Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 7 van de 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 78

Onderwerp: Controle op Schiphol

  1. Top | #61
    Florida Groupie Ilse_'s Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Locatie
    Vlijmen
    Berichten
    574

    Standaard Re: Drukte op Schiphol bij controles

    Willemien, Ik snap dat zulke vragen erg vervelend zijn maar kun je bij de gemeente geen bewijs halen dat je alleen recht hebt over je dochter..... Scheelt voor jezelf misschien n hoop vervelend gedoe. Ik reis ook met mijn dochter, die heeft n andere achternaam en mijn man heeft nog een andere achternaam.( 3 achternamen 3 personen)
    Ik neem altijd n bewijs mee van vaders om geen gedoe te krijgen bij controles. Heb zelf geen zin om er een vervelend gevoel van te krijgen terwijl je gewoon in je recht staat.

  2. Top | #62
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    145

    Standaard Re: Drukte op Schiphol bij controles

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willemien Bekijk Berichten
    Ik ben op 23 april 2016 3 uur voor vertrek aangekomen op schiphol. Door de enorme rijen wachtende mensen bij de marechaussee of de douane kwamen wij krap 10 minuten voor vertrek bij ons vliegtuig aan. Mijn dochtertje zat op dat moment in een geleende rolstoel van schiphol, en daardoor konden wij de enorme lange rijen omzeilen en mochten we voor de rijen langs. Het was een klein gelukje dat mijn dochter de dag voor vertrek haar kniebanden had verdraaid waardoor zij niet goed kon lopen.
    Ik ben als alleenstaande moeder en mijn dochter heeft mijn achternaam ook nog eens gevraagd om te bewijzen dat mijn dochter wel met mij mee mocht reizen zonder toestemming van haar vader. Ik legde uit dat ik alleenrecht heb op mijn kind want haar vader had haar niet erkend, ja echt waar, en ik moest met bewijs komen dat ik haar enigste ouder was! De douanier zei doodleuk bewijs maar dat haar vader het goed vindt dat zij met jou mee op reis mag! Euh haar vader had haar nooirt erkent en nu moet ik hem om toestemming gaan vragen? En hoe moet ik dat bewijzen dat ik haar enigste ouder ben? Deze ondervraging sloeg helemaal nergens op. Ik begon mijn geduld te verliezen maar gelukkig liet de douanier ons door. Achteraf kwam ik erachter dat de douanier ten onrechte mij om bewijs had gevraagd. Tja zo duren de rijen dus extra lang.
    Ik denk/weet dat hier geen Douanier aan te pas is gekomen, maar dat je een aantal vragen hebt gehad van een oplettende Marechaussee. Daar zullen zeker een paar "confronterende" vragen tussen hebben gezeten. Hoe druk ook, hier wordt streng op gecontroleerd. Deze Marechaussee moet met een aantal gerichte vragen binnen korte tijd zich een beeld (profiling) vormen van de personen die hij tegenover zich heeft staan. Dat je door bent gelaten geeft aan dat die Marechaussee het wel vertrouwde. Was dit niet het geval geweest, dan had hij zich meer tijd genomen met als gevolg dat je je vlucht mist. In het ergste geval, als men het echt niet vertrouwd en geen enkel bewijs kan worden overlegd, gaat de reis niet door. Dan wordt je gestopt door deze Marechaussees en daar is hij volledig toe bevoegd.

    Vwb dit soort zaken wordt regelmatig de pers gezocht en voorlichting gegeven, als je je administratie in orde had gehad was je wel met vragen, maar zonder problemen gelijk doorgelaten.

    https://www.defensie.nl/onderwerpen/...n-met-kinderen
    Onze reisverslagen staan hier : https://ruud2004.com/

  3. Top | #63

    Standaard Re: Drukte op Schiphol bij controles

    Hallo allemaal,

    Een praktische vraag. Wij hebben een ticket AMS - Orlando - Mia met TUI.

    Echter weten wij dat wij allemaal het toestel uitmoeten in Orlando + bagage (first port of entry in US).

    Wij willen niet doorvliegen naar Miami en in Orlando uitstappen.

    Vraag dit vragen/doorgeven bij balie als wij inchecken.

    Wie heeft er ervaring mee? Ticket aanpassen is niet mogelijk (of tegen zeer hoge kosten).

    Reacties /tips welkom.

    Thanks

  4. Top | #64
    Vaste Bezoeker j@cintha's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Locatie
    Vlakbij Amsterdam
    Berichten
    69

    Standaard Re: Drukte op Schiphol bij controles

    Op 29/4 vanaf Schiphol naar Miami vertrokken, we hadden ingecalculeerd dat het lang zou duren...
    Alles verliep soepel en super relaxed, na een half uurtje zaten we al aan de koffie. In Miami duurde het langer, 2,5 uur, maar dat lag er volgens ons meer aan dat ik een nieuw paspoort en dus Esta had. Geen klagen dus....:-)
    2011 New York/Florida, 2012 Florida, 2013 West-USA/Florida, 2014 New York/Florida, 2015 Februari Florida en zomer Florida, 2016 meivakantie Mississippi, Louisanna en Florida

  5. Top | #65
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Drukte op Schiphol bij controles

    @Floridasouth: bij een no show heeft de luchtvaartmaatschappij het recht om de rest van je ticket te annuleren. Ik zou het dus niet doen als ik jullie was, want je komt niet meer terug in Nl of ook tegen hele hoge kosten omdat je een nieuwe enkele reis moet boeken. Doorgeven aan de balie heeft geen zin. Je gebruikt nl een deel van het ticket dat je gekocht hebt niet en dat is reden om de rest van je ticket te annuleren.
    Overigens denk ik dat dit beter in het TUI topic kan staan?

  6. Top | #66

    Standaard Re: Drukte op Schiphol bij controles

    Inderdaad zoals Fritzroy aangeeft, in dit geval zal je ticket naar Amsterdam geannuleerd worden.

    Behalve dat zal het vliegtuig en de passagiers die erin zitten tevergeefs op SFB op jullie staan wachten. Ook niet echt netjes. Zit er zoveel prijsverschil tussen dan om je ticket gewoon even te wijzigen?



  7. Top | #67
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Drukte op Schiphol bij controles

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j@cintha Bekijk Berichten
    In Miami duurde het langer, 2,5 uur, maar dat lag er volgens ons meer aan dat ik een nieuw paspoort en dus Esta had. Geen klagen dus....:-)

    Wil je hiermee zeggen dat je in het verleden met een visa reisde?
    Anders kan ik dit niet zo goed plaatsen.

  8. Top | #68
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Berichten
    773

    Standaard Re: Drukte op Schiphol bij controles

    Nieuw paspoort betekent ook nieuwe ESTA, Frans. En dat betekent weer langer wachten bij Immigrations omdat het goed is voor een rood kruis en je alsnog in de rij moet staan.

  9. Top | #69
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Drukte op Schiphol bij controles

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fitzroy Bekijk Berichten
    Nieuw paspoort betekent ook nieuwe ESTA, Frans. En dat betekent weer langer wachten bij Immigrations omdat het goed is voor een rood kruis en je alsnog in de rij moet staan.

    Natuurlijk. Is duidelijk. Had ik zelf ook kunnen bedenken.

    Komt natuurlijk omdat toen ik nog met een Esta reisde er nog geen elektronische aanmelding was.

  10. Top | #70
    Stamgast
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Locatie
    't Gooi
    Berichten
    145

    Standaard Re: Drukte op Schiphol bij controles

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door florida south Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,

    Een praktische vraag. Wij hebben een ticket AMS - Orlando - Mia met TUI.

    Echter weten wij dat wij allemaal het toestel uitmoeten in Orlando + bagage (first port of entry in US).

    Wij willen niet doorvliegen naar Miami en in Orlando uitstappen.

    Vraag dit vragen/doorgeven bij balie als wij inchecken.

    Wie heeft er ervaring mee? Ticket aanpassen is niet mogelijk (of tegen zeer hoge kosten).

    Reacties /tips welkom.

    Thanks
    Zoals al aangegeven, aan de balie vragen is te laat (die meisjes mogen dat ook niet wijzigen) en "gewoon uitstappen" is ook geen optie. Waarom bel je niet met Tui? Leg je vraag voor en vraag of ze deze wijziging (met gesloten beurs) willen doorvoeren. Nee heb je, ja kan je krijgen...
    Onze reisverslagen staan hier : https://ruud2004.com/



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •