Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 3 van de 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 78

Onderwerp: Controle op Schiphol

  1. Top | #21

    Standaard Re: Drukte op Schiphol bij controles

    Mijn stelling was: op Amsterdam zijn we gewend snel geholpen te worden.
    In de VS weten we dat het lang duurt.

    Als het dan ook een keer lang duurt op Amsterdam staan we opeens vooraan met mopperen en wordt het zelfs op het journaal uitgezonden, terwijl dit in andere landen gewoon dagelijkse kost is. In dat opzocht zijn we
    mischien wel verwend hier.

    Om lange tenen te voorkomen zal ik mijn posts hier vanaf nu alleen nog maar beperken tot feitelijke info.
    Geen zin in discussie over wel/niet etc. Btw. Voor verre vluchten is het advies al jaren 3 uur tevoor.



  2. Top | #22
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Locatie
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA
    Berichten
    3.137

    Standaard Re: Drukte op Schiphol bij controles

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fitzroy Bekijk Berichten
    Maar goed, dat wordt dus 3 uur vantevoren naar Schiphol.
    Da's toch altijd 3 uur van te voren aanwezig zijn op de luchthaven... Geen probleem toch??
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

  3. Top | #23
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Drukte op Schiphol bij controles

    Intercontinentaal wel, maar voor Europa niet, dat wordt toch een uur eerder. Trouwens, de balies bij TUI waren de laatste niet eens open, meer dan 3 uur van tevoren.

  4. Top | #24

    Standaard Re: Drukte op Schiphol bij controles

    De balies van TUI zijn sinds kort vanaf 4 uur smorgens de gehele dag geopend voor alle
    vluchten.



  5. Top | #25
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    871

    Standaard Re: Drukte op Schiphol bij controles

    Ik ben twee weken geleden vanaf Amsterdam naar Florida gereisd.
    En voor mij de eerste keer met de "nieuwe"beveiliging.
    Vond het prima. Mooi en snel.
    En daarna een chaos voor de paspoortcontrole.
    Slecht drie marechaussee aanwezig en zeer lange rijen.
    Daarna konden we gelijk doorlopen want de boarding begon al.

  6. Top | #26
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Drukte op Schiphol bij controles

    Als ik om 12u ga vliegen en om 10u op Schiphol ben (wat ik dus altijd ook doe) en er een rij staat van 2 uur, dan heb ik een probleem. Dan zitten mijn koffers in het vliegtuig, maar ik niet.
    In Amerika weet ik het en kan het variëren van een kwartier tot 2 uur. Daarmee kan ik rekening houden, ik neem dan ook geen vluchten met tussenstops korter dan 2 uur. Heb zo in Amerika al eens een connecting flight gemist (ondanks 2 1/2 uur er tussen).

    De afgelopen jaren ben ik altijd snel door de paspoortcontrole heen op Schiphol en als veel mensen van de marechaussee ineens in Griekenland zitten om de vluchtelingen te assisteren naar de rest van Europa,
    dan weet ik dat ik dus vroeger op Schiphol moet zijn, zodat ik verzekerd ben van het halen van de vlucht. Het was blijkbaar altijd al 3 uur, maar met 2 uur ging het altijd goed. Zal er een uurtje eerder zijn voor de zekerheid (wat dus ook wordt aangegeven :P ).

  7. Top | #27
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Berichten
    480

    Standaard Re: Drukte op Schiphol bij controles

    Ach garantie omtrent de tijd die je kwijt bent aan de controles zowel op Schiphol als in Amerika heb je toch nooit. Wij zijn op Orlando vanwege iemand met een rolstoel in het gezelschap al eens naar een andere rij verwezen waarbij die rij het minste snel ging waardoor we krap aan de vlucht haalde. Dit terwijl we ruimschoots op tijd aanwezig waren op de luchthaven en zelfs eerder dan we normaal doen op Orlando.

    Het jaar er op in dezelfde periode ook ruim op tijd naar de luchthaven en mochten we zonder controle van de handbagage zo doorlopen naar de gate, enige controle was de paspoorten en tickets wat ons 15 minuten tijd kostte.

    Tja wie zal zeggen hoe lang er er volgende keer over doen.

    Wat het artikel betreft is het in ieder geval een waarschuwing voor mensen die denken dat het allemaal wel meevalt en altijd wat later gaan dan aanbevolen. Wat ik begreep deed de automatische paspoort controle het ook niet dus dan heb je ook rijen met mensen die denken sneller door te kunnen die ook in de rij plaats moeten nemen.

  8. Top | #28
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.539

    Standaard Re: Drukte op Schiphol bij controles

    Het scheelt in elk geval dat mensen die niet zo vaak vliegen bij 'EU passports' gaan staan en 'All passports' even voor het gemak vergeten, als het daar rustiger is.
    Ach, ik zie dus wel. Ik zorg wel dat ik er eerder ben dan de 2 uur die ik normaal doe. Misschien scheelt het ook als je door de weeks gaat reizen ipv in het weekend.

  9. Top | #29
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Locatie
    stein
    Berichten
    237

    Standaard Re: Drukte op Schiphol bij controles

    Als ze adviseren om 3 uur van te voren aanwezig te zijn en je besluit om dat niet te doen, is dat denk ik je eigen verantwoordelijkheid. Ik vind het niet erg om op Schiphol rond te lopen, is toch al een beetje voorpret. Verveel me er nooit.

  10. Top | #30

    Standaard Re: Drukte op Schiphol bij controles

    Afgelopen donderdag vertrokken vanaf Schiphol en helemaal niets aan de hand.





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •