietie Bekijk Berichten
    Ik persoonlijk zou meer dagen in kissimmee verblijven . Er is daar zoveel te zien, naast de parken zou ik ook naar downtown disney gaan , misschien kelly park , een waterpark ect
    Als accommodatie een eigen villa met zwembad of een appartement , je hebt dan wel meer aanspraak omdat je een gemeenschappelijk zwembad/speeltuintje hebt.
    Wat is een goede site om appartementen of villa's te huren? Dank in ieder geval voor je antwoord!

  9. Top | #9
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Feb 2007
    Berichten
    784

    Standaard Re: Meivakantie 2018 met kindjes van 6 en 8 jaar...

    Wij hebben wel eens gehuurd via VRBO/ home away.
    2007-Florida, 2009-West-Amerika, 2010-NYC, 2011-Florida, 2012-Florida, 2014-Florida, 2015-Florida, 2016-Florida 2017-Florida 2018-Florida 2019-Houston-Bradenton (Florida) 2019-New York City 2020-Washington DC- Bradenton (Florida)
    Blog 2015/ 2016 Blog 2017
    Blog 2018 Blog 2019


  10. Top | #10
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2016
    Berichten
    334

    Standaard Re: Meivakantie 2018 met kindjes van 6 en 8 jaar...

    Velen zoeken de villa's inderdaad via Homeaway of Micazu.
    Ik wilde de villa's persé zelf los boeken omdat ik dan exact wist hoe deze eruit zagen en waar ze lagen. Als je dit via een reisorganisatie doet, boek je vaak in een bepaalde categorie en weet je ongeveer wat erin zit.
    En ik wilde ook van Nederlandse eigenaren, gezien het gemak van het contact. En dat was ook gewoon heel fijn.

    In deze villa verbleven we in Orlando, nog enkele dagen beschikbaar in de meivakantie:
    https://www.micazu.nl/vakantiehuis/v...ppiness-18039/

    En in Cape Coral zaten we in villa Santa Rosa, van Nederlandse eigenaar Sjef Heesakkers. Link via Homeaway doet het ineens effe niet.

    De overige hotels heb ik via American Estates geboekt (ook de auto trouwens), simpelweg omdat ik het zelf via bijv. Booking/Trivago etc niet goedkoper kon vinden. Enkele avonden mee bezig geweest maar ik kwam zelf telkens duurder uit.
    Dus ik vond het wel prima, en ook wel een fijn idee dat dat gewoon goed geregeld was, en dat was het ook.
    Laatst gewijzigd door Kletskous; 31-01-18 om 22:21.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •